Het dopingtopic 2.0
Ìk ben net begonnen met kijken naar het hele interview. De eerste 10 Ja/Nee vragen waren nog wel aardig. Daarna kwam er bijna tot niets meer uit Armstrong. Alleen maar gestotter, zoeken naar woorden en vragen ontwijken. Een ander antwoord op de vraag geven dan waar de vraag eigenlijk overging. Om de vragen heen praten, uitwegen zoeken om wel te praten maar feitelijk niets te zeggen. En dat gaat maar door. Oprah stelt een lastige vraag en Armstrong stottert onrustig verder. Na een half uur geb ik het uitgezet. Ik kreeg niet de inruk dat dit interview ergens toe zou leiden. LA wil niets zeggen en Oprah krijgt er niets uit. Het tweede deel van het interview geloof ik wel.
Ik zou zeggen, vergeet dat die man ooit bestaan heeft.
Ik zou zeggen, vergeet dat die man ooit bestaan heeft.
Live fast; die young. mijn blog
Te klapperen? Heb juist helemaal niets verrassende/onverwachts gehoord. Alleen kort de standaard zaken bevestigd die al in het USADA-rapport stonden. Het was gewoon de grote Lance show. Hij hield de touwtjes in handen.ponsteen schreef:Heb het gezien (niet moeten doen natuurlijk; slaat helemaal nergens om daarvoor 's nachts wakker te worden). Zat wel enorm te klapperen met mijn oren, een uur lang.
Een grote teleurstelling dat hij niet inging op zijn geschiedenis met Betsy Andreu (niet te begrijpen ook gezien haar commentaar). Hij was kort over Emma O'Reilly, ....maar zeggen dat je niet meer weet of je wel of niet een rechtzaak tegen haar hebt aangespannen? Pfff, ....come on!Dat hij al zijn opponenten keihard heeft aangepakt, in een 10 jaar durende vlaag van verstandsverbijstering, rechtzaken aanspannend terwijl hij wist dat ze allemaal de waarheid spraken... Waarom hij daar weinig over zegt, wordt niet geheel duidelijk... Hij zegt nog het meest over die Ierse dame (ploegarts of zoiets), dat zij gelijk had, en over de vrouw van Andreu (dat zij gelijk had, zijn excuses heeft aangeboden en dat dat natuurlijk niet genoeg is). Niets over Lemond, ga zo maar door.
Kijken wat deel 2 op gaat leveren, mag toch hopen dat de aangekondigde aanval op de UCI (lees: Hein V.) alsnog komt. In ieder geval komen de (krokodillen)tranen....
Dan zou ik het toch eens helemaal gaan bekijken. Die grijns is wel degelijk een aantal malen voorbijgekomen (ook bij Oprah, trouwens). Hier zat alles behalve een totaal aangeslagen, psychisch aan de grond zittende spijtoptant. Sterker nog, hij zegt dat hij nu 'happier' is dan in 'those days' (de dagen van zijn carrière dus). Het enige waar hij spijt van heeft is dat-ie gepakt is (hij zegt het bijna letterlijk; als-ie z'n comeback niet had gemaakt 'hadden we hier niet gezeten'). Het afzwakken van zijn 'macht' over andere renners (ploeggenoten) is ook een zwaktebod. Hij heeft nota bene in zijn contract laten zetten dat hij zelf mensen mag aannemen en ontslaan. Luister naar het commentaar van Betsy over de beëindiging van haar mans (Frankies) carrière.amclassic-fan schreef:Hij heeft wel degelijk gezegd dat hij fout is geweest en compleet doorgeschoten is in z'n drang naar winnen. Ik heb niet het hele interview gezien, maar wat ik heb gezien had hij toch echt alles behalve een 'grijns op zijn bek'.
-
materialist
- Forum-lid
Dat eerste begrijp ik niet Andreu is schade gedaan doordat hij zijn fietscarrière niet kon voortzetten. LA zegt zelf dat hij mensen geterroriseerd heeft met procedures. Betalen zeg ik dan, meteen naar de kassa en niet kinderachtig.wasbeer2006 schreef:Van mij hoeft dat niet. De sponzoren heb ook jarenlang geprofiteert of breng jij je nike air max uit 1998 terug?materialist schreef:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... TrkBRwT5Uc
Ik denk dat het op zijn plaats is wanneer LA een fors bedrag gaat betalen voor al die ellende die hij aangericht heeft
Om hoeveel geld gaat het nou werkelijk ook niet zo heel veel, relatief gezien dan.
Ik heb liever dat de financielle instelling ons terugbetalen daar hebben we meer aan.
Het tweede zijn we het snel over eens
Do kin der mar druk mei weze
Lance is gewoon Lance zoals ie altijd geweest is: white trailer trash from Texas.
http://www.outsideonline.com/outdoor-ad ... l?page=all" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenlijk geen wonder dat je wordt wie je bent als je geboren wordt als je moeder nog maar 15 is en de rest van je familie in mobile homes woont. Gewoon een treurig geval, wat dat betreft zou bram moszkowicz zo in zijn team passen: ook een rancuneuze klootzak met een eloquente grote muil in een maatpak. Hoeren, junkies, maffia, advocaten, graaiende bestuurders/bankiers/managers/artsen/profrenners, etc. Net het echte leven.
De aankomende 100e Tour de France wordt één grote reunie, alle renners die nog leven en ooit hebben deelgenomen worden hiervoor uitgenodigd, behalve Lance, die mag thuis blijven! Misschien is het een goed idee om al die oud-renners een ererondje over de Champs-Élysées te laten rijden en daarmee de Tour voor immer voor gesloten te houden. Dat zal wel niet gebeuren, maar gelukkig zit er een UITknop op de tv en staat er een fiets in de garage. Hoop echter wel dat MichaelB met sterren dansen op het ijs weer snel op tv komt.
http://www.outsideonline.com/outdoor-ad ... l?page=all" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenlijk geen wonder dat je wordt wie je bent als je geboren wordt als je moeder nog maar 15 is en de rest van je familie in mobile homes woont. Gewoon een treurig geval, wat dat betreft zou bram moszkowicz zo in zijn team passen: ook een rancuneuze klootzak met een eloquente grote muil in een maatpak. Hoeren, junkies, maffia, advocaten, graaiende bestuurders/bankiers/managers/artsen/profrenners, etc. Net het echte leven.
De aankomende 100e Tour de France wordt één grote reunie, alle renners die nog leven en ooit hebben deelgenomen worden hiervoor uitgenodigd, behalve Lance, die mag thuis blijven! Misschien is het een goed idee om al die oud-renners een ererondje over de Champs-Élysées te laten rijden en daarmee de Tour voor immer voor gesloten te houden. Dat zal wel niet gebeuren, maar gelukkig zit er een UITknop op de tv en staat er een fiets in de garage. Hoop echter wel dat MichaelB met sterren dansen op het ijs weer snel op tv komt.
Natuurlijk heeft 95% van de nederlandse renners doping gebruikt (evenals alle andere nationaliteiten) maar waarom blijven eisen dat er bekend wordt. Degenen die het doen worden dan op de brandstapel gezet, de anderen die zwijgen worden gerust gelaten.
Degene die moest worden ontmaskerd, degene die met de grootste eer en overwinningen was gaan lopen, en de baas (The Boss) was is ontmaskerd. Er is een vb gesteld en wie indertijd niet echt zwaar over de schreef is gegaan moeten we daar blijven tot in de eeuwigheid over zeiken?
Als je echt tot op het bot wil gaan moet je alle tourwinnaars tot en met riis en wschlk nog ook Indurain en misschien zelfs DElgado, Roche en Hinault en Fignon, om niet te spreken van Zoetemelk, Thevenet en misschien ook Merckx hun touroverwinning afnemen. Lemond, clean???
Kun je ook meteen de Olympische spelen schrappen, het WK voetbal, Thorpe in het zwemmen alle olympische titels ontnemen en Usain Bolt in 't gevang steken wegens meer dan verdacht.
Degene die moest worden ontmaskerd, degene die met de grootste eer en overwinningen was gaan lopen, en de baas (The Boss) was is ontmaskerd. Er is een vb gesteld en wie indertijd niet echt zwaar over de schreef is gegaan moeten we daar blijven tot in de eeuwigheid over zeiken?
Als je echt tot op het bot wil gaan moet je alle tourwinnaars tot en met riis en wschlk nog ook Indurain en misschien zelfs DElgado, Roche en Hinault en Fignon, om niet te spreken van Zoetemelk, Thevenet en misschien ook Merckx hun touroverwinning afnemen. Lemond, clean???
Kun je ook meteen de Olympische spelen schrappen, het WK voetbal, Thorpe in het zwemmen alle olympische titels ontnemen en Usain Bolt in 't gevang steken wegens meer dan verdacht.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Daar heeft ie wel zijn hoofdprijs gepakt (al dan niet met blauwe pilletjesWdvB schreef:Hoop echter wel dat MichaelB met sterren dansen op het ijs weer snel op tv komt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Het slimste van het interview is het uitzenden in 2 delen.
Vandaag moet iedereen die er toe doet reageren ,zonder de afloop te weten.
Al deze reacties lezend zie je dan een duidelijk breukvlak in de wielergemeenschap.
Voorzichtige hoop dat het meevalt aan de ene kant .
Verontwaardiging over de vaagheid aan de andere kant.
Verder weinig nieuws vandaag.
Vandaag moet iedereen die er toe doet reageren ,zonder de afloop te weten.
Al deze reacties lezend zie je dan een duidelijk breukvlak in de wielergemeenschap.
Voorzichtige hoop dat het meevalt aan de ene kant .
Verontwaardiging over de vaagheid aan de andere kant.
Verder weinig nieuws vandaag.
Zij is ook tegen
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Loldaniel1975 schreef:Daar heeft ie wel zijn hoofdprijs gepakt (al dan niet met blauwe pilletjesWdvB schreef:Hoop echter wel dat MichaelB met sterren dansen op het ijs weer snel op tv komt.)
- r.hilferink
- Forum-lid
r.hilferink schreef: Deze persoon is gewoon ziek. Gelooft in zijn eigen leugens. Zit bij Oprah gewoon met een grijns op zijn bek toe te geven en Yes...... Yes...... Yes te roepen. Je ziet gewoon dat hij niet begrijpt wat hij heeft gedaan. Of hij acteert tenminste op die manier (maar dat maakt hem zeker niet minder ziek). Geen klein beetje spijt getoont of sorry gezegd. Geen full confession wat mij betreft.... jammer. Hier helpt hij de wielersport niet mee en toont dus aan dat hij daar geen enkel belang bij heeft. Bij deze zieke personen telt maar 1 ding: Ik!
amclassic schreef: Hij geeft gewoon volmondig toe dat hij bij alle 7 Tour zeges doping heeft gebruikt: EPO, testosterion en bloedtransfusies. Wanneer had jij het dan een full confession willen noemen?
Hij heeft wel degelijk gezegd dat hij fout is geweest en compleet doorgeschoten is in z'n drang naar winnen. Ik heb niet het hele interview gezien, maar wat ik heb gezien had hij toch echt alles behalve een 'grijs op zijn bek'.
r.hilferink schreef:
Het probleem is echter dat zulke personen wel dik betaald krijgen voor de leugens. Waar hij een hele dikke bankrekening heeft en een riant huis bezit zien we eerlijke mensen gewoon pokkelen voor een beetje loon en een afnemend pensioen. We moeten ervoor zorgen dat dit NIET loont.
Wat mij betreft komt er dan ook geen halve regeling waarbij hij een paar miljoen terugbetaald aan US Postal. Wat mij betreft wordt Lance financieel uitgekleed en komt hij gewoon in een rijtjeshuis (of boven zijn fietsenzaak) te wonen. En moet hij in zijn eigen fietsenzaak weer gewoon aan de slag voor wat inkomen. En dat "zielige" verhaal moet duidelijk worden bij andere mensen/sporters die soortgelijke dingen willen ondernemen.
Ook moet hij niet meer worden toegelaten aan alle sporten, dat zal hem nog meer pijn doen, hij blijft immers een sporter.
Maar ja, dit soort personen zien we inderdaan niet alleen in de sportwereld, maar ook in het bedrijfsleven etc....
Ik heb hem echt wel met een grijns op zijn bek gezien. Zelfs met een soort trots hoe goed ze alles hadden geregeld. En die geacteerde I'm sorry kwam bij mij echt niet goed over. Maar dat zal te maken hebben hoe iedereen naar deze gast opkijkt, of juist niet...amclassic schreef: Je gaat wel erg makkelijk aan 't feit voorbij dat de hele generatie rot was. Armstrong is nu niet bepaald de enige die vals heeft gespeeld en EPO heeft gebruikt. Hij blijft gewoon een uitzonderlijk sportman. Als we een willekeurig forumlid 2 jaar lang van EPO, testosteron en bloedtransfusies voorzien wint die de TDF echt niet.
Daarnaast heeft USPS gewoon gekregen waar ze betaald voor hebben, extreem veel publiciteit in die jaren. En dit dopingschandaal doet ze als post-bedrijf waarschijnlijk echt geen schade.
Een full congession hoef je inderdaad bij Oprah niet te verwachten. Ik hoop echt dat hij nog ergens anders onder ede komt te staan.
En dat de hele generatie rot was geloof ik ook wel, maar Armstrong heeft toch wel het meest overgehouden aan zijn leugens. Hij was de Boss en de Boss moet toch hard worden aangepakt anders zal er zo weer iemand anders een Boss willen zijn.
USPS heeft er inderdaad wat voor gekregen destijds. De negatieve reclame van nu zal wellicht weinig invloed hebben, maar kunnen de mensen de post ook via een concurrent versturen of heeft USPS een monopolie positie...... We praten hier wel over een overheids bedrijf.
Armstrong heeft er wel (mede) voor gezorgd dat andere sponsoren zich terugtrekken en dat potentiele nieuwe sponsoren andere takken van sport gaan uitzoeken. Wat mij betreft doneert hij veel vermogen naar een goede antidopingorganisatie (niet de UCI). Hij zegt tenminste van de sport te houden. Dan is nu de mogelijkheid om iets voor de sport terug te doen....
Vanavond zal volgens de kenners gejankt gaan worden. Hoe heeft hij het verteld tegen zijn 13 jarige kind die hem altijd heeft gesteund. Zijn moeder is een wrak. Ik blijf het een pr-interview vinden om zijn eigen persoontje er wat beter uit te laten komen.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Die heeft geen pilletjes meer nodig, Hij heeft in zijn jonge leven zoveel testosteron en hormonen tot zich genomen dat ie nog decennia lang zijn pinkje permanent staande kan houden.daniel1975 schreef:Daar heeft ie wel zijn hoofdprijs gepakt (al dan niet met blauwe pilletjesWdvB schreef:Hoop echter wel dat MichaelB met sterren dansen op het ijs weer snel op tv komt.)
Heeft Boogerdje nog steeds niet een reactie gegeven?? De dag is nog niet voorbij, dus er kunnen nog wel een paar leugentjes en ontkenningen bij.
Materialist, je doet je naam eer aan...materialist schreef:Dat eerste begrijp ik niet Andreu is schade gedaan doordat hij zijn fietscarrière niet kon voortzetten. LA zegt zelf dat hij mensen geterroriseerd heeft met procedures. Betalen zeg ik dan, meteen naar de kassa en niet kinderachtig.wasbeer2006 schreef:Van mij hoeft dat niet. De sponzoren heb ook jarenlang geprofiteert of breng jij je nike air max uit 1998 terug?materialist schreef:Ik denk dat het op zijn plaats is wanneer LA een fors bedrag gaat betalen voor al die ellende die hij aangericht heeft
Om hoeveel geld gaat het nou werkelijk ook niet zo heel veel, relatief gezien dan.
Ik heb liever dat de financielle instelling ons terugbetalen daar hebben we meer aan.
Het tweede zijn we het snel over eens
Maar volgens mij gaat het helemaal niet om geld. Het gaat om iets dat veel meer basaal is: menselijke waardigheid. Voluit erkennen: ik heb fout gehandeld, ik heb me als een klootzak gedragen - zonder terughoudendheid, om juridische of andere redenen, eindigend met een welgemeend 'het spijt me' aan het adres van mensen die je zo behandeld hebt. Dat is een begin, en dat is ook wat Betsy Andreu zegt dat hij haar schuldig was. Niet geld, maar een erkenning, ook van details - van wat gebeurd is, met een welgemeend excuus voor wat en hoe je daarna gezegd hebt.
En dat doet Lance inderdaad niet. Op sommige punten schurkt hij er wat tegenaan, maar er zijn veel te veel punten waar hij nog voorbehoud maakt om het echt, gemeend en volledig te laten lijken.
Ik verwacht heel weinig van het tweede deel. Iedereen die iets over UCI en Verbruggen verwacht - blijf lekker slapen, dat komt niet. Het gaat straks over zijn familie, zijn sponsors, over 'living the lie' en hoe slecht hij zich daar nu over voelt. That's all...