Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 12 jun 2025 22:54

jwkeij schreef: 11 jun 2025 15:10 Ik heb 'm, hoor. Voor mij het album met de mooiste hoes ooit gemaakt.
Afbeelding
img:bol
Zijn opvolger mocht er ook zijn.
Zowel de Closer als Love will tear us apart -hoezen werden ontworpen door Peter Saville.
Op beide hoezen zijn afbeeldingen te zien van kunstwerken (beeldhouwwerken) die terug te vinden zijn op het Cimitero Monumentale di Staglieno in Genua. (vermits het forum rijk is aan kunstkenners en nog meer aan Italie-liehebbers hebben zeker enkelen dit staaltje van grafkunst al bezocht).
De foto's zijn gemaakt door Bernard Pierre Wolff in de jaren 70.
Het beeld op de afbeelding van Closer is van Demetrio Paernio (begin 20e eeuw) - de kunstvorm is in de traditie van Compianto sul Cristo morto.
Het beeld op Love will tear us apart is niet met zekerheid geidentificeerd maar komt uit dezelfde periode .
Saville merkte in een docu overigens op dat Closer op twee manieren kon uitgesproken worden en op die manier ook twee verschillende betekenissen had:
Closer /ˈkloʊ.sɚ/ : als nabijheid
Closer /ˈkloʊ.zɚ/ : als afsluiter
Zij die de muziek én het verhaal kennen, merken op dat dit geen toevalligheid is.

Het Cimitero Monumentale di Staglieno in Genua is zeker een bezoek waard, al was het maar om de zogenoemde marmeren sluiers te bewonderen, zo fijn dat ze bijna transparant worden.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 13 jun 2025 07:24

Drie nachten in een hotel in Dublin voor volgend jaar juni.
Kost meer dan twee maanden huur en was op de op één na goedkoopste mogelijkheid.
Er zal waarschijnlijk de komende tijd wat meer vrij komen maar met het evenement wat dat weekend plaats vind zal het mij niet verbazen dat deze dan ook snel weg zin voor 'absurde' prijzen.
En je moet wat over hebben voor je "hobby". ;)

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 13 jun 2025 10:36

Uit nieuwsgierigheid, de hobby en het evenement zijn?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 13 jun 2025 10:53

Darts?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 13 jun 2025 10:59

Afbeelding

In de voorverkoop al voor meer dan 90% uitverkocht dus ik verwacht dat eea snel volgeboekt zal zijn.

Sulla
Forum-lid

Sulla 13 jun 2025 11:11

Theo V schreef: 13 jun 2025 10:59 Afbeelding

In de voorverkoop al voor meer dan 90% uitverkocht dus ik verwacht dat eea snel volgeboekt zal zijn.
Nice, ga je ook beide avonden?

Anyway, was in mijn jongere jaren groot metallica fan (nog steeds wel hoor). Maar merk dat ik ontzettend afgehaakt ben na het vertrek van Jason, en dat is eigenlijk niet meer goed gekomen. Mijn vrouw stopte de aankondiging van deze tour onder mijn neus, en na twee tellen van twijfel toch maar laten lopen.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 13 jun 2025 11:22

Ja, voor de derde keer deze tour. (Amsterdam en Kopenhagen al gehad ;) )
Was al vroeg in de jaren 80 fan.
Heb ze toen al gezien.
Toen de kinderen eind jaren 90 kwamen was de "drang" om naar concerten te gaan verdwenen.
Maar sinds zij het huis uit zijn hebben mijn vrouw en ik dat weer aardig opgepakt.
Voor mij mag het lekker 'hard' zijn maar ik kan goede artiesten ook waarderen.
P!nk vorig jaar gezien, volgende week naar Robbie Williams.
Helaas geen kaarten voor Lady Gaga kunnen krijgen.
En vanwege omstandigheden niet naar Di-rect dit weekend, jammer genoeg dus geen concert afscheid van de Kuip voor mij. :(

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 13 jun 2025 13:17

Vrouwlief gaat ook naar Robbie. Ze had twee tickets maar heeft gelukkig ene vriendin gevonden die mee wil :mrgreen:

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 16 jun 2025 23:01

koeroeur schreef: 13 jun 2025 13:17 Vrouwlief gaat ook naar Robbie. Ze had twee tickets maar heeft gelukkig ene vriendin gevonden die mee wil :mrgreen:
:lol:
(Die van mij mag hem ook wel smaken trouwens)
Adversity is the Catalyst of Change

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 17 jun 2025 08:14

Theo V schreef: 13 jun 2025 10:59 In de voorverkoop al voor meer dan 90% uitverkocht dus ik verwacht dat eea snel volgeboekt zal zijn.
Dat is stevige kost....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie