Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

klimgeit
Forum-lid

klimgeit 01 mei 2005 19:24

Waaaauw lekkkeeerrrrrrrr weertje he om ff lekker stukje te rijden. Vandaag net geen 100km, wilde met WTC klimmen mee, maar waarschijnlijk zaten die bij de Grenslandklassieker. Dus even kijken of traningsarbeid wat heeft opgeleverd. Keutenberg was testobject, met 42x23 omhoog, viel ff stukje stil, dus nog wat trainingsarbeid investeren. Vervolgens naar De Planck, stuk met de mannen die de Grenslandklassieker reden en daarna bij Eupen richting Raeren. kortom goed gefietst 98 km met 29 blank. 

Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 01 mei 2005 19:39

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 30 April 2005

28,9 ! Heb je het over je leeftijd of snelheid? Nou, ik heb nog heel wat te trainen voor de 29ste begrijp ik. Morgen ook maar eens een lange tocht zien te maken. Vandaag maar rustig 52 km gereden.

Snelheid natuurlijk, zo oud ben ik nog niet (al scheelt het weinig...)Vandaag 55 gefietst, lekker uitrijden. Zelfde rondje als gisteren maar dan korter. Mijn metgezel vond 1 klimmetje wel genoeg, 12.30 weer thuis. Dus heb ik maar eens flink staan poetsen vanmiddag. Resultaat:- 1 glimmende Cinelli, klaar voor een paar daagjes Sauerland - 1 glimmende ATB, klaar om ingeruild te worden (wie weet levert het een paar tientjes meer op?)- 1 verbrande rug
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2005 21:43

Heerlijk gefietst vandaag, rondje Delft - Bloemendaal - Kijkduin - Delft. Heerlijk weertje, wel wat veel fietsers maar dat was te verwachten.
136km, 28,3 gemiddeld. Die drukke boulevards kosten je flink je gemiddelde :(Wel 2 bruine armpjes en 2 licht gekleurde beentjes rijker!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

mensma
Forum-lid

mensma 01 mei 2005 22:03

Ook ik heb vandaag voor het eerst dit jaar de 100 km grens overschreden. Lekker een ritje alleen van 105 km met een gemiddelde van 32,42 km/u. Weinig wind, helaas ook weinig zon... Voor de rest gewoon heerlijk fietsweer, morgenochtend maar weer een ritje aangezien de weersvoorspelling voor morgenmiddag en de rest van de week niet zo best is.

ritsefitser
Forum-lid

ritsefitser 02 mei 2005 00:56

vandaag ook 100 km. gefietst, maar wel met de nodige bergjes erin. Van Brunssum uit richting Valkenburg-Wittem -Vijlen en zo door tot Vaals drielandenpunt.Daarna de achterkant af richting Belgie -Gemmenich-Hombourg-Aubel de Planck-Gulpen weer terug via Valkenburg-Meersen en Schinnen.Was best wel een pittige rit, het gemiddelde lag dan ook niet hoger dan 25.5  daarbij was het knap heet .
Ritsefitser

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 02 mei 2005 15:26

Zo, gisteren eindelijk voor de eerste keer een " century"  gereden. 104,6 km. Het ging echter niet zo lekker als ik gehoopt had. De eerste 50 km gingen in 2 uur redelijk probleemloos onder de wielen door. (H.I.Ambacht, Richting Moerdijkbrug, LA door Bieschbos, over spoorbug naar A 15 richting Alblasserdam, Pruimendijk langs A16 naar Kijfhoek, Heerjansdam, Lindtsedijk, fietspad langs Oude Maas. Lekker warm weer dus regelmatig gedronken. Plots haperde iets  bij 60 km. Ik voelde mij ineens niet lekker. Geen vermoeide benen, maar mijn maag was plots niet toppie. Ff gestopt, 2 krentenbollen naar binnen gewerkt want ik reed nog op mijn ontbijtje. Paar slokken water en na 5 min.weer verder.Ging nog steeds niet lekker. Bij Texaco station 2 flessen Extran gekocht. Na 3 slokken had ik genoeg. De rest in mijn 2 bidons gegoten.Verder. Na 1 km plots darmkrampen en ja hoor, een sanitaire noodstop kondigde zich aan. Naar huis? Terug naar Heerjansdam. Huis te ver voelde ik.  Cafeetje! Naar binnengestoven . De TV stond daar aan met " Rund den Henninger Turm." " Zo, ben je al binnen?"  Vroeg een leukerd. Ik : WC ? ...( Ik had geen behoefte aan geintjes) Daar links !Zei de leukerd. He he, dat was op het nippertje. Ik voelde mij " relieved " maar toch was mijn lijf nog niet normaal. Alsof ik een stomp in mijn maag gehad had. Verder richting Rhoon. Ik had 68 km op de teller dus gaan met die banaan. Bij golfterrein boterkammetje kaas gegeten en een inmiddels lege bidon met water gevuld. Nog 25 km en dan zou die " century " erop zitten.Terug langs Oude Maas, Zwijndrecht, Lindtsedijk weer ri Heerjansdam. Daar dijk gevolgd naar Ridderkerk, langs de A16 naar H.I. Ambacht. Het laatste stuk ging weer wat beter en kon daar 26 a 27 km/u rijden. Mijn benen voelen niet moe aan nu, maar mijn maag is NU nog aan het herstellen. Door die darmellende ging mijn gemiddelde danig naar de knoppen maar ik heb die 104 km " lekker"  solo gereden en geeft mij wat vertrouwen voor de 29ste. Dan wel zonder sanitaire noodstop hoop ik. Het was de eerste keer dat dit mij overkwam. Misschien toch de onverwachte warmte ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 02 mei 2005 15:31

Snelheid natuurlijk, zo oud ben ik nog niet (al scheelt het weinig...)
@ Race1d.  Zo OUD ? Zo JONG zal je bedoelen!

coulthard
Forum-lid

coulthard 02 mei 2005 16:48

Vorige week hele week verkouden/grieperig geweest, maandag en dinsdag zelfs zo erg dat ik hele dag op bed moest liggen. Dacht zaterdag herstelt te zijn, dus poging tot wedstrijd gedaan. Maar ik moest ongelooflijk afzien, hoesten onder de wedstrijd en barstende koppijn. Dat heeft me besloten na een uur te stoppen; was dus nog niet herstelt.
Gisteren opnieuw hele dag op bed. Vandaag ging alweer stukje beter, dus 1,5 uur aan rustig tempo (op de tijdritfiets) gereden. Maar nu voel ik me weer donders beroerd.Waarschijnlijk heb ik te weinig geduld, maar echt ziek voel ik me niet, meer zwakjes. Zal de huisarts eens bezoeken en me op ijzer laten testen. Vorige jaar rond deze tijd was dat ook al aan de lage kant.In ieder geval knap vervelend. Donderdag staat een super mooie (klim)wedstrijd in duitsland op programma. Zaterdag beloftenklassieker Ablasserwaard en zondag Hel van Voerendaal. Maar ben bang dat ik weleens niet op tijd fit zal zijn.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

whocares
Forum-lid

whocares 02 mei 2005 19:15

Marconi , ik heb ook zoiets dergelijks gehad . Heb het gehad toen ik de Mergellandroute met een kameraad aan het fietsen was.Het weer was ook redelijk warm en tijdens de rit het gevoel dat het eten niet wou zakken , en wat ik erna ingooide wilde ook al niet zakken. Het was alsof er geen energie-aanvoer plaats vond en de benen leeg raakten en dat al na +/- 70 km en dus nog 60 km te gaan. Moest de camerig lopend omhoog tot het hotel ( na het steilste stuk , waar het even naar beneden gaat ). In Wittem , een paar kilometer voor de Eijserenbosweg , maar naar de WC gegaan. Wat een opluchting gaf dat , het is net of er een blokkade wegvalt en je het gevoel in je benen weer terugkrijgt.
Ik denk dat het komt door wat je de dag ( warm eten ) er voor gegeten hebt ( Shoarmaschotel , bij mij ) , net of dat niet goed en snel verwerkt werd door de maag en zo een blokkade van de energietoevooer veroorzaakte.

Let er tegenwoordig op dat ik bij zware dagritten geen vlees meer naar binnenwerk ( heeft de maag meer tijd voor nodig , dit te verwerken ??? )
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

theriddler
Forum-lid

theriddler 02 mei 2005 19:25

Let er tegenwoordig op dat ik bij zware dagritten geen vlees meer naar binnenwerk ( heeft de maag meer tijd voor nodig , dit te verwerken ??? )

vlees word 10x zo snel verteerd dan groenvoer, het darmen stelsel van een Carnivoor (vleeseter) is daarom ook een stuk korter dan een Herbivoor (Planteneter) of een Omnivoor (mens)
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 02 mei 2005 21:43

Zaterdag heb ik juist weinig gegeten omdat ik net thuis kwam van een 50 km ritje. Wat groentesoep en een paar broodjes gezond. Ontbijt stelde ook niet veel voor. 2 boterhammen en een Zweedse knackebrot met kaas. Normaal eet ik voor een rit ook muesli met yoghurt , maar daar was het nog te vroeg voor. Vandaar mijn 2 krentebollen en boterham kaas die ik bij mij had. Ik vermoed dat het weer toch verkeerd bij mij is gevallen. Zelfs nu voel ik nog wat dat lijkt op een tik in mijn maagstreek. Niet zo pijnlijk, maar een wee gevoel. Afijn, ben toch happy dat ik ondanks alles die 104 km heb doorgezet want ik had het nu eenmaal in mijn hoofd gezet en dan stop ik niet zo snel.

klimgeit
Forum-lid

klimgeit 03 mei 2005 00:48

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 28 April 2005

Quote: Origineel geplaatst door klimgeit op 28 April 2005

Tja geen wedstrijden meer, maar wel uit dal aan het terugkeren. ook de snelheid zal je enigzins tegenvallen (zeker als je wedstrijdrenner bent en klimcriteriums (criteria??) rijd).

Huh, wat bedoel je nou?

Dat deze man zich weer wielrenner begint te voelen en zich alleen te oud voelt om wedstrijden te doen
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.

Plaats reactie