Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 20 jul 2010 00:26

Ja, mooi gedaan.
Hoewel ik hoop dat Schleck wint, vind ik dat gewacht zo zwak.
Tegenwoordig is dat de mode, anders is het een smet, of weet ik wat.
De Tour is niet alleen hard een berg op fietsen, het is ook niet vallen, zorgen dat je materiaal goed is, etc.
Net als dat ik dat wachten in de Ardennen ook niks vond.
Overigens stond Menchov dan nu waarschijnlijk in het geel.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 20 jul 2010 00:44

Dit vergelijken met Armstrong en Ullrich is ook een beetje vreemd. Armstrong stond op dat moment 7 minuten voor! Armstrong had hem op dat moment zelfs nog wel geholpen om zijn fiets ter plaatse te repareren. Het zou hem een helden status geven onder het publiek en collega's, daarnaast zou hij de tour gewoon op zijn slofjes winnen.

ultimatecf
Forum-lid

ultimatecf 20 jul 2010 01:22

Voor Contador en z'n Astana collega's is het te hopen dat hij tijdens de rest van de tour geen lekke band krijgt of een ander defect. Want dan moeten ze echt aan de bak gaan.

roeieber
Forum-lid

roeieber 20 jul 2010 01:25

MrT schreef:Ja, mooi gedaan.
Hoewel ik hoop dat Schleck wint, vind ik dat gewacht zo zwak.
Tegenwoordig is dat de mode, anders is het een smet, of weet ik wat.
De Tour is niet alleen hard een berg op fietsen, het is ook niet vallen, zorgen dat je materiaal goed is, etc.
Net als dat ik dat wachten in de Ardennen ook niks vond.
Overigens stond Menchov dan nu waarschijnlijk in het geel.

+1
I Am SpeCiAliZed

madhill
Forum-lid

madhill 20 jul 2010 01:40

Laurent Fignon gehuldigd als meest strijdvaardige renner. Ten dode opgeschreven door die kut ziekte van een Kanker. Ontroerend en respect. echt mooi!
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 20 jul 2010 02:18

Wurst schreef:Het was voor Contador ook een beslissing die gemaakt moest worden in een split second. Hij ziet eerst Schleck gaan demarreren en moet daar al op reageren. Vervolgens staat Schleck half stil en zit Contador vol met adrenaline van die aanval van Andy, logisch dat je dan vol doortrekt....

En zo ging het idd. AC ging vol aan om de aanval van AS het hoofd te bieden.
Dat AS dan vervolgens verkeerd schakelt maakt hem tot zijn eigen bananenschil.

Gewoon morgen een oerdegelijke Shimano monteren AS!
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

dj
Forum-lid

dj 20 jul 2010 02:40

Tja, als Fabian er nog bij had gezeten dan was er natuurlijk niet doorgereden...Ik vind het ook grote flauwekul om steeds maar te gaan wachten, zeker als het gaat om een mechanisch defect wat Schleck naar het zich laat aanzien aan zichzelf te wijten heeft.

jappiex
Forum-lid

jappiex 20 jul 2010 09:22

Op de Belg werd gezegd dat Schleck als prof een kettingvanger zou hebben moeten monteren. Dat zou iedere klassementsrenner doen. Maar volgens mij kan dat niet doordat het dit een typisch modern frame is wat enorm dik is bij de bottom bracket.

Ik vind vol op de pedalen terug naar het kleine blad schakelen niet heel briljant.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 20 jul 2010 09:47

Contador probeert nu de gemoederen te sussen, wellicht ook wel heel gemeend:

Contador: "Sorry, ik zat mogelijk fout"

Alberto Contador heeft vanop z'n hotelkamer nog eens teruggeblikt op de pech van Andy Schleck en hoe hij ermee omging. En de Spanjaard zegt "sorry" in een filmpje dat hij op Twitter zette (bekijk het onderaan in dit artikel).

"Ik ben blij met mijn resultaat, maar zit verveeld met de omstandigheden", zegt de nieuwe geletruidrager Alberto Contador, toen hij alleen op zijn hotelkamer tijd had om de rit even opnieuw te analyseren.
"De pech van Andy kwam net op het moment van mijn demarrage en toen brak de koers helemaal open. Dan wil je enkel zo snel mogelijk rijden. Ik besef dat dat mogelijk fout was. Sorry daarvoor." "Ik vind het dus jammer wat er op de Port de Balès gebeurde. Ik hoop dat de verstandhouding en m'n relatie met Andy zo goed kan blijven als die was."

Contador zegt in het filmpje dat hij fair play hoog in het vaandel draagt. "Fair play is voor mij erg belangrijk. Dat liet ik zien in de rit naar Spa, toen ik niet aarzelde om het peloton op de gevallen Schlecks te laten wachten."
"Ik kreeg daarvoor veel kritiek, zeker toen ik in de rit over de kasseien zelf tijd verloor op Andy Schleck, nadat het peloton door een val in brokken gescheurd was. Maar ik zou het sowieso opnieuw doen."

franks14
Forum-lid

franks14 20 jul 2010 09:51

Contador: "Sorry, ik zat mogelijk fout" http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/T ... or_twitter

Tja, eerst zeggen dat je niets gezien hebt en als je commentaar krijgt zeggen dat je fout zit...

Ik vind het een spijtig voorval dat Andy pech heeft gehad. Wel zie je daarna dat Andy eigenlijk de 'iets' betere klimmer is op deze klim maar ik vrees dat hij in Parijs niet in het geel zal eindigen... Dit 'zou' wel gekund hebben als hij met zijn voorsprong van een halve minuut nog ergens (bijvoorbeeld aankomst boven op Tourmalet) een minuutje of meer kon pakken... Zonder een zware inzinking of pech (wens ik hem niet toe) voor Contador zal deze laatste in het geel het podium in Parijs betreden.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 20 jul 2010 09:51

jappiex schreef:Op de Belg werd gezegd dat Schleck als prof een kettingvanger zou hebben moeten monteren. Dat zou iedere klassementsrenner doen. Maar volgens mij kan dat niet doordat het dit een typisch modern frame is wat enorm dik is bij de bottom bracket.

Ik vind vol op de pedalen terug naar het kleine blad schakelen niet heel briljant.

Ik mag toch aannemen dat een custom kettingvangertje binnen deze budgetten er echt wel vanaf kan...

Riis zei (op de Belg) dat hij ergens overheen reed. Volgens mij was dat niet zo.

Beetje jammer dat Contador nu excuses gaat aanbieden. Nogmaals, ik hoop dat Schleck wint, maar dit soort dingen horen er gewoon bij.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 jul 2010 09:52

zoals Wurst al schreef.

AC gaat gewoon achter een felle aanval van AS aan. Dat is heel logisch gedrag. Vervolgens gaat Andy prutsen met zijn fiets en AC zit nog steeds in zijn contra attack. De concurrentie staat plots stil en de marges zijn klein in deze tour,.... dus RIJDEN!!!

Ik begrijp zijn actie wel en keur het ook niet af. Zijn commentaar achteraf vond ik hypocriet. Hij had wel degelijk gezien dan Andy geparkeerd stond door materiaal pech. Geef dan gewoon toe dat je gebruik maakt van de pech van je concurrent.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie