Wat gaat of heeft de fietsforum renner gegeten vandaag.
De meningen lopen op dit forum wel vaker uiteen 

-
- Forum-lid
Net een gans besteld bij een boerderij in noord-Frankrijk. Wordt net voor de kerst voor ons geslacht, en geplukt. Lever en maag en wat andere eetbare delen blijven er in, de rest wordt ‘bereidingsklaar’ opgeleverd.
Weer eens wat anders dan de standaard kalkoen, hertenbout, zwijntjesstoof e.d.
Gans is echt heerlijk als je ‘m goed bereidt. Deze heeft een mooi leven gehad op een biologische boerderij, we zullen hem eren deze kerst.
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga bereiden maar ik weet wel dat ik elk deel ga gebruiken! Ik heb een karkassenpers om de botjes tot een subtiele bouillon te reduceren en met de lever weet ik ook wel raad! Wordt een mooie dis
Gans is echt heerlijk als je ‘m goed bereidt. Deze heeft een mooi leven gehad op een biologische boerderij, we zullen hem eren deze kerst.
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga bereiden maar ik weet wel dat ik elk deel ga gebruiken! Ik heb een karkassenpers om de botjes tot een subtiele bouillon te reduceren en met de lever weet ik ook wel raad! Wordt een mooie dis

Adversity is the Catalyst of Change
https://www.soscuisine.fr/recette/oie-rotie-fourDubbeldekker schreef: ↑12 dec 2024 23:22 Net een gans besteld bij een boerderij in noord-Frankrijk. Wordt net voor de kerst voor ons geslacht, en geplukt. Lever en maag en wat andere eetbare delen blijven er in, de rest wordt ‘bereidingsklaar’ opgeleverd.
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga bereiden maar ik weet wel dat ik elk deel ga gebruiken! Ik heb een karkassenpers om de botjes tot een subtiele bouillon te reduceren en met de lever weet ik ook wel raad! Wordt een mooie dis![]()
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Brrrrr, lever….. ben echt wel een vleesliefhebber, maar orgaanvlees vind ik echt zo smerig.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Orgaanvlees? Kip madras bevat geen orgaanvlees hoor.
Adversity is the Catalyst of Change
- CampaYolo
- Forum-lid
Buitenom lever en zwezerik walg ik overigens ook van orgaanvlees hoor.
Per ongeluk ooit eens koeiennieren besteld in Frankrijk, de rillingen lopen weer over mijn rug als ik er aan denk.
Per ongeluk ooit eens koeiennieren besteld in Frankrijk, de rillingen lopen weer over mijn rug als ik er aan denk.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.