Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

eelcoz

eelcoz 20 jul 2011 09:59

superrose schreef: Presteren op zo'n hoog niveau hangt af van een balans tussen lichaam en geest.
Balans tussen lichaam en geest.... :D Wat klinkt dat heerlijk zweverig, zou Gertje Jakobs er ook zo over denken? ;)

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 20 jul 2011 10:09

eelcoz schreef:
superrose schreef: Presteren op zo'n hoog niveau hangt af van een balans tussen lichaam en geest.
Balans tussen lichaam en geest.... :D Wat klinkt dat heerlijk zweverig, zou Gertje Jakobs er ook zo over denken? ;)
haha
het is misschien een beetje lief opgeschreven maar ben het wel met superrose eens, i.i.g. in de zin van dat het mentale aspect belangrijk is
ze is wat dat betreft ook niet in slecht gezelschap gezien de opmerkingen van Basso over dit aspect

gandalf
Forum-lid

gandalf 20 jul 2011 10:12

stokie schreef: Gesink stemt zijn jaar af op de tour, hij heeft ook de klasse (toch?) om kort te rijden.
Dat is dus nog maar de vraag. Gesink heeft aardig uitslagen bij elkaar gefietst, maar bijvoorbeeld nog geen etappe gewonnen in een grote ronde of daar op het podium gestaan. Ik heb dus vooral het idee dat hij slachtoffer is geworden van de (inclusief zijn eigen) verwachtingen. Daarom had de Rabo ook geen ploeg om hem heen moeten bouwen, daar is hij nog te jong voor, te weinig ervaren. Had hem een vrije rol gegeven, met eventueel 1 of 2 knechten (Garate, ten Dam) voor als het heel goed zou gaan.

Geef hem eens de kans om er in te vliegen, zonder zich druk te maken over de gevolgen voor het klassement. Dat had ik vorig jaar al, met dat gestress over de 5de of 6de plaats in het klassement. Lekker belangrijk. Vlieg er in, probeer wat te forceren, en leer daar van. De jaren voor het klassement komen nog wel, als hij daar goed genoeg voor is.
It is not a lie if you believe it...

eelcoz

eelcoz 20 jul 2011 10:12

Mr_T schreef:
eelcoz schreef:
haha
het is misschien een beetje lief opgeschreven maar ben het wel met superrose eens, i.i.g. in de zin van dat het mentale aspect belangrijk is
ze is wat dat betreft ook niet in slecht gezelschap gezien de opmerkingen van Basso over dit aspect
Ik ook wel hoor, vond het alleen wel grappig om te lezen. Even iets anders: Het schijnt dat Andy ook schrik heeft voor de afdaling van vandaag (lekker slim om van te voren te melden), dus vandaag maar weer een Contador/Sanchez/Evans-aanvalletje? Zou leuk zijn.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 20 jul 2011 10:21

eelcoz schreef:. Even iets anders: Het schijnt dat Andy ook schrik heeft voor de afdaling van vandaag (lekker slim om van te voren te melden), dus vandaag maar weer een Contador/Sanchez/Evans-aanvalletje? Zou leuk zijn.
Ja. Is inmiddels natuurlijk geen geheim meer.
Ik verwacht zeker een aanval van Contador. Hij heeft weinig keus. Wel mooi om te zien.

Overigens las ik dat de parcoursbouwer zegt dat Andy niet moet zeuren over die afdalingen en dat hij op de Tourmalet en Super-Besse harder had moeten fietsen. Haha.

eelcoz

eelcoz 20 jul 2011 10:34

Ik vond 'm wel geestig:

http://www.nrc.nl/tourdefrance/2011/07/ ... k-en-andy/" onclick="window.open(this.href);return false;

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 20 jul 2011 10:37

gandalf schreef:
stokie schreef: Gesink stemt zijn jaar af op de tour, hij heeft ook de klasse (toch?) om kort te rijden.
Dat is dus nog maar de vraag.
Hij is toch vorig jaar 6e geworden? Dan mag hij toch nu ambitie hebben voor meer? Zeker als hij ook nog eens leuke overwinningen boekt (Emilia, Oman) en op podium rijdt in Tirreno en Baskenland. Niets mis mee in mijn ogen.

Een andere invalshoek. Hieronder de top van het klassement. Wie van deze renners zijn allemaal hard gevallen tot nu toe? Wellicht geeft dat ook al een antwoord t.a.v. de impact van een val.

1 Thomas Voeckler (Fra) Team Europcar 69:00:56
2 Cadel Evans (Aus) BMC Racing Team 0:01:45
3 Fränk Schleck (Lux) Leopard Trek 0:01:49
4 Andy Schleck (Lux) Leopard Trek 0:03:03
5 Samuel Sanchez Gonzalez (Spa) Euskaltel-Euskadi 0:03:26
6 Alberto Contador Velasco (Spa) Saxo Bank Sungard 0:03:42
7 Ivan Basso (Ita) Liquigas-Cannondale 0:03:49
8 Damiano Cunego (Ita) Lampre - ISD 0:04:01
9 Thomas Danielson (USA) Team Garmin-Cervelo 0:06:04
10 Rigoberto Uran Uran (Col) Sky Procycling 0:07:55

rogiervanrijn
Forum-lid

rogiervanrijn 20 jul 2011 10:47

De Galibier wordt sinds gisteravond sneeuwvrij gemaakt. In totaal is er 15 cm natte sneeuw gevallen. geen enkel probleem voor morgen, maar de tour heeft geluk dat deze col niet gisteren in het parcours zat http://www.ledauphine.com/hautes-alpes/ ... r-deneiger" onclick="window.open(this.href);return false;

frank1
Forum-lid

Gebruikersavatar frank1 20 jul 2011 11:11

Mr_T schreef:Overigens las ik dat de parcoursbouwer zegt dat Andy niet moet zeuren over die afdalingen en dat hij op de Tourmalet en Super-Besse harder had moeten fietsen. Haha.
Ik dacht gisteren hetzelfde, toen Andy zei:"Het is belachelijk dat een tour in de afdaling beslist wordt"......

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 20 jul 2011 11:15

frank1 schreef:
Mr_T schreef:Overigens las ik dat de parcoursbouwer zegt dat Andy niet moet zeuren over die afdalingen en dat hij op de Tourmalet en Super-Besse harder had moeten fietsen. Haha.
Ik dacht gisteren hetzelfde, toen Andy zei:"Het is belachelijk dat een tour in de afdaling beslist wordt"......
Na gisteren denk ik dat juist niet meer. Nu Andy zelfs gisteren moest lossen, waarbij anderen nog wel konden antwoorden op Contador, zegt dat veel over de kracht van Andy. Vorige week kon hij inderdaad nog wat harder, terwijl hij constant omkeek naar Frank, maar veel overschot had hij echt niet meer. Anders had hij gisteren toch ook wel minimaal kunnen aanklampen bij Contador? We moeten niet doen alsof Andy minuten heeft laten liggen vorige week IMHO.

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 20 jul 2011 11:29

Cadel Evans verrast me. Aangezien hij in het begin van de Tour al top was had ik verwacht dat hij in de laatste week minder zou zijn, maar dat lijkt niet het geval. De Schleck's zijn tactisch nooit sterk geweest en hebben te weinig durf. Na gisteren zou ik mijn geld toch op Contador zetten.

Over Gesink, presteren in de schaduw van een kopman (Mentsjov) is minder moeilijk dan zelf de verantwoording dragen. Je kunt niet vertrouwen op geen enkel tegenslag in drie weken Tour, wil je presteren moet je mentaal weerbaar zijn.

chevalier
Forum-lid

chevalier 20 jul 2011 11:34

Dat word nog leuk en spannend vanmiddag , het is word op Sestrieres heerlijk stabiel zomer weer. Dus niet , heel veel regen.
Contador gaat vast weer in de aanval, hij weet nu immers dat de sleckjes als een oud wijf afdalen.
En dan op Belgie EEN TeleTekst klagen dat het parcours zwaar is met name de afdaling. Ja Ja, leer eerst maar eens afdalen zou ik zeggen (daar kun je ook op trainen)
De grote winnaar van gister was toch wel Cadel Evens voor mij , die rijden ze er niet zomaar vannaf. Dat gaat waarschijnlijk en wat iedereen graag wil zien nog heel spannend worden de komende dagen.

Gesloten