Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2018

SiO2
Forum-lid

SiO2 25 mei 2018 22:01

robbebopper schreef: 25 mei 2018 21:59 Karsten Kroon is geen journalist, maar medecommentator en “ervaringsdeskundige” :?
Ja, inderdaad ervaringsdeskundige... :lol: :lol: :lol: Wat dat betreft denk ik dat hij ook wel beter weet, alleen zal Eurosport 'm er gelijk uit trappen als hij dat uitgebreid op de zender gaat zitten verkondigen.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 25 mei 2018 22:08

daniel1975 schreef: 25 mei 2018 21:37 Wat de waarheid ook is, doped of niet;
Het is een zwarte dag voor het fietsen. Niemand gelooft hem of zijn team, met een juiste regelgeving had hij hier niet eens kunnen starten en nu wint hij ook nog op deze bizarre wijze.
Worst cast scenario wat de UCI of Giro kon bedenken komt uit.
De waarheid doet er inmiddels eigenlijk al niet meer toe. Deze zege zal voor altijd besmet zijn, terecht of niet.
Hallo Daniël, er toch even op wijzen dat Froome nog geen eindwinnaar is hé. Net zoals Yates vandaag zit er voor morgen een slechte dag nog altijd in. Zeker na de geleverde inspanningen van vandaag.
Toch spijtig dat Nibali en Contador er niet (meer) bij zijn. Anders oorlog verzekerd morgen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 25 mei 2018 22:11

Vandaag geen etappe gekeken i.v.m. werk. Morgenochtend een paar uurtjes fietsen en dan echt wel voor de tv.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2018 22:20

@fiedoo: alles kan nog, maar hoe dan ook neemt geen mens vandaag (terecht of niet) serieus.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2018 22:23

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 25 mei 2018 22:25

japiecarbon schreef: 25 mei 2018 21:48 Zwarte dag voor het fietsen? Iedereen weet toch al dat er al jaaaaaaaaaaaaaaren doping gebruikt word. Dat ene gevalletje extra maakt echt niet uit. Het interesseert mij ook eigenlijk niet. Robocop en Rambo zijn ook niet echt en vind ik ook gewoon leuk om te kijken.

Ik heb genoten vandaag!
Ik heb me ook best vermaakt i.t.t vele Touretappes in de laatste 5 jaar.
Los van alle dopingroepers (ben niet zo van het huilen in een koortje) heeft Sky het heel slim aangepakt door Froome niet vol ingereden naar de Giro te brengen (mede door de pufperikelen) en het risico te nemen dat hij in de eerste helft veel tijd zou verliezen. (wat hij ook deed...) om in week 3 misschien het tij te gaan keren.
Velen zijn ook in slaap gesust door de matige proloog en de schaafwonden nog voor de start.
De oorlog voeren met alle middelen , dat is wat Sky doet.
De vergelijking met Landis gaat totaal mank, Froome daalde geweldig en Dumoulin liep daar te klungelen, als Froome morgen niet kraakt, heeft ie de Giro gewonnen in 2 afdalinkjes, waar de grootste opponent teveel achterom keek.
Ik vind daarnaast ook dat Froome hier niet had moeten starten, maar ik kan me er niet over opwinden na alles wat we al in het wielrennen gezien hebben, het hoort er allemaal bij.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Trappe
Forum-lid
Contact

Trappe 25 mei 2018 22:34

Ik vond het wel opvallend hoeveel Sky verzorgers er langs de kant stonden. Froome heeft hele stukken zonder bidon kunnen rijden omdat er toch op tijd een nieuwe (met eten erbij) kwam.

En dan zie je TD met twee bidonnen rond rijden of bv de volgauto achter de jury op een bergpas waar je niet kunt inhalen... De Sky verzorging was echt next level vandaag.

Maar ja, helaas moest ik ook direct aan Landis denken. En Vinokourov.
Trappe doe je met je benen.

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 25 mei 2018 22:47

daniel1975 schreef: 25 mei 2018 22:23 https://twitter.com/LottoJumbo_road/sta ... 0489286662

Bennett reageert wel aardig.
Meeste renners zullen er zo over denken.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

ArVee
Forum-lid

Gebruikersavatar ArVee 25 mei 2018 22:56

Je kunt het ook zo zien:

Wat fietst het hele circus in een bijzonder mooie omgeving.

Daar geniet ik van en kijk ik ook voor.
Bikers are not alone

Karl66
Forum-lid

Karl66 25 mei 2018 22:59

Dit is toch niet te vergelijken met Landis? Landis reed een heel peloton op een hoop en vandaag was het Froome tegen TD. Pinot heeft meegereden totdat hij virtueel Pozzovivo voorbij was. Lopez en Carapaz hebben alleen maar naar elkaar gekeken en geen trap teveel gedaan. Reichenbach heeft vandaag alles behalve zijn ballen eraf gedraaid, anders kom je niet op drie minuten binnen op deze slotklim. Dan is Froome ook nog eens duidelijk de betere daler. Natuurlijk is Froome in de Vuelta betrapt en natuurlijk zou het beter zijn geweest als hij niet opgestapt was deze Giro. Maar om deze prestatie van hem nu een doping-prestatie te noemen is gewoon onzin. Dat hij dit verschil pakt ligt meer aan Dumoulin dan aan Froome.

En over het verhaal dat de wielersport het dopinglachertje van alle sporten is, is ook onzin. Het enige wat het wielrennen fout doet is dat ze hun schouders er niet over ophalen. De rest doet dat wel en komt er mee weg. Herinneren we ons de ARD documentaires over doping in de atletiek nog? Achteraf is de atletiek er gewoon mee weggekomen en iedereen is het vergeten. Of recent een Nederlandse olympische medaillewinnares die naar het CAS moet vanwege een dopingbeschuldiging, daar kunnen nog net twee artikelen over af en daarna praten we er niet meer over. Maar bij het wielrennen kunnen we alleen maar over doping praten...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 25 mei 2018 23:08

Haha, de teambus heeft niet eens meer op Yates gewacht. Auch.

https://www.ad.nl/video/production/yate ... op~vp38487

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2018 23:10

Yara is tenminste binnen een redelijke termijn behandeld en vrijgesproken. Twijfel is zelfde, maar afhandeling veel beter. CAS is nu hoger beroepzaak van de wada.
Andere case dan deze soapzondereinddatum.

Plaats reactie