Fijn dat het gelukt is.Swedish Chef schreef: ↑02 jan 2026 14:11YESSS! Gelukt met de tip van Reserve Belg.Reserve Belg schreef: ↑02 jan 2026 11:28https://www.tiktok.com/@specializedbicy ... 7567489323Swedish Chef schreef: ↑02 jan 2026 10:08 Ik zit met een soort omgekeerd plop-probleem.
Ik wilde de wielen en banden eens goed schoonmaken en mijn tubelessbanden er af halen, velgen goed ontdoen van sealantresten etc. Mijn achterband kreeg ik er goed af, de voorband komt maar aan 1 kant van de velg los, de andere kant blijft vastzitten. Ik heb inmiddels de blaren op mijn duimen/vingers maar ik krijg hem niet ‘ontplopt’.
Het gaat om een hooked (uiteraard) carbonvelg van Van Speyk Wheels en een sworks turbo tubeless band. De band is nog lang niet aan vervanging toe, ik wil hem wel graag nog opnieuw kunnen gebruiken.
Heeft iemand ervaring en tips?
Hans
Dit werkt verassend goed, ook onderweg.
Nijkie ook bedankt voor je tip, goed om altijd nog iets achter de hand te hebben.
Ik heb mijn tubeless ventielen overigens ook van Alie, van Bucklos denk ik dat het merk heet. Werkt prima. Zelfde met hun tape. Kostte samen een tientje incl. verzending.