FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
**
Laatst gewijzigd door klimmer op 05 jan 2017 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Euh...Gewoon met 39x28 rijden? Ooit was dat een vrij licht verzet...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
In de tijd dat ik in de Jura reed met 42x21 was ik er blij mee geweest (39x28), maar tegenwoordig moet mensen meteen 1:1 nog zonder uberhaupt een berg opgereden te zijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Voor wat betreft het niet inwisselen voor ultegra ben ik het iig heel erg met je eens.chrissiewizzie schreef:Het ligt vooral aan zijn conditie en vermogens of hij met dit verzet uit de voeten kan. Zo niet dan zou ik een mooie Red groep zeker niet inwisselen voor een grijzemuizen Ultegragroepje, maar gewoon een compact crankstel kopen. Met een 34 of 36 bereik je al heel wat en het is minder gedoe dan een hele groep ombouwen.

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik zou zeggen voor tijdelijk een Sram Rival compact crankje monteren, desnoods scoren via marktplaats. Als dat niet genoeg is, kan hij nog testen of zijn derailleur een 30 of 32 kan schakelen.
Tja jaren terug 'stoempte' we naar boven. Kijk maar naar filmpjes van TdF etappes van 15 jaar geleden. Als je kijkt met welk hoog beentempo Chris Vroome naar boven rijdt! Met Campagnolo standaard achterderailleur kun je zonder problemen achter op 29T. Voor een kennis, die ongeoefend naar de Alpen wilde monteerde ik Shimano Deore 10 speed MTB achterderailleur, in combinatie met Sunrace 10 speed MTB cassette. Werkte prima samen met zijn 10 speed 105 groep.
Versnellingen zijn een middel, niet een doel. Op de top wordt je tijd gemeten, niet je versnelling.
Laatst gewijzigd door klimmer op 05 jan 2017 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de tips .Hanz Bé schreef:Ik zou zeggen voor tijdelijk een Sram Rival compact crankje monteren, desnoods scoren via marktplaats. Als dat niet genoeg is, kan hij nog testen of zijn derailleur een 30 of 32 kan schakelen.
Specialized Diverge Axs
Heeft er iemand een glazen bol of inzicht in aangevraagde patenten oid en kan vertellen of SRAM nog iets gaat doen met directmount velgremmen?
Ik heb namelijk een canyon aeroad en nu nog een hoop sram onderdelen. Maar een reden van dit frame is de goede werking van de directmount remmen. Die zou minder worden als ik shimano remhoeven met sram shifters combineer.
Ik heb namelijk een canyon aeroad en nu nog een hoop sram onderdelen. Maar een reden van dit frame is de goede werking van de directmount remmen. Die zou minder worden als ik shimano remhoeven met sram shifters combineer.
Een glazen bol is van glas....
Patenten, gevestigd en aangevraagd, vind je in het ook in Nederland gevestigde European Patent Office in Rijswijk. Inzage is niet gratis, dacht ik.

Patenten, gevestigd en aangevraagd, vind je in het ook in Nederland gevestigde European Patent Office in Rijswijk. Inzage is niet gratis, dacht ik.
In dit geval is SRAM zelf een betere bron van info dan zelfs de beste glazen bol.raiju schreef:Heeft er iemand een glazen bol of inzicht in aangevraagde patenten oid en kan vertellen of SRAM nog iets gaat doen met directmount velgremmen?
Herhaal dit niet onnodig