Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2020

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 aug 2020 13:44

wasbeer2006 schreef: 14 aug 2020 13:24 We kennen Bernal natuurlijk nog niet echt goed
De eerste keer winnen met de beste ploeg (en beste renner) Is iets anders dan de tweede keer winnen met een betere of gelijke andere ploeg.

Daarnaast dat JV in een flow omhoog zit en Ineos niet. Ik ben benieuwd!!
Denk dat Bernal ook wel in een héél andere setting terecht komt nu. Ineos is een andere ploeg geworden, zijn status is radicaal veranderd, concurrentie een stuk sterker etc.

Bij Bernal kreeg ik het idee dat hij getraind heeft als een beest afgelopen periode, en vervolgens van een koude kermis thuiskomt nu blijkt dat TJV ze met 2 vingers in de neus bijhoudt. Die zal zich wel even achter de oren krabben, denkende dat hij er beter voor zou staan dan vorig jaar.

Hoe dan ook, de laatste jaren waren al leuk, maar dit jaar is echt om te smullen. We kijken nu allemaal naar TJV, maar er zijn nog 5-10 andere renners waarvan ik ook niet vreemd op zou kijken als ze in de top-3 komen te staan (o.a. Pinot, Pogacar, Fuglsang, Mollema, Quintana, Carapaz, Evenepoel). Weet zo snel ff niet wie allemaal waar rijden, maar you get the point.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 14 aug 2020 14:24

ben ook benieuwd naar bepaalde "dark horses".
Bijna alle renners komen natuurlijk aan de start van de TdF met een veel beperkter voorseizoen dan normaal het geval is.
Zullen dus ook frisser aan de start verschijnen.
Wellicht gaat dit nog van invloed zijn.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

supermasj
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 aug 2009 23:06

supermasj 14 aug 2020 16:49

Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar Pogaçar. Kerel is een benadigd tijdrijder, en kan duidelijk flink klimmen. Ik weet niet waar die dit jaar in de tour gaat uitkomen, maar lijkt me toch iemand die redelijk hoog kan eindigen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8327
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 aug 2020 18:23

Kan iemand mij uitleggen waarom Formolo buitenblad voor en binnenblad achter rijdt?

Als ik dat doe heb ik een super scheve kettinglijn...

Verder vond ik Pinot wel sterk vandaag. Wordt een interessante Tour dit jaar :)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1224
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 14 aug 2020 18:58

Met het verzet wat hij trapte zou hij op het binnenblad ook een scheve kettinglijn hebben. Achter zou hij dan de ketting waarschijnlijk bijna helemaal naar rechts hebben.

Hij heeft vandaag wel bewezen dat je met stoempen ook wel een stukje kan hardrijden.

Op de echte steile stukken had hij wel met een rechtere kettinglijn kunnen rijden door gebruik te maken van het binnenblad, maar dan had hij dikwijls dubbel moeten schakelen als hij wat meer vaart kon maken.
En waarschijnlijk zullen ze bij UAE wel niet malen om een ketting meer of minder als gevolg van een slechte kettinglijn.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 14 aug 2020 20:32

Met hartslag 180 is t wellicht soms wat lastiger logisch nadenken

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8327
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 aug 2020 20:45

Wat me gisteren opviel is dat Froome wel loste maar vervolgens al buurtend met zij ploegmaat boven komt rijden alsof het geen moeite kost.

Alleen Bernal leek vandaag echt op vol vermogen geklopt.
Dumoulin kwam ook lekker boven en Kruiswijk idem.
Goed ingedeeld en tactisch gespeeld van Jumbo
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3430
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 14 aug 2020 20:58

Enzzo schreef: 14 aug 2020 20:45 Wat me gisteren opviel is dat Froome wel loste maar vervolgens al buurtend met zij ploegmaat boven komt rijden alsof het geen moeite kost.
8min30 achterstand op een paar km klimmen: natuurlijk kost zo binnenbollen geen moeite.
Afbeelding

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 14 aug 2020 21:38

Enzzo schreef: 14 aug 2020 18:23 Kan iemand mij uitleggen waarom Formolo buitenblad voor en binnenblad achter rijdt?

Als ik dat doe heb ik een super scheve kettinglijn...

Verder vond ik Pinot wel sterk vandaag. Wordt een interessante Tour dit jaar :)
Ik dacht gezien te hebben dat hij meermaals probeerde terug te schakelen, maakte een aantal keren een beweging. Maar de campa eps schakelde volgens mij niet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38162
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 aug 2020 21:42

Gaat Ineos nu over twee weken echt er wél staan zoals alle voorgaande jaren?
Je gaat (wil.....) toch bijna geloven dat dat niet gaat lukken?
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8327
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 aug 2020 22:18

Ik vermoed dat ze nog wel een toespraak en straf training krijgen voor de Tourstart. Of het veel uitmaakt...?
De sfeer in de ploeg lijkt een beetje weg. Maarja het blijft natuurlijk wel de te kloppen ploeg. Des te leuker wordt een Tour met vele outsiders. Tenzij Jumbo de boel blijft controleren zoals ze nu doen en zoals Sky in het verleden.

Ik denk wel -of ja, hoop eigenlijk- dat deze Tour veel dynamischer gaat worden. Iedereen wil iets laten zien en iedereen heeft ambitie. Maar niet iedereen is even goed door het “voorjaar” heen gekomen! Hopelijk wordt het echt een strijd deze keer!!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3125
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 14 aug 2020 22:26

Vorig jaar stond Ineos er ook niet echt. Van Baarle moest de boel redden wat ondersteuning betreft. De rest stond te gauw geparkeerd. Na de tour werd het helemaal niks meer zoals met de Vuelta. Misschien toen ook met de ziekte van Brailsford te maken, dat hij er onvoldoende bovenop zat. Dit jaar zijn ze Portal verloren. Hoe werkt dat door?

Plaats reactie