Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2016/2017

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 24 jan 2017 21:43

Hier krijg je een kleine indruk hoe de omstandigheden in Belvaux nu zijn:
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/v ... /1.2872997
Hopelijk blijft het t/m zondag zo.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 25 jan 2017 20:10

Jammer genoeg waarschijnlijk toch geen sneeuwparkoers zondag: http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/v ... /1.2872997

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 25 jan 2017 23:57

Ik vind het juist niet jammer dat de sneeuw zal verdwijnen. Het sluit het risico uit dat er een renner wereldkampioen wordt die op een gebruikelijk parcours nog geen cross heeft gewonnen
één cross op sneeuw en dat zou dan gaan bepalen wie er wereldkampioen wordt dat vind ik geen maatstaf die refereert om de beste veldrijder te belonen. :!:

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 26 jan 2017 07:22

Wie had je dan opeens verwacht? Vdp of van Aert wint. Niks spannends aan.
Maak joe woar

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 26 jan 2017 12:52

ottorongo schreef:Ik vind het juist niet jammer dat de sneeuw zal verdwijnen. Het sluit het risico uit dat er een renner wereldkampioen wordt die op een gebruikelijk parcours nog geen cross heeft gewonnen
één cross op sneeuw en dat zou dan gaan bepalen wie er wereldkampioen wordt dat vind ik geen maatstaf die refereert om de beste veldrijder te belonen. :!:
Hoezo zou dat alles veranderen dan? In cross moet je toch zo compleet mogelijk zijn. Zand, harde onder grond, modder, sneeuw. Het moet niet uitmaken.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 26 jan 2017 17:49

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 26 jan 2017 17:59

rondje schreef:
ottorongo schreef:Ik vind het juist niet jammer dat de sneeuw zal verdwijnen. Het sluit het risico uit dat er een renner wereldkampioen wordt die op een gebruikelijk parcours nog geen cross heeft gewonnen
Hoezo zou dat alles veranderen dan? In cross moet je toch zo compleet mogelijk zijn. Zand, harde onder grond, modder, sneeuw. Het moet niet uitmaken.
Inderdaad , bovendiende is charme van het veldrijden ook dat door de wisselende en onvoorspelbare omstandigheden niet altijd dezelfde wint. Het maakt mij niet uit of de beste van het seizoen beloond wordt met de wereldtitel. De amusementswaarde van de koers is het belangrijkste.
De laatste WB in Hoogerheide en het EK met zeges van juist niet een van de twee besten van het seizoen gaven juist wat extras en dat mag voor mij zondag ook gebeuren.

beeb
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar beeb 26 jan 2017 18:50

Mee eens. De regenboogtrui is geen beloning voor het het hele afgelopen seizoen. Dat zijn de WB (trui) en alle andere klassementen al. Toch zou ik vreemd opkijken als bijvoorbeeld Tom Meeuwsen straks ineens een jaar in de regenboogtrui zou rijden. Niet dat ik 't hem niet gun, het tegenovergestelde zelfs, maar het zou toch wel een beetje vreemd aanvoelen denk ik
===========================

Free your mind and your ass will follow

===========================

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 26 jan 2017 20:11

Nys heeft jarenlang het veldrijden gedomineerd gedurende het seizoen op meestal echte crossparcours. Om dan vervolgens op het WK zo goed als altijd te moeten strijden op een wegparcours.
Daarmee dat volgens mij hij maar 2 keer WK-kampioen is geworden.
Een parcours is wat het is maar het moet wel doenbaar blijven natuurlijk.Zoals ze vandaag op die schuine zijde nog gewoon naar beneden schoven kan ook niet echt de bedoeling zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 26 jan 2017 20:30

Fietsen?altijd schreef:Wie had je dan opeens verwacht? Vdp of van Aert wint. Niks spannends aan.
Op een bevroren of sneeuw parcours worden die kansen echt kleiner. Vdp heeft niet het lichaam voor een glad parcours door vorst of sneeuw. Dat gaat beter als je wat kleiner en potiger bent zoals vd haar.

vdp maakte zondag geen goede indruk, in het beste ge al een klein dipje door zijn training, maar het was wel heel slecht net of hij met een elastiek reed er zat echt niets bij. Ik zet er een heel groot vraagteken achter. Hij kan alleen verliezen das niet zo fijn rijden.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 26 jan 2017 20:54

En van Aert is al 2 weken out met een blessure. Vd Haar komt net een beetje terug. En het parcours is waarschijnlijk ontdooit zaterdag. Persoonlijk denk ik dat vdp wint. Na een trainingskamp is het wel vaker lastig direct een wedstrijd.
Maak joe woar

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 jan 2017 20:55

VA is bezig met een spelletje, die blessure valt echt wel mee.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie