Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
02 jun 2025 11:20
wasbeer2006 schreef: ↑02 jun 2025 11:07
Ja een soort schwalbe cushcore, zoek daar maar eens op.
Nee, gewoon reeds een 'reserve' binnenband gemonteerd in een tubeless gemaakte band. In geval van een niet te repareren lekke tubeless band hoef je alleen maar de binnenband op te pompen om verder te rijden, gewoon tijd winst, omdat je dan de tubeless band niet hoeft te verwijderen, slim.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Woefdram
- Forum-lid
Woefdram
02 jun 2025 11:39
Vond ik ook, maar toch, het is wel een beperkte set scenario's die je kunt afdekken. Als die spijker toch ook de extra gemonteerde binnenband heeft geraakt, of, waarschijnlijker omdat de sealant het dus niet kon opvangen, als het gat zo groot is dat je aan de binnenkant moet lappen, zal de boel er toch af moeten. En als je eerst gaat pluggen dan kan die binnenband er ook niet van opknappen.
-
Justrace
- Forum-lid
Justrace
09 jun 2025 10:19
Na al bijna drie maanden met TLR Conti 5000's met biba te hebben gereden, dit weekend eindelijk maar eens de banden tubeless gemaakt. En dat inrijden helpt blijkbaar, want met een simpele voetpomp en stevig doorpompen plopten ze direct in de velg. Enige probleem was dat mijn goedkope tubeless ventiel van Ali lucht door liet waardoor ik het hele zaakje bij één band weer los moest halen, maar blijkbaar zat hij niet goed dus ook dat viel weer mee. En de volgende dag amper luchtverlies. Gister meteen even een rondje gefietst maar merkte niet zoveel verschil, al kan dat ook komen door de windkracht 6 waardoor er van subtiel fietsen sowieso geen sprake was.
-
Marxten
- Forum-lid
Marxten
06 jul 2025 22:36
Een tijdje terug heb ik besloten om eens een fiets 'getto tubeless' op te zetten. Dus zonder tubeless ready velgen en zonder tubeless ready banden. Zo gezegd zo gedaan, geen enkel issue zelfs met een handpomp, het reed behoorlijk prima. Alleen de achterband hield het maar 1 rit uit elke keer.
Omdat het wel beviel de velgen vervangen voor tubeless velgen (die ik wel zelf moest tapen, helaas) en hetzelfde probleem met alleen de achterband.
Toch ook maar tubeless buitenbanden besteld maar ik krijg ze voor geen meter 'geplopt'. Ze willen gewoon niet. Is er misschien iemand in omgeving Nijmegen of Tiel met een stevige compressor oid, of een andere gouden tip?
-
bigfloor
- Forum-lid
bigfloor
06 jul 2025 23:21
Voor degenen die moeite hebben om de band te laten ploppen zonder compressor etc, Schwalbe heeft 'alweer' iets nieuws bedacht, de MaxFlow ventiel insert (die je erop schroeft, nadat je de kern eruit hebt geschroeft).
Zie hier:
viewtopic.php?p=1704177#p1704177

Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
TL@
- Forum-lid HC
TL@
07 jul 2025 07:07
Marxten schreef: ↑06 jul 2025 22:36
Een tijdje terug heb ik besloten om eens een fiets 'getto tubeless' op te zetten. Dus zonder tubeless ready velgen en zonder tubeless ready banden. Zo gezegd zo gedaan, geen enkel issue zelfs met een handpomp, het reed behoorlijk prima. Alleen de achterband hield het maar 1 rit uit elke keer.
Omdat het wel beviel de velgen vervangen voor tubeless velgen (die ik wel zelf moest tapen, helaas) en hetzelfde probleem met alleen de achterband.
Toch ook maar tubeless buitenbanden besteld maar ik krijg ze voor geen meter 'geplopt'. Ze willen gewoon niet. Is er misschien iemand in omgeving Nijmegen of Tiel met een stevige compressor oid, of een andere gouden tip?
'Gewoon' een CO2-bommetje gebruiken, werkt eigenlijk altijd (wel kern uit je ventiel halen)
Toen ik nog Vottoria Corsa Contral banden gebruikte, lukte het ook steeds erg moeilijk om de band erop te krijgen (enkel de eerste keer bij een nieuwe band) dan gebruikte ik een CO2-cartridge, ging altijd. Nadien had ik zo'n vatje gekregen voor m'n verjaardag (daar steek je dan 12bar of zo in en laat in 1 keer los, werkte nog beter)
Bij de GP5000STR en de Pirelli's is dat allemaal niet nodig, die gaan veel makkelijker.

-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
07 jul 2025 11:34
Marxten schreef: ↑06 jul 2025 22:36
Is er geen fietsenmaker bij je in de buurt . . . ?

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Marxten
- Forum-lid
Marxten
07 jul 2025 11:49
'Gewoon' een CO2-bommetje gebruiken, werkt eigenlijk altijd (wel kern uit je ventiel halen)
Geprobeerd, maar helaas werkte het ook niet. Kan ook komen omdat ze al een paar jaar oud zijn en ik eigenlijk gewoon nieuwe moet halen (nog 1 over nu, ruim 10 jaar oud)

Geen waar ik graag/makkelijk naar binnen loop. Kersten is weg (en zat al niet handig), Decathlon Arnhem was makkelijk voor de 2 dingen die ik niet zelf kon op dat moment maar is heel afhankelijk van wie er op dat moment bij de werkplaats aanwezig is en verder ben ik al ruim 10 jaar geen fietsenwinkel meer binnengelopen.
-
Orlok
- Forum-lid HC
Orlok
07 jul 2025 11:59
Marxten schreef: ↑07 jul 2025 11:49
Geprobeerd, maar helaas werkte het ook niet. Kan ook komen omdat ze al een paar jaar oud zijn en ik eigenlijk gewoon nieuwe moet halen (nog 1 over nu, ruim 10 jaar oud)

Geen waar ik graag/makkelijk naar binnen loop. Kersten is weg (en zat al niet handig), Decathlon Arnhem was makkelijk voor de 2 dingen die ik niet zelf kon op dat moment maar is heel afhankelijk van wie er op dat moment bij de werkplaats aanwezig is en verder ben ik al ruim 10 jaar geen fietsenwinkel meer binnengelopen.
Probeer dan eens bij een garage of bijvoorbeeld bij Kwikfit.

-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
07 jul 2025 13:08
Als het niet lukt dan zou ik er niet mee gaan rijden als je onderweg komt te staan ben je een probleem. 1 band heb ik er ooit niet eens opgekregen en dat was een 25mm Challenge de 23mm ging er wel op.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
-
raven14
- Forum-lid
raven14
07 jul 2025 13:23
Challenge banden - nomen est omen

-
Marxten
- Forum-lid
Marxten