Ik mag binnenkort nog een keer de vochtige lage kruipruimte in..... Ruilen?
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Daar hangen nogal verschillende prijskaartjes aan vast afhankelijk dewelke.
Ik vraag me dan af wat daar bij hoort als je alle schakels in de keten wat op mekaar afstemt en wat het uiteindelijke verschil is met geintegreerd dac's.
Ik ben in principe geen voorstander van eq, ben wel eens bij zo iemand geweest die een accuphase dg parametr. eq. had, tja das wel een ander level dan waarmee ik naar muziek luister.
Mijn huidige installatie heeft ook streaming mogelijkheden maar Apple Music is via de iphone en Airplay2 - en is dan niet hi res. De kamer waarin de luidsprekers staan kan wel wat PEQ gebruiken. Ik wil niet zo ver gaan dat ik Room Correction achtige toepassingen ga gebruiken, doe het wel op gehoor met wat trial en error. En het scherm van de equalizer ziet er gewoon cool uit.
Het is een A6 Master Edition.
Het is een A6 Master Edition.

Twee vliegtickets naar Valencia 
Lekker hoor! Om te fietsen of zwemmen?
Ik heb de gok gewaagd om een “magisch toetsenbord voor ipad” te bestellen bij Ome Ali. Ofwel een rip off van de Magic Keyboard. Ben benieuwd, kreeg in ieder geval goede reviews. Volgens PostNL komt ie morgen binnen (maandag besteld), maar PostNL zit er vaker naast dan correct.
De fiets blijft thuisCrimby schreef: ↑12 feb 2025 21:36Lekker hoor! Om te fietsen of zwemmen?![]()
Ik heb de gok gewaagd om een “magisch toetsenbord voor ipad” te bestellen bij Ome Ali. Ofwel een rip off van de Magic Keyboard. Ben benieuwd, kreeg in ieder geval goede reviews. Volgens PostNL komt ie morgen binnen (maandag besteld), maar PostNL zit er vaker naast dan correct.
Dat gaan we nog ff regelen, detail detail
Na jarenlang sjouwen met zware buizenversterkers en speakerkasten nu maar een een modelling amp gekocht om te testen of het geluid en beleving voldoende is in vergelijking tot de buizenversterkers. De keuze is gevallen op de BOSS Katana Gen3.
Een voordeel is alvast het gewicht!
Ik ben benieuwd of dat bevalt. Misschien kun je dat nog laten weten?Ibarrie schreef: ↑13 feb 2025 12:33 Na jarenlang sjouwen met zware buizenversterkers en speakerkasten nu maar een een modelling amp gekocht om te testen of het geluid en beleving voldoende is in vergelijking tot de buizenversterkers. De keuze is gevallen op de BOSS Katana Gen3.
Gewicht van buizenversterkers is echt een groot nadeel.
Ik heb ooit (zo'n 20 jaar geleden) zo'n line 6 versterker met buizen (ik meen in samenwerking met Bogner) gehad, maar dat beviel voor geen meter.
Inmiddels speel ik al enkele jaren alleen nog akoestisch, maar begint het te kriebelen om toch weer een elektrische gitaar te kopen.
Voor akoestische optredentjes met mijn zingende dochters heb ik een Positive Grid Edge gekocht en dat werkt wel fijn.
Vooral het opslaan van afzonderlijke presets voor gitaar en zang via de app werkt fijn.
Zo kan je heel makkelijk switchen tussen bijvoorbeeld ritme gitaar en fingerstyle begeleiding.
Ik ben wel benieuwd hoe die een elektrische gitaar versterkt.
Courir c'est mourir un peu