Balans tussen lichaam en geest....superrose schreef: Presteren op zo'n hoog niveau hangt af van een balans tussen lichaam en geest.

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Balans tussen lichaam en geest....superrose schreef: Presteren op zo'n hoog niveau hangt af van een balans tussen lichaam en geest.
hahaeelcoz schreef:Balans tussen lichaam en geest....superrose schreef: Presteren op zo'n hoog niveau hangt af van een balans tussen lichaam en geest.Wat klinkt dat heerlijk zweverig, zou Gertje Jakobs er ook zo over denken?
Dat is dus nog maar de vraag. Gesink heeft aardig uitslagen bij elkaar gefietst, maar bijvoorbeeld nog geen etappe gewonnen in een grote ronde of daar op het podium gestaan. Ik heb dus vooral het idee dat hij slachtoffer is geworden van de (inclusief zijn eigen) verwachtingen. Daarom had de Rabo ook geen ploeg om hem heen moeten bouwen, daar is hij nog te jong voor, te weinig ervaren. Had hem een vrije rol gegeven, met eventueel 1 of 2 knechten (Garate, ten Dam) voor als het heel goed zou gaan.stokie schreef: Gesink stemt zijn jaar af op de tour, hij heeft ook de klasse (toch?) om kort te rijden.
Ik ook wel hoor, vond het alleen wel grappig om te lezen. Even iets anders: Het schijnt dat Andy ook schrik heeft voor de afdaling van vandaag (lekker slim om van te voren te melden), dus vandaag maar weer een Contador/Sanchez/Evans-aanvalletje? Zou leuk zijn.Mr_T schreef:hahaeelcoz schreef:Balans tussen lichaam en geest....superrose schreef: Presteren op zo'n hoog niveau hangt af van een balans tussen lichaam en geest.Wat klinkt dat heerlijk zweverig, zou Gertje Jakobs er ook zo over denken?
het is misschien een beetje lief opgeschreven maar ben het wel met superrose eens, i.i.g. in de zin van dat het mentale aspect belangrijk is
ze is wat dat betreft ook niet in slecht gezelschap gezien de opmerkingen van Basso over dit aspect
Ja. Is inmiddels natuurlijk geen geheim meer.eelcoz schreef:. Even iets anders: Het schijnt dat Andy ook schrik heeft voor de afdaling van vandaag (lekker slim om van te voren te melden), dus vandaag maar weer een Contador/Sanchez/Evans-aanvalletje? Zou leuk zijn.
Hij is toch vorig jaar 6e geworden? Dan mag hij toch nu ambitie hebben voor meer? Zeker als hij ook nog eens leuke overwinningen boekt (Emilia, Oman) en op podium rijdt in Tirreno en Baskenland. Niets mis mee in mijn ogen.gandalf schreef:Dat is dus nog maar de vraag.stokie schreef: Gesink stemt zijn jaar af op de tour, hij heeft ook de klasse (toch?) om kort te rijden.
Ik dacht gisteren hetzelfde, toen Andy zei:"Het is belachelijk dat een tour in de afdaling beslist wordt"......Mr_T schreef:Overigens las ik dat de parcoursbouwer zegt dat Andy niet moet zeuren over die afdalingen en dat hij op de Tourmalet en Super-Besse harder had moeten fietsen. Haha.
Na gisteren denk ik dat juist niet meer. Nu Andy zelfs gisteren moest lossen, waarbij anderen nog wel konden antwoorden op Contador, zegt dat veel over de kracht van Andy. Vorige week kon hij inderdaad nog wat harder, terwijl hij constant omkeek naar Frank, maar veel overschot had hij echt niet meer. Anders had hij gisteren toch ook wel minimaal kunnen aanklampen bij Contador? We moeten niet doen alsof Andy minuten heeft laten liggen vorige week IMHO.frank1 schreef:Ik dacht gisteren hetzelfde, toen Andy zei:"Het is belachelijk dat een tour in de afdaling beslist wordt"......Mr_T schreef:Overigens las ik dat de parcoursbouwer zegt dat Andy niet moet zeuren over die afdalingen en dat hij op de Tourmalet en Super-Besse harder had moeten fietsen. Haha.