Praatprogramma’s rond de Tour
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ik denk het ja
(Nee nationale feestdag 21 Juli maar dat wist je natuurlijk al)
Adversity is the Catalyst of Change
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Deze is landelijk maar de Walen hebben er ook nog eentje -ik meen 27 september- voor een soortgelijke dag
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Oei! Een beetje respect mag wel hoor Oppboga…
-
ottorongo2
- Forum-lid
Klopt, letterlijk is het geen feestdag van Wallonie maar van de Franse ! Gemeenschap van Belgie. (dit vind zijn oorsprong in de steun van Fransen tijdens de Belgische revolutie, rattachisme was toen een sterke stroming). Het is dus een herdenking van de verdrijving van het Nederlands en ten gunste van de Walen, Fransen en andere Franstalige Belgen.Dubbeldekker schreef: ↑20 jul 2025 15:07 Deze is landelijk maar de Walen hebben er ook nog eentje -ik meen 27 september- voor een soortgelijke dag
De Duitstalige Gemeenschap heeft dan weer hun feestdag op 15 november (wat samenvalt met de "dag van dynastie" of "koningsdag").
De Vlaamse Gemeenschap viert op 11 juli. (let er op dat hier niet gesproken wordt over Nederlandstalige gemeenschap, maar Vlaamse Gemeenschap in tegenstelling tot de andere landsdelen)
De nationale feestdag van Belgie is dan inderdaad morgen 21 juli.
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Terpstra zag het niet als enige, dat Wellens optimaal gebruikmaakte van de TV-motor. Het leek het BK wel. Verder las Gijs heel mooi een pagina uit Ventoux, en vond ik de bijdrage van Thijs een beetje mager. Knetemann overgeslagen net als die zanger met piano. Kortom, dit was de nazit met Dione.
Niet om aan te gluren dat hele programma één grote politieke correcte woke gemeenschap.Klein_Verzet schreef: ↑21 jul 2025 00:11 Terpstra zag het niet als enige, dat Wellens optimaal gebruikmaakte van de TV-motor. Het leek het BK wel. Verder las Gijs heel mooi een pagina uit Ventoux, en vond ik de bijdrage van Thijs een beetje mager. Knetemann overgeslagen net als die zanger met piano. Kortom, dit was de nazit met Dione.