Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 25 mar 2014 18:31

brekson schreef:
peter1981 schreef:Hoe zit dat eigenlijk met die licentie korting?? en crash replacement ??
Ik ben nu niet de meest grote fan van de uitstraling van de Canyon fietsen maar ze zijn wel goed en vrij goedkoop en icm eventuele licentiekorting wellicht nog wat goedkoper.
Ik wil namelijk eigenlijk een 2e wedstrijdfiets hebben en overjarig met 6800 is er uiteraard niet en dan is Canyon misschien wel een leuke optie.
Als je geen fan bent, laat dan het aankopen maar aan anderen. Dan moeten die minder lang wachten.☺

Niet alles draait om schoonheid want daar rij je geen meter harder door en ik heb een schoonheid vind ik zelf.
Maar zoek iets wat eigenlijk knetterstijf is en voor een goede prijs.
Maar helaas de licentie korting is alleen maar op de duurdere fietsen en bij de alu`s alleen maar op de frames en ik wil juist een complete fiets kopen want dan is het juist iets goedkoper.

Maar als ik 2700euro moet uitgeven dan verzin ik me wel iets mooiers en wat minimaal net zo stijf is en wellicht ook nog wel beter is afgemonteerd aangezien ik alles inkoop kan kopen :) ( op frames na )
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12880
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 mar 2014 18:42

Ik vind de SLX ook mooier, maar voor 800 euro.......... vind ik dat wat minder belangrijk.
Dan een red groep erop. wielen heb ik nog asaault met nog geen 2000km en een setje notubes met zo,n 3000km erop. oude fiets verkopen en rond de 2000 euro ben ik weer voorzien, met de slx 800 meer, best een hoop.

Als je iets knetter stijfs wilt (ik zou niet weten waarom je dat wilt tenzij je echt voor de prijzen sprint of meer dan 100kg weegt) zou ik een Aero model pakken, foil, aeroad oid, die zijn meestal ietsje stijver.

En hard is iets anders dan stijf, wordt door een hoop mensen nogal door elkaar gehaald

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 25 mar 2014 18:57

800 meer zou ik zelf ook niet doen nee


Wat betreft mezelf zal ik wel altijd mee sprinten voor de prijzen ja ( of het zin heeft is een tweede ) maar ga dat voorlopig doen met een niet aeroframe.
De Beone is trouwens wel lekker stijf dus dat valt alweer mee :)

En hard en stijf is idd wel een verschil maar wordt meestal wel het zelfde mee bedoel maar ik heb frames gehad die waren keihard maar waren zeker niet zo stijf al bijv m`n Beone
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 mar 2014 19:32

@peter1981. Zonder al te onvriendelijk te willen worden;
- geen al te grote fan van de uitstraling van Canyon fietsen maar je hebt wel een Beone?! Over (gebrek aan) uitstraling gesproken.
- Als je onderdelen voor inkoop kan kopen is juist een los frame tegen licentiekosten zeer aantrekkelijk. De SLX bijvoor beeld kost een fractie van vergelijkbare frameset, is het beste ooit door tour magazijn getest én beloond met een Red Dot design award (dat zegt dus wel iets onafhankelijks over het uiterlijk/de uitstraling)
- Als jij iets beters/stijvers voor 2700 kunt vinden dan hoor ik het graag. Overigens is knetterstijf behoorlijk eenzijdig in het prestatiepotentieel van fiets en berijder. Juist het comfort i.c.m. stijfheid (zodat je minder vermoeid raakt) bepaald de kwaliteit.
-Als je geen fan bent dan mag je lekker iets anders uitzoeken óf eerst een gedegen test/onderzoek doen voordat dit soort kortzichtige uitspraken doet. Canyon rijgt bevoordeeld de overwinningen in testen aaneen (en niet alleen de SLX) én boeken ook behoorlijk wat (prof)zeges (dat zegt niet zo heel veel, maar toch is het opvallend). Als je doelt op het feit dat Canyon weinig/geen carnavals kleuren gebruikt of allerlei (nutteloze) designdingetjes achterwege laat; dat klopt! In de visie van Canyon gaat functie voor design en dat heeft veel voordelen. Ook o.a. dat de restwaarde vrij hoog ligt omdat een frame niet zo snel "verouderd". Helaas zijn ze onder druk van de commercie daar wel een beetje vanaf gestapt maar veel minder dan veel andere merken.

@Wasbeer; 800 euro is m.i. het kwaliteits/gewichtsverschil ook niet waard en voor zover ik weet is een SLX juist (veel) stijver dan een Aeroad. Aero frames kampen wel vaker met dat fenomeen. De SL is ook mooi, (veel) betaalbaarder en zou ook mijn keuze zijn als ik geen Di2 zou rijden. En om dit frame (net als mijn "oude" CF (SL)) nou óók Di2 ready te gaan boren!?
Je zou trouwens ook nog een CF SL 7.0 kunnen kopen; 1599 euro!? Dan "krijg" je het frame, Mavic Aksium en een complete groep 105 (en natuurlijk zadel, stuur enz). Volgens mij is dat makkelijk voor meer dan 400 euro te verkopen en heb je het frame nog aanzienlijk goedkoper ook.
Aeroad
Grail
Ultimate

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 25 mar 2014 19:50

is niet onvriendelijk hoor ;)
De Beone heb ik ook niet op z`n geweldige uitstraling gekocht maar wel voor z`n geweldige prijs en goede reviews.
700euro voor het frame was een koopje natuurlijk en voor de uitstraling heb ik als zomerfiets een De Rosa :)
En of je voor 2700euro betere fietsen bouwt is misschien overdreven maar zeker wel fietsen die net zo goed zijn kwa gevoel.
Misschien wel een frame van een jaar geleden of 2 jaar geleden maar dat maakt me niets uit
En tsja alles is een eigen smaak wat iemand heeft .
En gelukkig maar anders was het leven ook maar saai , toch ?
Want dan hadden we allemaal de zelfde vrouw , zelfde auto en zelfde fiets en konden we nooit eens iets anders :mrgreen:

Het alu frame voor 650euro is natuurlijk ook niet verkeerd maar met het oogpunt dat ik nog een frame heb liggen kan ik die beter opbouwen , terwijl vaak een complete fiets kopen goedkoper is dan de spullen krijgen voor de inkoop want ik kan natuurlijk niet altijd bij de goedkoopste inkopen en scheelt het niet altijd zo gek veel als met internet prijzen ;)

Als er bijv een lekkere licentie korting zat op een alu met 6800 groep dan was dat een hele serieuze kandidaat want die dingen komen erg goed uit de testen maar als ik 1350euro moet uitgeven dan schiet het nog niet helemaal op.

Alleen complete alu fietsen zijn er niet te krijgen met korting en 2700euro wil ik niet uitgeven want dan bouw ik het frame op wat ik heb liggen die is ook erg goed en heb ik voor 1000euro ook compleet ;)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 25 mar 2014 20:35

Het alu frame is natuurlijk al een koopje maar met de licentiekorting en de verkoop van het frame wat je al hebt liggen is het toch ook een goede deal? Ik vind het Alu frame eigenlijk erg mooi en zou het normaal gesproken blind kopen....ben echter nogal een weightweenie en daar hoort (hoewel erg licht voor alu) zo'n frame niet direct bij. Tuurlijk moeten we niet allemaal hetzelfde gaan fietsen/rijden maar als je naar prijs/kwaliteit kijkt steekt Canyon er (voor mij althans) met kop en schouders bovenuit!
Aeroad
Grail
Ultimate

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 25 mar 2014 20:43

Nee niet echt want ik heb een carbon frame liggen
En de SLX zal zeker top zijn maar ik verkies het Viner frame wel erboven mede doordat ik een soort gelijk frame al 2 jaar gereden heb en er erg tevrede over was.
Gewicht maakt me iets minder uit al heb ik daar bij de De Rosa wel behoorlijk op gelet al zitten daar bijv geen carbon wielen in , maar die heb ik meer gekocht uit liefhebberij voor het merk en als ik had geweten dat ik ging koersen had ik die fiets waarschijnlijk niet gekocht.
Maarja als je alles van te voren weet was het leven ook minder spannend :mrgreen:

Kwa looks kan ik op 1 of andere manier niet echt wennen aan het letter type terwijl ik het bijv bij de movistar uitvoering al een pak minder storend vind
Waarschijnlijk doet de kleur de fiets erg goed en ik ben sowieso al iemand die van iets meer kleur houd
Maargoed nogmaals het is allemaal een persoonlijke smaak :)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

sob
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:24

sob 25 mar 2014 21:15

@peter1981 Ik lees de hele tijd over De Rosa dit en De Rosa dat…
Maar die De Rosa heb je toch op MP staan?

rendier410
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 jun 2011 20:40

rendier410 25 mar 2014 21:46

hallo ik zal me hier even voor stellen.

ik ben randy hendriks 25jaar en kom uit hoorn NH.
fiets nu een kleine 3 jaar op de racefiets een cube attempt maar wil nu wat anders en ben al een hele tijd gecharmeerd van de fietsen van canyon en heb er nu dan ook 2 op het oog maar welke moet het worden.

ik zit te twijfelen tussen de:

canyon ultimate CF SL 9.0
en de
canyon ultimate CF SL 9.0 aero

verschil de ene heeft mavic cosmic carbone sle wts en de andere mavic ksyrium elite s wts
het verschil is dus de wielen en de prijs.

het geld heb ik voor de canyon 9.0 aero maar ik twijfel erg omdat dit een wielset betreft met hoge wielen en ik zelf veel in de polders van NH rijd en dus beetje bang ben dat het wind vangers gaan worden.

inzet gebied.

95% de polders in NH
5% zuidlimburg en veluwe

ik heb zolang ik me oude fiets behoud nog wel een extra wielset een fulcrum racing 7

ik hoop dat ik met jullie mening een keuze kan maken.

alvast bedankt gr randy

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 25 mar 2014 21:52

sob schreef:@peter1981 Ik lees de hele tijd over De Rosa dit en De Rosa dat…
Maar die De Rosa heb je toch op MP staan?

Als je dan toch leest dan kan je ook lezen dat als ik wist dat ik ging koersen ik de De Rosa waarschijnlijk niet gekocht had ;)
Dat ik het merk geweldig vind doet verder niet ter zake en bekijk ik het nu even van de andere kant en dat is dat ik wil koersen.
En daar vind ik de fiets te duur voor dus ik kan er wel naar blijven kijken en ook op trainen maar trainen doe je eigenlijk gewoon op je wedstrijd fiets of op een trainingsfiets die precies het zelfde is en niet een totaal andere fiets ;)
Een Ultegra derraileur of shifters vervangen vind ik al nog wel gaan maar een super record shifter is al minder leuk :P
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

canyon22
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 sep 2013 12:44

canyon22 26 mar 2014 10:56

Ik heb enkele weken een Ultimate CF SL 9.0 SL ( double ) besteld. Deze week zou normaal gezien de levertijd zijn, maar helaas nog niks ontvangen.

Wie heeft er ook besteld om in week 13 zijn levering te krijgen ? Reeds nieuws ontvangen ?

marsman
Forum-lid
Berichten: 2427
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 26 mar 2014 11:16

rendier410 schreef:hallo ik zal me hier even voor stellen.

ik ben randy hendriks 25jaar en kom uit hoorn NH.
fiets nu een kleine 3 jaar op de racefiets een cube attempt maar wil nu wat anders en ben al een hele tijd gecharmeerd van de fietsen van canyon en heb er nu dan ook 2 op het oog maar welke moet het worden.

ik zit te twijfelen tussen de:

canyon ultimate CF SL 9.0
en de
canyon ultimate CF SL 9.0 aero

verschil de ene heeft mavic cosmic carbone sle wts en de andere mavic ksyrium elite s wts
het verschil is dus de wielen en de prijs.

het geld heb ik voor de canyon 9.0 aero maar ik twijfel erg omdat dit een wielset betreft met hoge wielen en ik zelf veel in de polders van NH rijd en dus beetje bang ben dat het wind vangers gaan worden.

inzet gebied.

95% de polders in NH
5% zuidlimburg en veluwe

ik heb zolang ik me oude fiets behoud nog wel een extra wielset een fulcrum racing 7

ik hoop dat ik met jullie mening een keuze kan maken.

alvast bedankt gr randy
Kies voor de mooiste, dus de aero. Voor 200 Euries koop je een prima laag setje voor de harde woeidagen in de de polder. De Mavics ga je nieuw tegen de meerprijs van de aero niet vinden.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie