Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 19 jul 2010 22:33

toen ik net even de herhaling in het tourjournaal keek leek het net alsof zijn hele achterwiel een beetje omhoog vloog, dus misschien dat er een hobbel of zo zat waar hij overheen ging, en dat terwijl hij net aan het schakelen is, zou dat ook een reden van die ketting kunnen zijn
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

foosho
Forum-lid

foosho 19 jul 2010 22:36

Op zich mag hij volle bak gaan rijden natuurlijk, maar chique vind ik het niet.
Wees dan wel een vent en zeg dan niet na afloop dat je het niet gezien hebt!

Echt slim vind ik het niet trouwens, de tour wint hij in principe toch wel, alleen als hij nu onder uit gaat zal niemand ook maar een seconde wachten.. ;)
andromeda schreef:het gaat niet om de ronde van Hammerskutteveen hier.
Nee idd, het is dus de vraag of je het nivo kermis-koers ontgroeid bent of dat je voor 39 secondes winst de halve wereld wilt laten zien dat de 'grote contador' eigenlijk maar een klein mannetje is ;)

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 19 jul 2010 23:02

Denk dat Contador gisteren al genoeg op Schleck heeft gewacht om over te nemen. De ploeg van Contador doet het werk en daar mag deze nu van profiteren en dus niet Schleck die gisteren aardig heeft kunnen volgen/uitrusten zonder alteveel te doen (en dan hoor je niemand dat dit onspotief is). Klinkt lullig maar de ploeg van de gele trui doet het werk en een renner uit een te zwakke ploeg heeft in het huidige wielrennen sowiezo minder kans zo bezien heeft de juiste nu het geel (prettig neveneffect is dat Schleck nu aan moet vallen om nog een kans te maken en dat maakt het een stuk leuker, als hij nog iets wil moet hij Contador lossen en op afstand rijden, lukt dat dan heeft hij het geel echt verdiend en niet deels cadeau gehad vanwege een geste van Cancellara).

Armstrong wachtte indertijd overigens enkel omdat hij indertijd Ullrich al lang had gewogen en te licht bevonden. Bij de minste twijfel over de sterkte van Ullrich was hij gewoon doorgereden.....

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 19 jul 2010 23:08

Aan het begin van de Tour heeft het peloton ook al gewacht op Schleck. Moeten ze nu weer wachten? Ik denk dat een aantal renners aan dat moment gedacht heeft en toen een tandje bijgeschakeld heeft.

De Tour wacht op niemand...

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 19 jul 2010 23:13

De Tour is bijna net zo leuk als de Giro dit jaar :-)

Ik begrijp best wel dat het niet de slimste actie is van Contador maar als hij straks in Parijs staat met 8 seconden voorsprong op Schleck zal het hem allemaal een zorg zijn denk ik.
"Try not. Do or do not......there is no try"

wurst
Forum-lid

wurst 19 jul 2010 23:15

Het was voor Contador ook een beslissing die gemaakt moest worden in een split second. Hij ziet eerst Schleck gaan demarreren en moet daar al op reageren. Vervolgens staat Schleck half stil en zit Contador vol met adrenaline van die aanval van Andy, logisch dat je dan vol doortrekt....

fwr
Forum-lid

fwr 19 jul 2010 23:26

Contador had alle recht om door te rijden, maar ik vind het wel jammer. De Tour lijkt me nu beslist. Morgen is geen serieuze kans om iets te doen en ik geloof nooit dat Schleck op de Tourmalet voldoende tijd kan pakken om in de tijdrit stand te houden.
Jammer als zoiets onnozels de beslissing brengt.

simen
Forum-lid

simen 19 jul 2010 23:52

'Schakelen'
Het was toch al het grote modewoord van dit seizoen.
En warempel straks gaat het nog de tour beslissen.
Hoe is het mogelijk.
Zij is ook tegen

alpe
Forum-lid

alpe 20 jul 2010 00:00

Idd gewoon doorrijden, pech is pech, en had Contador anders Menchov moeten laten ontsnappen!?
En volgens mij leek het erop dat Contador wel erg hard eraan kwam en op z'n minst Schleck zou achterhalen, zo niet voorbij stuiven.
Dinsdag en donderdag worden nu nog leuker,alhoewel Contador minimaal 2 minuten moet verspelen wil het zaterdag nog spannend worden
Sensa

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 20 jul 2010 00:11

Geen goede reclame voor Sram vrees ik. Feitelijk zegt het niets over de kwaliteit maar voor het productimago is het een deuk (zoals Millar die z'n fiets over de boarding gooide na een kettingbreuk, Riis met z'n tijdritfiets en nog eerder Zulle met z'n Mavic Zapp schakelaars).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

robbey
Forum-lid

robbey 20 jul 2010 00:11

Gek blijkbaar toch niet zo zeker van z'n tijdrit met voor deze etappe 31 seconden voorsprong en wegrijden op moment dat schleck pech heeft. Hmm nee sorry, smet
op je touroverwinning, altijd, helaas...

eelcoz

eelcoz 20 jul 2010 00:16

robbey schreef:Gek blijkbaar toch niet zo zeker van z'n tijdrit met voor deze etappe 31 seconden voorsprong en wegrijden op moment dat schleck pech heeft. Hmm nee sorry, smet
op je touroverwinning, altijd, helaas...

Correctie: Hij had een achterstand van 31 seconden, niet een voorsprong.

En ik denk dat hij inderdaad niet zo zeker van zichzelf is als vorig jaar. Het verschil tussen Contador en Schleck is bergop ook duidelijk kleiner dan vorig jaar, dus ik kan Contador wel begrijpen.

Nogmaals, ik vind het heel normaal dat hij hard wegreed. Hoort gewoon bij de koers. Alleen wel een beetje jammer dat hij dan na afloop zegt dat hij het in eerste instantie niet in de gaten had. Dat gelooft namelijk niemand.

Plaats reactie