Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 02 jun 2025 11:20

wasbeer2006 schreef: 02 jun 2025 11:07 Ja een soort schwalbe cushcore, zoek daar maar eens op.
Nee, gewoon reeds een 'reserve' binnenband gemonteerd in een tubeless gemaakte band. In geval van een niet te repareren lekke tubeless band hoef je alleen maar de binnenband op te pompen om verder te rijden, gewoon tijd winst, omdat je dan de tubeless band niet hoeft te verwijderen, slim. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 02 jun 2025 11:39

Vond ik ook, maar toch, het is wel een beperkte set scenario's die je kunt afdekken. Als die spijker toch ook de extra gemonteerde binnenband heeft geraakt, of, waarschijnlijker omdat de sealant het dus niet kon opvangen, als het gat zo groot is dat je aan de binnenkant moet lappen, zal de boel er toch af moeten. En als je eerst gaat pluggen dan kan die binnenband er ook niet van opknappen.

Justrace
Forum-lid

Justrace 09 jun 2025 10:19

Na al bijna drie maanden met TLR Conti 5000's met biba te hebben gereden, dit weekend eindelijk maar eens de banden tubeless gemaakt. En dat inrijden helpt blijkbaar, want met een simpele voetpomp en stevig doorpompen plopten ze direct in de velg. Enige probleem was dat mijn goedkope tubeless ventiel van Ali lucht door liet waardoor ik het hele zaakje bij één band weer los moest halen, maar blijkbaar zat hij niet goed dus ook dat viel weer mee. En de volgende dag amper luchtverlies. Gister meteen even een rondje gefietst maar merkte niet zoveel verschil, al kan dat ook komen door de windkracht 6 waardoor er van subtiel fietsen sowieso geen sprake was.

Plaats reactie