Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Ook tanken in het buitenland zit in mijn leasecontract.
Neemt niet weg dat de eerste stop voor ons altijd Hazeldonk is als we naar Frankrijk gaan.
Doen we al ruim 40 jaar.
Ook bij terugkomst overigens, maar dat vooral bijkomen van de file bij Antwerpen en nog één keer toiletbezoek voor het laatste stuk naar huis.
Neemt niet weg dat de eerste stop voor ons altijd Hazeldonk is als we naar Frankrijk gaan.
Doen we al ruim 40 jaar.
Ook bij terugkomst overigens, maar dat vooral bijkomen van de file bij Antwerpen en nog één keer toiletbezoek voor het laatste stuk naar huis.
Courir c'est mourir un peu
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hier hetzelfde. Hazeldonk gaat ook altijd gewoon snel.
Die file bij Antwerpen is wel drama ja. Wij gaan vrijdag 18 juli rijden, wil eigenlijk rond 06:00 - 06:30 bij Antwerpen zijn. Hopen dat we dan alleen bij Brussel nog even wat geklooi hebben. Daarna richting Charleroi-Reims dus daar geen gedoe meer.
Die file bij Antwerpen is wel drama ja. Wij gaan vrijdag 18 juli rijden, wil eigenlijk rond 06:00 - 06:30 bij Antwerpen zijn. Hopen dat we dan alleen bij Brussel nog even wat geklooi hebben. Daarna richting Charleroi-Reims dus daar geen gedoe meer.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dan zijn er nog wel voordeligere routes te bedenken als je toch oostwaarts richting Frankrijk gaat.
Antwerpen helemaal rechts laten liggen en via Maastricht, luik, Charleroi.
Of gewoon Maastricht, Luxemburg, Metz en verder
Adversity is the Catalyst of Change
Via de tunnel naar Terneuzen - Gent - Lille - en dan Reims. Geen gezeur van Antwerpen en Brussel. Ook geen drukte van Luik - Namen.
Kennis van me heeft het gereden, in tegengestelde richting vanuit Frankrijk naar Rotterdam. Het is qua kilometers iets om maar je kan wel blijven rijden aan fatsoenlijk tempo.
Kennis van me heeft het gereden, in tegengestelde richting vanuit Frankrijk naar Rotterdam. Het is qua kilometers iets om maar je kan wel blijven rijden aan fatsoenlijk tempo.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vanuit Zoetermeer niet logisch om via Maastricht - Charleroi te rijden.Dubbeldekker schreef: ↑02 jul 2025 23:37 Dan zijn er nog wel voordeligere routes te bedenken als je toch oostwaarts richting Frankrijk gaat.
Lux-Metz-Toul is ook altijd heel druk, denk dat vroeg rijden beste optie is. Na Antwerpen is de route via Reims naar Langres dan als het goed is rustig.
-
scottpch64
- Forum-lid
Zorgen dat je rond 06.00u Antwerpen passeert, dan heb je ook geen problemen bij Brussel... 
Dit jaar rijd ik op dinsdag en woensdag. Vanuit Amsterdam maakt Breda Antwerpen of Maastricht niet zoveel uit. Ik pak altijd Maastricht. Hoef de eerste dag maar naar Nancy, daar rustig rondje wandelen en hapje eten en de volgende dag door. De eerste dag is mijn vakantie dan al begonnen.
Blij dat ik niet op zaterdag hoef te rijden, dat is altijd een ramp. We reden altijd op vrijdag zo ver mogelijk (800 km of zo), om dan op zaterdag over de laatste 400 net zo lang te doen als de eerste 800. Doordeweeks gaat dat een stuk beter.
Blij dat ik niet op zaterdag hoef te rijden, dat is altijd een ramp. We reden altijd op vrijdag zo ver mogelijk (800 km of zo), om dan op zaterdag over de laatste 400 net zo lang te doen als de eerste 800. Doordeweeks gaat dat een stuk beter.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Klopt hoor, zou het ook doen. Maar als je zelf moet betalen, tank je in Belgie of giet je m in Luxemburg nog even vol. Snel verdiend.daniel1975 schreef: ↑02 jul 2025 16:25 Haha, een pompbediende bij Hazeldonk vertelde mij wel eens dat ze schatten dat 80% van de tankbeurten in de zomervakantie betaalt wordt met leasepassen.
Overigens ben je natuurlijk ook gek als je het niet doet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mwa, wij gaan richting Bourg d Oisans. Dus bij Dijon richting Bourg-en-Bresse en daarna richting Grenoble. De massa die naar Riviera/Provence/Ardeche/Perpignan/etc heb je dan geen last van.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik maak wel even een Verkeerstopic aan. Kunnen we hier ontopic blijven.
Raam Airco voor de caravan.
Gezien de vakantiebestemming dit jaar, Toscane en de Provence, en de steeds hogere temperaturen maar eens uitproberen.
Twee jaar geleden in De Marken was het ook bloedheet 's nachts.
Gezien de vakantiebestemming dit jaar, Toscane en de Provence, en de steeds hogere temperaturen maar eens uitproberen.
Twee jaar geleden in De Marken was het ook bloedheet 's nachts.
Courir c'est mourir un peu