Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
franks14
- Forum-lid
franks14
20 jul 2010 10:02
rob74 schreef:
Zijn commentaar achteraf vond ik hypocriet. Hij had wel degelijk gezien dan Andy geparkeerd stond door materiaal pech. Geef dan gewoon toe dat je gebruik maakt van de pech van je concurrent.
Vind ik dus ook. Had hij gewoon na de koers gezegd dat de koers hard is en dat elke seconde telt. Dat hij een aanval van Andy afsloeg en daarna zelf demareerde en net op dat moment hij 'zag' dat Andy geparkeerd stond door materiaalpech maar zou zeggen dat het deel van de koers is en dat in deze tour iedere seconde telt want verschillen zijn klein... dan zou ik het begrepen hebben maar niet met flauwe excuses afkomen.
Toch hoop ik al sinds het begin dat Andy Schleck deze tour wint...
-
kilometervreter
- Forum-lid
kilometervreter
20 jul 2010 10:26
Van mij mag Schleck best een beetje boos zijn hoor. Hij heeft tenslotte verloren. Hij wachhte echter ook niet op de steentje toen hij zijn broer opdracht gaf voor de wielen van Contador te gaan liggen. Dat is pas onsportief gedrag.
-
nummer14
- Forum-lid
nummer14
20 jul 2010 10:45
Contador had ook kunnen temporiseren en niet zo uitbundig juichen bij de huldiging. Jaren geleden kreeg Armstrong een petje aan het stuur: Ullrich reed rustig door. En zo werd er wel vaker op elkaar gewacht.
Aan de andere kant is zo'n petje een invloed van buitenaf waar een renner zelf weinig aan kan doen, en is een haperend versnellingsapparaat de verantwoordelijkheid van de renner zelf.
Het zou van veel meer grootsheid getuigen als Contador getemporiseerd had. Zoals Indurain bijvoorbeeld de ritzeges vaak aan anderen gunde.
-
oldandslow
- Forum-lid
oldandslow
20 jul 2010 10:55
Nou sorry, ik snap de hele discussie niet; het is een wedstrijd waarbij het mechaniek en hoe je er mee omgaat ook een rol speelt. Dat Alberto C. niet zo'n goede mediatraining heeft gehad als Lance wil niet zeggen dat hij minder sportief is, hij kan het alleen niet zo mooi vertellen. Laat de benen maar spreken net zoals hij vorig jaar deed, toen Lance aan het stoken was. AC is inderdaad wel iets minder als vorig jaar, en Schleck wat beter, maar ik denk dat AC gewoon gaat winnen of er moet wel iets heel vreemds gebeuren.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
20 jul 2010 11:06
Nummer 14 schreef:Contador had ook kunnen temporiseren en niet zo uitbundig juichen bij de huldiging. Jaren geleden kreeg Armstrong een petje aan het stuur: Ullrich reed rustig door. En zo werd er wel vaker op elkaar gewacht.
Aan de andere kant is zo'n petje een invloed van buitenaf waar een renner zelf weinig aan kan doen, en is een haperend versnellingsapparaat de verantwoordelijkheid van de renner zelf.
Het zou van veel meer grootsheid getuigen als Contador getemporiseerd had. Zoals Indurain bijvoorbeeld de ritzeges vaak aan anderen gunde.
Dat wachten van Armstrong wordt altijd zwaar overschat. Dat deed hij alleen maar omdat hij wist dat hij het kon hebben.
Vorig jaar toen het peleton brak was hij er als de kippen bij om Contador op achterstand te zetten. Omdat hij toen ook wist dat hij moest pakken wat hij pakken kon.
-
nummer14
- Forum-lid
nummer14
20 jul 2010 11:40
MrT schreef:
Dat wachten van Armstrong wordt altijd zwaar overschat. Dat deed hij alleen maar omdat hij wist dat hij het kon hebben.
Vorig jaar toen het peleton brak was hij er als de kippen bij om Contador op achterstand te zetten. Omdat hij toen ook wist dat hij moest pakken wat hij pakken kon.
Het was Ullrich die destijds op Armstrong wachtte omdat LA een zakje/petje aan zijn stuur kreeg. (overigens heeft LA ook weleens op Ullrich gewacht na die kolderieke duikeling).
En waaier rijden enz. vind ik dan i.i.g. wel weer een prachtig voorbeeld van de renner zijn eigen verantwoordelijkheid. AC zat daar te slapen.
Stiekum hoop ik gewoon dat Menchov in de tijdrit zijn slag kan slaan. Is dat realistisch? Ik weet het niet?
-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
20 jul 2010 11:51
Nummer 14 schreef:En waaier rijden enz. vind ik dan i.i.g. wel weer een prachtig voorbeeld van de renner zijn eigen verantwoordelijkheid. AC zat daar te slapen.
Oneens,
Je moet je kopman beschermen, ook als die een foutje maakt.
Nummer 14 schreef:Stiekum hoop ik gewoon dat Menchov in de tijdrit zijn slag kan slaan. Is dat realistisch? Ik weet het niet?
Kan wel, maar het gat lijkt me nu nog te groot. 2 min terugpakken op AC in de tijdrit lijkt onmogelijk. Dan wellicht toch wat meer tijd proberen te pakken in de bergen.
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
20 jul 2010 11:56
rob74 schreef:
Kan wel, maar het gat lijkt me nu nog te groot. 2 min terugpakken op AC in de tijdrit lijkt onmogelijk. Dan wellicht toch wat meer tijd proberen te pakken in de bergen.
Het gat lijkt me ook te groot... Maar als je dan kijkt hoe het in de Dauphine ging...
Daar reed Alberto niet goed genoeg, en ik heb tot nu toe niet het idee dat hij sinds de Dauphine beter in vorm is.
Als Menchov geen slechte dag heeft, is er een goede kans dat hij 2de wordt. Om kans te maken op plek 1 moet hij denk ik toch maximaal op 1 minuut staan, en zoveel tijd zie ik hem niet goed maken in de komende 2 etappes.
Aan de andere kant... Ook Contador kan bijv. lek rijden op een vervelend moment.
-
wurst
- Forum-lid
wurst
20 jul 2010 12:02
In de lange tijdrit in de Giro van 2009 won Menchov daar ook min of meer zijn klassement. Toen zaten er wel 2 beklimmingen in geloof ik en was AC niet aanwezig. Maar geeft wel aan dat Menchov dit type tijdrit wel graag rijdt.
-
foosho
- Forum-lid
foosho
20 jul 2010 12:23
Excuses contador via youtube...
klik
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
20 jul 2010 12:42
Wel een leuke tour zo

Ik verwacht nog wel dat Schleck de sloophamer en nog flink tegenaan gaat gooien donderdag!
Opvallend naast het goed presteren van gesink en Menchov is het rijden van Jurgen van den Broeck. Ben benieuwd wanneer hij zijn inzinking krijgt.
Alleen excuses van Contador.... hou toch op. Schleck maakte zelf een fout door met een te schuine kettinglijn te rijden.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
fiedoo
- Forum-lid HC
fiedoo
20 jul 2010 12:47
Menchov krijgt indien niet vandaag dan zeker donderdag nog een minuut aangesmeerd van andy en alberto, hij staat daar gewoon omdat beiden tot nu toe elkaar zowat elkaar geneutraliseerd hebben.
Menchov is gewoon een mindere klimmer dan schleck en contador en op de tourmalet zal dat duidelijk blijken.