Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 13 aug 2025 08:09

Lcsmet schreef: 12 aug 2025 22:43
Ernie C. schreef: 12 aug 2025 22:17 Blijft toch altijd een bijzonder iets, dat eerste echte fietsje met trappers. Ik heb er meer mee dan met de eerste schoentjes b.v.

Maar bij mij is het al even terug en heeft de oudste vandaag het rijbewijs gehaald. Dat is meestal het einde van het fietsen voor een tijdje :mrgreen:
Ik heb voor onze kleinkinderen ook hun eerste loopfiets en daarna trapper fiets, zonder zijwieltjes, gekocht.
Na de loopfiets konden ze bijna direct echt fietsen op hun trapperfiets zonder zijwieltjes.
Eens, zo hebben die van mij het ook geleerd. Zijn inmiddels 19 en 21 en fietsen tegenwoordig pa eruit op de racefiets. Loopfiets is echt super voor die kids.

Over is deze fiets natuurlijk fiets-gerelateerd. Dus helaas moeten we de post afkeuren. Ga direct naar de gevangenis. Ga niet langs "Start". U ontvangt geen ƒ 200.:-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 aug 2025 08:16

Ach beginnen we weer met die discussie. Onze kinderen hebben beiden met zijwieltjes gefietst en zijn ook qua fietsen goed terechtgekomen.
(Ik, oma heb ook spacers).

CharlieP
Forum-lid

CharlieP 13 aug 2025 08:28

Als fietsliefhebbers is het toch goed om voor een fijn fietsje voor de (klein)kinderen te zorgen. Ik heb er ook plezier in als de kinderen weer een mooi fietsje hebben. 2e hands is het inmiddels een serieuze handel geworden, probeer maar eens een mooi meisjesfiets te vinden. Veel thuis-handelaartjes die deze massaal opkopen, reviverven (!) en weer doorverkopen. Een nette jongensfiets vinden is helemaal een ding :roll:
Veel plezier met de kinderfietsen! En loopfietsen zijn goud, geen zijwieltjes meer nodig bij de eerste echte fiets.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2025 09:17

Soms is nieuw idd een betere optie. Die verkoop je in nette staat weer voor goed geld door. Zou hebben wij het met de eerste fietsjes gedaan.
Nu haar huidige 24"Scott MTB is wel 2e hands (was echt nog heel netjes), die gaat straks met minimaal verlies weer op MP.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

senior
Forum-lid

senior 13 aug 2025 09:47

Lcsmet schreef: 12 aug 2025 17:03
daniel1975 schreef: 04 aug 2025 13:57 ..........
Ik zal nu wel oud zijn, maar doe mij maar dat mooie speelgoed zonder GPS enzo. Toen recht ploegen en zaaien nog een vaardigheid was ;-)
Was het naar aanleiding van dit topic dat ik plots een mailtje in mijn inbox kreeg van een veiling voor oude tractoren? :)
Veiling oude Porsche tractoren.
Afbeelding
Deze is beter (en heb ik zelf nog gedaan):
Afbeelding

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 13 aug 2025 09:55

Maar die is maar 2pk ;)
Adversity is the Catalyst of Change

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2025 14:15

Als we dan toch off topic gaan ;-)
(beide plaatjes van internet)

Toen ik een jaar of 12-13 was;
Afbeelding
Die van ons rookte wel beetje meer, brandstofpompen waren makkelijk op te draaien :mrgreen:

Jaar of 3 later
Afbeelding

Ik zou het iedereen gunnen om zo op te mogen groeien.

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 13 aug 2025 14:35

Mijn opa had een oude Deutz. Op de wielkas zat een zitje. (Niet meer dan een plankje met railing als ik het me goed herinner)
Schitterend om op mee te rijden als klein kereltje. (Met mooi weer :) )
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 13 aug 2025 14:42

CharlieP schreef: 13 aug 2025 08:28 Als fietsliefhebbers is het toch goed om voor een fijn fietsje voor de (klein)kinderen te zorgen. Ik heb er ook plezier in als de kinderen weer een mooi fietsje hebben. 2e hands is het inmiddels een serieuze handel geworden, probeer maar eens een mooi meisjesfiets te vinden. Veel thuis-handelaartjes die deze massaal opkopen, reviverven (!) en weer doorverkopen. Een nette jongensfiets vinden is helemaal een ding :roll:
Veel plezier met de kinderfietsen! En loopfietsen zijn goud, geen zijwieltjes meer nodig bij de eerste echte fiets.
Ik zie het verschil echt nog steeds niet tussen loopfiets en zijwieltjes, maar onze kleindochters fietsen om Woom fietsen en die bevallen heel erg goed. De volgende... waarschijnlijk weer een Woom en daarna zou het zo maar anders kunnen worden.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2025 15:07

CampaYolo schreef: 13 aug 2025 14:35 Mijn opa had een oude Deutz. Op de wielkas zat een zitje. (Niet meer dan een plankje met railing als ik het me goed herinner)
Schitterend om op mee te rijden als klein kereltje. (Met mooi weer :) )
Levensgevaarlijk ja. Eens in de paar jaar hoor(de) je wel dat er een kind in de maaibalk oid was gevallen :(

Als vakantiewerk later heel veel met deze Deutz 6.11 gereden. Kon het voorraam open. Fantastisch als het warm was in de zomer: raam voor en achter open, zonnebril op, luchtgekoelde 6-cyl en 45km/u.

Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 13 aug 2025 15:55

Jans schreef: 13 aug 2025 14:42
CharlieP schreef: 13 aug 2025 08:28 Als fietsliefhebbers is het toch goed om voor een fijn fietsje voor de (klein)kinderen te zorgen. Ik heb er ook plezier in als de kinderen weer een mooi fietsje hebben. 2e hands is het inmiddels een serieuze handel geworden, probeer maar eens een mooi meisjesfiets te vinden. Veel thuis-handelaartjes die deze massaal opkopen, reviverven (!) en weer doorverkopen. Een nette jongensfiets vinden is helemaal een ding :roll:
Ik zie het verschil echt nog steeds niet tussen loopfiets en zijwieltjes, maar onze kleindochters fietsen om Woom fietsen en die bevallen heel erg goed. De volgende... waarschijnlijk weer een Woom en daarna zou het zo maar anders kunnen worden.
Voor het eindresultaat maakt het niks uit, maar de trappers bewegen is niet het moeilijke gedeelte van fietsen. Met een loopfiets oefenen ze het evenwicht (vooral dat dat er automatisch is als de wielen gaan draaien) en opstappen en aanfietsen.

Het zal niet voor iedereen gelden, maar wij leerden vroeger vanaf 4 jaar ongeveer fietsen zonder zijwieltjes. Bijna alle kinderen die met de loopfiets zijn opgegroeid fietsen al met 3 jaar los.
Campagnolo Ultra Dork

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 13 aug 2025 16:03

Dat is ook mijn ervaring, eerst leren evenwicht te houden en dan fietsen.
In mijn jeugd waren en geen loopfietsen (alleen in het museum) en kreeg je pas een fiets (als je geluk had) als je zo'n zes/zeven jaar oud was.
Daarvoor had je een step. Volgens mijn ouders stapte ik toen ik voor mijn zevende verjaardag een fietsje kreeg zo op en fietste meteen weg. Ik moest alleen nog leren remmen....
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie