Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 03 jun 2024 23:39

Enzzo schreef: 03 jun 2024 22:50 Tja en de wereld is inmiddels erg veranderd. Zou je serieus iemand als Trump willen laten waken over de knoppen van kernwapens?
Zou je Trump als “bemiddelaar” willen hebben in het Gaza conflict?
Zou je Trump willen hebben als bemiddelaar in de Oekraïne oorlog?

Zou je Trump willen hebben als partner in de NAVO?
Wen er maar alvast aan,

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 03 jun 2024 23:41

Ja, net zoals links er hier een enorme puinhoop van gemaakt heeft.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 04 jun 2024 00:02

Tja ; de puinhopen van paars, de bende van Balkenende, de rotzooi van Rutte en de schijterige persconferentie van Schoof. Het allitereert allemaal heel lekker maar je schiet er geen kont mee op!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 jun 2024 06:50

ottorongo2 schreef: 03 jun 2024 22:57 Een man die enkel; corruptie,leugens,fraude, belastingontduiking, manipulatie,machtsmisbruik,wraakacties en bedrijgingen, omkoopmaneuvers en andere misbruken etaleert, kan in mijn ogen geen leiding verdienen in gelijk welke staat. Hij liet zelfs het weerbericht vervalsen om zijn gelijk te halen en de mensen vals voor te lichten (of is het oplichten?) En elke rechter is corrupt; volgens hem en daarontsnapt hij dan ook nog vlotjes aan straf. Stel u voor dat wij de rechters corrupt zouden noemen er zou niet mee gelachen worden zoals nu.
Dit dus!
Maar de VS is zo tot op het bot verdeeld dat ze zelfs die liegende narcistische mafklapper accepteren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jun 2024 08:21

Om mij toch een beetje klaar te stomen voor de komende verkiezingen gister even langs Renze en OP1 gezapt.................

Bij beide was ik in 5 minuten weg.....................schandalig hoe dat door elkaar zat te kwekken.

Als mensen zich zo bij mij in het projectoverleg zouden gedragen krijgen ze een enkele reis langs personeelszaken.

Triest
Triest
Triest

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 04 jun 2024 10:39

Dus bij PZ liggen al dossiers klaar van mensen waar jij zeggenschap over hebt?

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jun 2024 11:06

Ik zou niet weten waarom je die conclusie trekt.

Er staat duidelijk ALS..............en als mensen zich in een overleg zo zouden misdragen kunnen ze idd gaan.
Ik ben dol op mensen die een andere mening hebben (sterker als ze dezelfde mening hebben zijn ze nagenoeg overbodig) maar ik ben allergisch voor mensen die hysterisch door elkaar zitten te schreeuwen. Allemaal verloren energie.

Ik doe ook niet aan dossiers bij PZ. Ik zorg dat het zover niet komt. Praten en vooral niet - zoals Jans nu doet - te snel conclusies trekken.
Die enkele keer dat ik iemand weg heb moeten sturen was een dossier echt niet nodig en ik ben zelfs wel eens opgestapt omdat ik iemand juist NIET weg wilde sturen............. Ik ken niet zoveel managers die zo'n rechte rug hebben ;-)
Niemand - ook mijn baas niet - bepaald wie ik wel of niet in m'n team heb. Heb ik die vrijheid niet ben ik niet beschikbaar. Project zonder zeggenschap over je resources is gedoemd te mislukken!

Overigens ben ik nu aan het uitbollen en nog maar een heel klein team en nog maar een paar uurtjes per week. Ga eerdaags helemaal stoppen maar we zoeken nog een opvolger en de huidige arbeidsmarkt is - en meerdere van jullie zullen dat ervaren - helaas wat weerbarstig.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 04 jun 2024 11:46

Gastheer, je suggereert dat wanneer jou iets niet bevalt je iemand zo maar kunt ontslaan, dat is zeker niet zo makkelijk. Er zijn nog veel meer zaken waar je allergisch voor zou kunnen zijn, terugkomen op afspraken die 2 maanden geleden al genomen zijn, ellenlange monologen omdat mensen zichzelf zo graag horen.
Je bent zo te horen in een bijzonder positie, ik hoor van mensen bij internationale bedrijven toch echt andere geluiden. Urenlang geouwehoer over heel weinig.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jun 2024 13:11

Jans het is handig om te snappen dat er een verschil is tussen de lijn en een project
Overigens heb ik m'n HBO diploma HR dus de theorie ken ik ;-)

In de lijn mag het van mij ook allemaal wel wat softer. Zelf jaren lijnmanager geweest en meerdere kansloze jongeren aan de gang geholpen. Leuk en waardevol om te doen.

Voor een project (waar mensen tijdelijk zitten) gelden toch echt hele andere spelregels. Budget, tijd en functionaliteit geven doorgaans geen ruimte om mee te spelen............dus OOK niet met je resources.
Het duivelsvierkant is een bitch maar als ik mijn nek uitsteek ben ik ook die bepaald.
Als iemand de sfeer in een project verprutst kan hij dus naar PZ en mogen ze daar wat leuks voor hem bedenken.
Heeft niks te maken of mij wel of niet iets bevalt. De opdrachtgever heeft er recht op dat hij op tijd krijgt waar hij voor betaald en dat het ook nog eens doet wat het moet doen.

En iemand die de sfeer verpest moet je echt wegsturen.
Vooral als de time to market van een project heel belangrijk is. Project kost bijvoorbeeld 2 miljoen............en een of andere stoethaspel verkloot de sfeer waardoor het uitloot? Geen omzet en wel kosten. Dat is wel een heel giftige combinatie. Dan is een ontslagvergoeding van enkele 10 duizenden euro's ineens een heel eenvoudige discussie.

Als mensen de krant lezen, tussendoor op een forum, een half uurtje gaan hardlopen (ergens gewerkt deden we 1 keer in de week met z'n allen een uur)............zal mij aan m'n kont roesten. Als je maar aan je afspraken houdt en afspraak 1 is dat je respectvol met je projectmaatjes en afnemers omgaat.
Regel 2: het is klaar op het moment dat we afgesproken hebben. Regel 3 : als 2 niet lukt meldt je het op tijd en niet 5 voor 12...........
Verder deelt ieder lekker z'n tijd in die het best past bij de rest van z'n leven...................
Ik werk vooral s'ochtends heel vroeg en sávonds na het eten. Behalve de meetings daar moet ieder zijn.

Toch nu maar weer terug naar de politiek
Een regeerakkoord is als een projectplan..........en de ministers een projectteam............de oppositie de kritische gebruikersgroep............
Het spel gaat echter alleen werken als ieder zich een beetje fatsoenlijk gedraagt en de rol speelt die hij hoort te spelen en dat heb ik gisteravond NIET gezien. Sterker het was - op beide zenders - een tenenkrommende schertsvertoning. Schande!

Nou ik ga nog wat doen want ik wil donderdag de Maiden Trip houden met m'n nieuwe fietske

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 04 jun 2024 18:32

Daarop inhakend: zou het niet geweldig zijn al het aanstaande kabinet inderdaad als een projectgroep wordt gezien en benaderd?
Mensen die niet in staat zijn om de beoogde doelstellingen te halen en/of dit tegenwerken direct buiten zetten en vervangen!

Geen idee of dit staatsrechtelijk mogelijk is maar als je daadwerkelijk dingen die de afgelopen jaaaaren zo fout zijn gegaan wilt corrigeren moet je wel juist zóiets op touw zetten denk ik.

Ik heb zelf ook wel projecten gedaan, met name in het onderwijs. En ik was dan ook een erg strenge leider die omwille van de doelen wel eens wat mensen voortijdig heb weggestuurd.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 jun 2024 18:48

Wel wegsturen zonder die weldadige regeling!

pino
Forum-lid HC

pino 04 jun 2024 19:28

Wegsturen als de opgelegde (niet realistische/haalbare) doelstellingen niet worden gehaald door de ueberabtenaar?
Niet zijken maar reiden !

Gesloten