Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 10 mar 2021 17:31

5600 euro vraagprijs voor een gebruikte fiets met ultegra en behoorlijk wat crash schade? Dan heb je toch echt iets niet helemaal begrepen (alhoewel hij wel win-tunnel engineered is dus wellicht dat dit toch het unique selling point is van deze Specialized...)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8311
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 mar 2021 17:48

:lol:
Hij bedoelt waarschijnlijk “winst-tunnel”
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 mar 2021 18:28

sharkman113 schreef: 10 mar 2021 17:31 5600 euro vraagprijs voor een gebruikte fiets met ultegra en behoorlijk wat crash schade? Dan heb je toch echt iets niet helemaal begrepen (alhoewel hij wel win-tunnel engineered is dus wellicht dat dit toch het unique selling point is van deze Specialized...)
Crash schade . . . ? gebruik schade zal je bedoelen, toch.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 mar 2021 18:31

RGG91 schreef: 10 mar 2021 15:16 Wat ik toch altijd wel verwonderlijk vind is dat mensen hele dure fietsen op Marktplaats zetten maar dan niet eens de moeite nemen er een normaal verhaal bij te typen.

Zie: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Tuurlijk, personen die zo'n fiets aanschaffen zullen er vast zelf iets van weten maar je kan toch gewoon even een lopend verhaaltje maken met details over de opbouw, wielen en geschiedenis?
Wat mij meer opvalt aan al die advertenties is dat mensen peperdure fietsen soms met een verlies van ettelijke duizenden euro's te koop aanbieden en onder het mom van maar een paar honderd kilometer of een paar duizend kilometer gereden of vorig jaar gekocht. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 10 mar 2021 22:09

Crash schade . . . ? gebruik schade zal je bedoelen, toch.!
Bril lenen? :mrgreen: Tenzij je horizontaal over het wegdek schuiven ook onder gebruik schaart zou ik het toch liever als crash schade betitelen (of de achtervork eerst heel goed willen inspecteren voordat ik zoveel geld aan een "ezialized" uit zou geven..... (al zou dat ook gewoon op een lompe gebruiker met slecht afgestelde schoenplaten kunnen duiden waarbij de fiets in kwestie er overall wel aardig afgeragt uitziet voor een jaartje gebruik wat ook wel een prestatie is)

Wat mij meer opvalt aan al die advertenties is dat mensen peperdure fietsen soms met een verlies van ettelijke duizenden euro's te koop aanbieden en onder het mom van maar een paar honderd kilometer of een paar duizend kilometer gereden of vorig jaar gekocht.
Marktplaats is het rioolputje van de fietswereld. Tegenwoordig houdt ik het niet zo goed meer bij maar in het verleden heb ik talloze keren gecrasht materiaal in no time voor veel geld op marktplaats zien belanden (net als geweldige reparaties die zo goed waren dat de eigenaar meteen besloot tot doorverkopen). Niemand gooit graag geld weg en als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat doorgaans ook zo.
Laatst gewijzigd door sharkman113 op 10 mar 2021 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 10 mar 2021 22:15

Die schaafvorming op de liggende achtervork krijg je door met je schoenen/hielen de achtervork te raken tijdens het trappen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 10 mar 2021 22:18

Die schaafvorming op de liggende achtervork krijg je door met je schoenen/hielen de achtervork te raken tijdens het trappen.
Bij mijn fietsen in ieder geval niet en ook niet bij de fietsen die ik onderhoud. Vijf minuten tijd steken in de begrenzing van de pedaalspeling (en als je daar geen zin in hebt wat heldere folie en je hebt nergens last van)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 10 mar 2021 22:23

De ene voet is de andere niet. En begrensing van pedaalspeling op die manier lukt je alleen met speedplay....

Als je er last van hebt werkt een paar asspacers op t pedaal beter.
Afbeelding
op deze foto is de linkercrank ook aardig aan het krassen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 11 mar 2021 08:34

Lijkt me idd geen valschade, een gevalletje van slecht afgestelde schoenplaatjes icm een lompe gebruiker!

roelw
Forum-lid
Berichten: 492
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 11 mar 2021 12:05

timo2.0 schreef: 09 mar 2021 17:55 Ik heb ook nooit Neutrons met externe nippels gezien. Heb zelf nog een setje uit 2009 en die zijn ook intern. Anderzijds heeft het voorwiel in die advertentie wel gewoon 22 spaken waarin de Neutrons samen met voorloper Proton en carbon broertje Hyperon toch wel uniek waren
Proton wielen hadden nooit carbon naven. De wielen in de advertentie wel.
Neutron's hadden ook altijd zwarte spaken en de wielen in de advertentie hebben zilveren spaken.
Zou de eigenaar de wielen opnieuw gebouwd hebben en gaatjes in de velg geboord hebben?
Neutron voorwielen hebben 22 spaken en dat is heel uniek. dus andere velgen van een ander merk lijkt me uitgesloten.

Van Neutron zijn er 3 generaties, alle 3 met interne spaaknippels:
Generatie 1 met klein lettertype decals en alu naven
Generatie 2 met grote decals, dezelfde naafbodies maar de oversized alu naafas
Generatie 3 (Neutron Ultra) met grote decals en carbon naafbodies

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 mar 2021 12:05

sharkman113 schreef: 10 mar 2021 22:09
Crash schade . . . ? gebruik schade zal je bedoelen, toch.!
Bril lenen? :mrgreen: Tenzij je horizontaal over het wegdek schuiven ook onder gebruik schaart zou ik het toch liever als crash schade betitelen (of de achtervork eerst heel goed willen inspecteren voordat ik zoveel geld aan een "ezialized" uit zou geven..... (al zou dat ook gewoon op een lompe gebruiker met slecht afgestelde schoenplaten kunnen duiden waarbij de fiets in kwestie er overall wel aardig afgeragt uitziet voor een jaartje gebruik wat ook wel een prestatie is)

Wat mij meer opvalt aan al die advertenties is dat mensen peperdure fietsen soms met een verlies van ettelijke duizenden euro's te koop aanbieden en onder het mom van maar een paar honderd kilometer of een paar duizend kilometer gereden of vorig jaar gekocht.
Marktplaats is het rioolputje van de fietswereld. Tegenwoordig houdt ik het niet zo goed meer bij maar in het verleden heb ik talloze keren gecrasht materiaal in no time voor veel geld op marktplaats zien belanden (net als geweldige reparaties die zo goed waren dat de eigenaar meteen besloot tot doorverkopen). Niemand gooit graag geld weg en als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat doorgaans ook zo.
Als je even verder dan je neus lang kijkt :mrgreen: kan je zien dat het slijtage is van langsschurende schoenen, en idd behoorlijk lompe gebruiker want dat had hij natuurlijk kunnen voorkomen. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2312
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 11 mar 2021 16:14

Waar ik me aan stoor is zijn schaduw in bijna elke foto.

Plaats reactie