Ervaring wim de vos
On-topic maar weer, als de fiets je past kan je voor een aardig prijsje wel iets moois scoren. Andere Colnago dealers zijn er allerminst blij mee. Ik dacht rond de €6000,00 voor een V4rs ultegra en Vision Carbon wielen en cockpit.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Even van tevoren je huiswerk maken en als je echt een fiets wil langsgaan.
mark en wim de vos fietsen
keiweg 127
4902 pc oosterhout
Of gewoon bellen.
Of mail naar info@wimdevosfietsen.nl
mark en wim de vos fietsen
keiweg 127
4902 pc oosterhout
Of gewoon bellen.
Of mail naar info@wimdevosfietsen.nl
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het past wel bij het type handelaar. Snel, goedkoop, niets bestellen maar alleen uit voorraad. Leuk als je in de buurt woont, maar zonder zekerheid dat je maat/kleur er staat zou ik niet >1 uur gaan rijden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik snap wel dat je niet veel kan investeren in de omkadering als je fietsen verkoopt met zo’n kleine marges.
Ik was 2 jaar geleden op zoek naar een Cube Nuroad c62 Pro. Ik heb die bij Vos gekocht voor een heel scherpe prijs, maar die weg naar die aankoop was niet gemakkelijk. Eerst afwachten of hij zo’n fiets kan aanbieden. Maar hoe kom je dat te weten? Ik kon moeilijk alle dagen bellen of mailen. Ik heb hem bij mijn favoriete verkopers gezet op marktplaats. Dan krijg je een bericht als hij nieuwe advertenties plaatst. Na 2 maanden had hij de fiets in mijn maat. Omdat er heel veel vraag naar was, de volgende ochtend hals over kop naar de winkel gereden. Oosterhout is voor mij heen en terug 2 uur autorijden, met het risico dat de fiets verkocht is aan iemand anders. Hij wilde de fiets reserveren als ik 50€ aanbetaling deed, wat ik ook wel snap van hem. Maar dat wilde ik liever niet. Ik ken hem totaal niet en ik had de fiets ook nog nergens kunnen bekijken, wegens nergens voorradig.
Dus ook als je echt specifiek een type fiets zoekt, is nog niet gemakkelijk.
Ik was 2 jaar geleden op zoek naar een Cube Nuroad c62 Pro. Ik heb die bij Vos gekocht voor een heel scherpe prijs, maar die weg naar die aankoop was niet gemakkelijk. Eerst afwachten of hij zo’n fiets kan aanbieden. Maar hoe kom je dat te weten? Ik kon moeilijk alle dagen bellen of mailen. Ik heb hem bij mijn favoriete verkopers gezet op marktplaats. Dan krijg je een bericht als hij nieuwe advertenties plaatst. Na 2 maanden had hij de fiets in mijn maat. Omdat er heel veel vraag naar was, de volgende ochtend hals over kop naar de winkel gereden. Oosterhout is voor mij heen en terug 2 uur autorijden, met het risico dat de fiets verkocht is aan iemand anders. Hij wilde de fiets reserveren als ik 50€ aanbetaling deed, wat ik ook wel snap van hem. Maar dat wilde ik liever niet. Ik ken hem totaal niet en ik had de fiets ook nog nergens kunnen bekijken, wegens nergens voorradig.
Dus ook als je echt specifiek een type fiets zoekt, is nog niet gemakkelijk.
In Oosterhout is het handig van te voren minimaal te weten wat je wilt. Ik ben er 1x geweest voor een cube nuroad, die bleek later elders in het land nog goedkoper dus in plaats van het westen naar het oosten. Toen waren er weinig in mijn maat voorradig.
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Ik heb er ook mijn fiets gekocht een Sensa Giulia, was zeker een zeer goede deal, echt enkele honderden euro's goedkoper dan andere aanbieders.
Nadeel vind ik wel dat hij nauwelijks informatie geeft per telefoon of e-mail over wat hij heeft staan. Ik had als ik hem aan de telefoon had altijd het idee dat hij mij echt in de winkel wilde hebben. Nooit echt duidelijk over wat er nu werkelijk staat wat betreft maat en uitvoering.
Ik ben er een keer op vrijdag naar toe gereden op de racefiets, voor mij zo'n anderhalf uur rijden.
Stond toen de juiste maat en uitvoering, die wilde hij tot zaterdagochtend 10:00 uur vasthouden, dus de andere dag in de auto gestapt en de fiets opgehaald.
Hij probeert je als je daar bent in ieder geval niets aan te smeren, je moet zelf goed weten wat je wil en zoekt, er staat een overvloed aan fietsen en merken.
Tevens is er veel mogelijk wat betreft keuze van wielen, ook weer wat er staat bij hem.
Als je maat en uitvoering er staat kan je veel geld besparen!
Nadeel vind ik wel dat hij nauwelijks informatie geeft per telefoon of e-mail over wat hij heeft staan. Ik had als ik hem aan de telefoon had altijd het idee dat hij mij echt in de winkel wilde hebben. Nooit echt duidelijk over wat er nu werkelijk staat wat betreft maat en uitvoering.
Ik ben er een keer op vrijdag naar toe gereden op de racefiets, voor mij zo'n anderhalf uur rijden.
Stond toen de juiste maat en uitvoering, die wilde hij tot zaterdagochtend 10:00 uur vasthouden, dus de andere dag in de auto gestapt en de fiets opgehaald.
Hij probeert je als je daar bent in ieder geval niets aan te smeren, je moet zelf goed weten wat je wil en zoekt, er staat een overvloed aan fietsen en merken.
Tevens is er veel mogelijk wat betreft keuze van wielen, ook weer wat er staat bij hem.
Als je maat en uitvoering er staat kan je veel geld besparen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik heb er afgelopen jaar een mooie TCR gekocht die Lcsmet hier deelde. Ik was niet echt op zoek maar de aanbieding was gewoon erg goed waardoor mijn interesse was gewekt. Enige nadeel dat ik heb ondervonden is het registreren van garantie bij Giant. Giant kent Wim niet als dealer waardoor ik mijn TCR niet kon aanmelden. In plaats daarvan heb ik mijn eigen fietsenmaker (die ook Giant verkoopt) opgegeven. Misschien niet correct maar ik verwacht toch geen aanspraak te maken op garantie. Mocht het wel gebeuren dan zie ik dan wel hoe ik dat ga verkopen aan alle partijen.
Uiteindelijk was het mij alleen om het frame te doen en nadat ik alle onderdelen heb verkocht is de prijs van het frame zodanig dat als deze wel na een paar jaar de geest zou geven dat ik er ook vrede mee kan hebben dat het een 'afschrijver' betreft.
Kan mij indenken dat dit voor andere merken fietsen net zo is. Nu weet ik niet hoe Wim omgaat met een garantiegeval mocht je dus bij de fabrikant niet terecht kunnen. Maar wil je 'zekerheid' op papier dan zou ik zeker navragen hoe het zit met garantie.
Uiteindelijk was het mij alleen om het frame te doen en nadat ik alle onderdelen heb verkocht is de prijs van het frame zodanig dat als deze wel na een paar jaar de geest zou geven dat ik er ook vrede mee kan hebben dat het een 'afschrijver' betreft.
Kan mij indenken dat dit voor andere merken fietsen net zo is. Nu weet ik niet hoe Wim omgaat met een garantiegeval mocht je dus bij de fabrikant niet terecht kunnen. Maar wil je 'zekerheid' op papier dan zou ik zeker navragen hoe het zit met garantie.
Ride bikes, not tanks!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je aankoopbewijs bijhouden en als er binnen de garantie iets is, terug naar Oosterhout en dan lost Wim dat via een collega op.leon1 schreef: ↑17 sep 2025 09:31 Ik heb er afgelopen jaar een mooie TCR gekocht die Lcsmet hier deelde. Ik was niet echt op zoek maar de aanbieding was gewoon erg goed waardoor mijn interesse was gewekt. Enige nadeel dat ik heb ondervonden is het registreren van garantie bij Giant. Giant kent Wim niet als dealer waardoor ik mijn TCR niet kon aanmelden. In plaats daarvan heb ik mijn eigen fietsenmaker (die ook Giant verkoopt) opgegeven. Misschien niet correct maar ik verwacht toch geen aanspraak te maken op garantie. Mocht het wel gebeuren dan zie ik dan wel hoe ik dat ga verkopen aan alle partijen.
Kan mij indenken dat dit voor andere merken fietsen net zo is.
Heeft hij bij mijn vrouw haar Giant E-bike ook gedaan.
Ik heb mijn moto, een Suzuki GSXR 750 via een kleine dealer gekocht. Hij is geen officiële merkdealer, van geen enkel merk, en toch verkoopt hij alle merken nieuwe en 2ehands moto's.
Kleine dealers werken, achter de schermen, samen om toch een redelijk volume te verkopen en zo bij de invoerder toch de maximum volumekorting te krijgen.
In de fietsenbranche is het niet anders.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend