Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2016/2017

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 26 jan 2017 21:38

Ik denk niet dat dit een spelletje is. Via de communicatie allicht wel (bijna zeker) Maar zelfs met een lichte blessure, dat hier wel het geval schijnt te zijn, kan je als topper (mede favoriet) toch niet het risico lopen om deze blessure nog te verergeren, door deelname aan wedstrijden, zo kort voor de belangrijkste koers van het jaar. Al komt die week van (relatieve) rust mogelijk wel goed uit ic met planning/voorbereiding..

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 26 jan 2017 21:56

+1
Maak joe woar

Pelep
Forum-lid

Pelep 26 jan 2017 22:24

Of volgens de insinuaties vanavond op Extra Time Cross - omdat hij dan kon behandeld worden met cortisone, wat prestatiebevorderend is. Zou de reden geweest zijn van de vrijgave van VDP en Pauwels van hun dopingcontrole.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 26 jan 2017 22:30

daniel1975 schreef:VA is bezig met een spelletje, die blessure valt echt wel mee.
Jij kent hem persoonlijk?

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 27 jan 2017 00:54

@pelep
Als dat al waar zou zijn ,wat natuurlijk niet uitgeloten is, is dit volgens mij een uiting van angst voor een mogelijk verlies. Ik schat de kansen voor VDP ook hoger in gezien het parcours een gedeelte interval stroken bevat en gezien zijn handigheid en explosiviteit hij daarop wel eens het verschil kan maken. We'l sie.

Pelep
Forum-lid

Pelep 27 jan 2017 11:56

Gelukkig zijn er nog zekerheden in het leven!
Het Nieuwsblad schreef: Spanning in Belgische kamp
De eerste persconferentie van Wout Van Aert voor het WK veldrijden in Luxemburg zorgde meteen voor heel wat commotie. De titelverdediger zit met twijfels door aanhoudende knieproblemen maar wond zich vooral op over de insinuaties richting zijn adres over vermeend cortisonegebruik. Een scherpe Van Aert deelde meteen ook een sneer uit naar concullega Kevin Pauwels die twee plaatsen naast hem zat. Kortom, het spel zat meteen op de wagen en het beloven nog slopende dagen en uren te worden voor de start van zondag...
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170127_02698293

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 27 jan 2017 12:47

Pelep schreef:Of volgens de insinuaties vanavond op Extra Time Cross - omdat hij dan kon behandeld worden met cortisone, wat prestatiebevorderend is. Zou de reden geweest zijn van de vrijgave van VDP en Pauwels van hun dopingcontrole.
Als die insinuaties al waar zouden zijn is er ook niets op tegen. Het is dan gewoon , op een slimme manier , maximaal gebruik van de regelgeving. Doet me een beetje denken aan die slimme voetbaltrainer die afgelopen weekend zijn doelwachter een blessure deed voorwenden om voor hem een timeout te verkrijgen. Gewoon toegestaan.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 27 jan 2017 12:54

Pelep schreef:Gelukkig zijn er nog zekerheden in het leven!
Het Nieuwsblad schreef: Spanning in Belgische kamp
De eerste persconferentie van Wout Van Aert voor het WK veldrijden in Luxemburg zorgde meteen voor heel wat commotie. De titelverdediger zit met twijfels door aanhoudende knieproblemen maar wond zich vooral op over de insinuaties richting zijn adres over vermeend cortisonegebruik. Een scherpe Van Aert deelde meteen ook een sneer uit naar concullega Kevin Pauwels die twee plaatsen naast hem zat. Kortom, het spel zat meteen op de wagen en het beloven nog slopende dagen en uren te worden voor de start van zondag...
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170127_02698293
Inderdaad niets nieuws onder de zon. Ik heb hier al eerder gemeld dat in de jaren 70 toen de Zwitsers in het veldrijden net zo dominant waren als nu de Belgen zij juist vooral tegen elkaar reden dan met elkaar.
In de praktijk is er dus geen enkele reden om het aantal deelnemers per land te beperken.

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 27 jan 2017 12:58

De een noemt het een slimme manier, de ander vals spelen. Ik hou er niet van, het is leven in een grijs gebied. De enige reden voor sporters om in dat gebied te leven is: of iedereen leeft er dus je moet het veld gelijk houden, of het betekend dat je eigenlijk gewoon niet goed genoeg ben en via andere manieren je succes wilt behalen.

Of V Aert het wel of niet gebruikt, ik heb geen idee. Sneaky trainen zit er voor zo'n jongen ook niet bij denk ik en een volle week rust zal ook niet in zijn voordeel gewerkt hebben. Hij besluit zijn formulier ondanks druk van anderen niet online te zetten dus we zullen het nooit weten.

beeb
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar beeb 27 jan 2017 13:33

Totdat er weer ergens een hack plaatsvindt en het alsnog op straat ligt. Dan krijg je alleen nog maar méér kritiek, in de trand van "zie je wel, toen en toen, dit en dat". Dat kan de wielersport al helemaal niet gebruiken
===========================

Free your mind and your ass will follow

===========================

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 27 jan 2017 14:11

rondje schreef:De een noemt het een slimme manier, de ander vals spelen. Ik hou er niet van, het is leven in een grijs gebied. De enige reden voor sporters om in dat gebied te leven is: of iedereen leeft er dus je moet het veld gelijk houden, of het betekend dat je eigenlijk gewoon niet goed genoeg ben en via andere manieren je succes wilt behalen.

Of V Aert het wel of niet gebruikt, ik heb geen idee. Sneaky trainen zit er voor zo'n jongen ook niet bij denk ik en een volle week rust zal ook niet in zijn voordeel gewerkt hebben. Hij besluit zijn formulier ondanks druk van anderen niet online te zetten dus we zullen het nooit weten.
Eens, en als hij wel sneaky aan het trainen is en het zou uitkomen, dan lacht ook iedereen hem uit bij de start, tenminste dat zou ik doen. Zet het formulier gewoon online, niet zo kinderachtig, iedereen heeft het toch over de sport weer gezond maken.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 27 jan 2017 14:52

rondje schreef:De een noemt het een slimme manier, de ander vals spelen.
In de sport heb ik daar geem moeite mee , sterker nog in het wegwielrennen vind ik het juist een factor die de an sich saaie sport juist een extra boeiende dimensie geeft.
In de gewonwe maatschappij verafschuw ik wel dit soort "slimmigheden" ook al zijn ze legaal. Ik erger me veel meer aan bijv. Kruijswijk en Mollema met hun belastingontvluchting in Monaco dan aan "dopingzondaars"

Plaats reactie