Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring webshops

leon1
Forum-lid
Berichten: 3699
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 24 jul 2023 15:19

Dus ik vermoed het merk met de schorpioen? Succes met de afwikkeling. Hopelijk mag je dan nu een andere broek uitzoeken. Ik snap enigzins de houding aan de andere kant wel (als er tenminste sprake van een individueel geval - en dan ook nog tweemaal). Misschien je licht eens opsteken op het WWW of er meerdere mensen last van hebben.

Persoonlijk heb ik ooit met Castelli zelf een garantiegeval gehad wat keurig is opgelost trouwens. Ging om de reflecterende streep op een Sorpasso. Die liet wel heel snel los naar mijn mening. Hun mening was dat ik een maatje te klein had gekocht waardoor de boel is uitgescheurd. Toch hebben ze de broek onder garantie vervangen. De vervangende broek in maat XL!! (let wel, ik maar 1,73 en heb geen overgewicht al ben ik ook geen panlat) had er na een tijdje ook last van. Heel fijne broek. Gelukkig maken ze die dingen tegenwoordig zonder die strip.

Los daarvan ben ik nu over op Zwitserse broeken. Daar weet ik nl. wel van dat ik altijd in een L pas.
Ride bikes, not tanks!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2489
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 24 jul 2023 16:10

Mijn ervaringen met Futurum zijn ook positief voor die 2 keer dat ik een beroep deed op hun service.
Beide keren heel snel en goed opgelost waarbij in 1 geval direct een nieuwe thermo en de andere met "vlek/gebrek" mocht ik houden.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6989
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 jul 2023 16:11

leon1 schreef: 24 jul 2023 15:19 Los daarvan ben ik nu over op Zwitserse broeken. Daar weet ik nl. wel van dat ik altijd in een L pas.
Zeker een lederhosen :lol:

Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Babaloose
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 22 feb 2022 22:22

Babaloose 24 jul 2023 16:16

Lederhose.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 1307
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 24 jul 2023 16:42

Orlok schreef: 24 jul 2023 14:28
Se7en schreef: 24 jul 2023 11:25 Een Italiaans merk ;-) Na lang aandringen mag deze broek nu ook weer ter beoordeling retour. Ben benieuwd hoe het afloopt.
Heb je angst om het merk te noemen. :roll:
Nee, maar de casus loopt nog. Wil niet te veel herkenbaars melden wat van invloed kan zijn.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025

leon1
Forum-lid
Berichten: 3699
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 24 jul 2023 17:05

Orlok schreef: 24 jul 2023 16:11
leon1 schreef: 24 jul 2023 15:19 Los daarvan ben ik nu over op Zwitserse broeken. Daar weet ik nl. wel van dat ik altijd in een L pas.
Zeker een lederhosen :lol:

Afbeelding
Kunnen heel lekker zitten hoor. (Tja, heb in Oostenrijk gewoond en ook zo'n ding gehad). :roll:
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 1307
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 21 aug 2023 16:14

Goed, een update. Geen positieve vooralsnog. Dik 4wk verder en de garantieafhandeling is nog niet afgerond. Men heeft meer tijd nodig. Daar moest ik overigens zelf achteraan, vanuit de shop geen enkele update. Vind ik persoonlijk belachelijk dus wat er ook uit komt, ik bestel er niet weer. Zomer is onderhand weer bijna voorbij en om mijn vrouw te kunnen laten fietsen hebben we nog een extra broek moeten kopen.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 17299
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 aug 2023 17:28

Ik heb er je eerste mail nog eens op nagelezen.
2 Keer hetzelfde euvel, is dat nog een product- of eerder een gebruikersfout?
Hebben andere gebruikers van deze broek hetzelfde voor?
Als deze broek veelvuldig wordt geretourneerd dan is het voor de producent simpel, dan hebben ze ergens iets verkeerd gedaan.
In het geval jij ongeveer de enige bent dan is het als producent/verkoper net iets moeilijker om onder coulance voor de 3e keer een nieuwe broek op te sturen.
- Bout van zadelpen
- Inzetstukken op zadel
- Stiksel van zadel
- Combinatie zadel, broek, gebruiker
- Misschien beweeg je wel extreem veel op je zadel
- Onderbroek onder je fietsbroek aan
- .......

Maar ik ben er vrij zeker van dat Futurum uiteindelijk de klant, jou dus, schadeloos zal stellen.
Bijna 100% zeker krijg je een aankoopbon of je geld terug op je rekening.
En dat dit niet direct is gedaan kan ik wel aannemen, meer dan waarschijnlijk ligt de vertraging bij de producent/invoerder van jouw broek.
De eerste keer is de vervanging waarschijnlijk wel heel vlot gegaan, om bovenstaande reden is het dan niet abnormaal dat het nu iets meer tijd in beslag neemt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 1307
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 21 aug 2023 18:26

Terechte opmerkingen, en ik kan je een heel eind volgen. Of het vaker met dit type broek gebeurt durf ik niet te zeggen. Daar krijg ik geen helder antwoord op van de webshop.
De punten die je noemt, zoals zadels, accessoires etc tot de bout aan toe hebben we nagelopen. Dat is niet aan de orde. Naar mijn gevoel word ik daar in gesterkt nu de tweede broek die we als vervanger hebben aangeschaft deze problemen niet heeft. Ook de broek die ze al had hiervoor heeft het niet dus naar mijn mening kan het dan alleen liggen aan de broek.
Deze punten heb ik aangegeven bij de webshop.
Waar het mij om gaat is dat ik vind dat Futurum hier meer verantwoordelijkheid in had moeten nemen en niet 4 weken plus moet laten liggen met de opmerking dat het bij de leverancier ligt.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 9516
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 aug 2023 18:29

Se7en schreef: 21 aug 2023 18:26 Terechte opmerkingen, en ik kan je een heel eind volgen. Of het vaker met dit type broek gebeurt durf ik niet te zeggen. Daar krijg ik geen helder antwoord op van de webshop.
De punten die je noemt, zoals zadels, accessoires etc tot de bout aan toe hebben we nagelopen. Dat is niet aan de orde. Naar mijn gevoel word ik daar in gesterkt nu de tweede broek die we als vervanger hebben aangeschaft deze problemen niet heeft. Ook de broek die ze al had hiervoor heeft het niet dus naar mijn mening kan het dan alleen liggen aan de broek.
Deze punten heb ik aangegeven bij de webshop.
Waar het mij om gaat is dat ik vind dat Futurum hier meer verantwoordelijkheid in had moeten nemen en niet 4 weken plus moet laten liggen met de opmerking dat het bij de leverancier ligt.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Daar waar je de broek gekocht hebt is verantwoordelijke voor een deugdelijk product. Of de winkel/webshop het product vergoed krijgt moet jouw probleem niet zijn.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 17299
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 aug 2023 21:03

Je hoeft er niet aan te twijfelen dat Futurumshop ook nu hun verantwoordelijkheid zullen nemen.
Maar ook in deze "snelle" tijden kan het wat langer duren.
En dat een verkoper, zeker nadat ze al eens een broek hebben vervangen, het probleem voorlegt aan de producent hoeft echt niet te verbazen.
Geduld is een schone deugd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 21 aug 2023 21:15

Ik volg ook maar wil toch even een opmerking maken.
Veel grote ketens/webshops krijgen waarschijnlijk véél retours. En van al die retours zullen er best een aardig percentage fake zijn.
Je wil niet weten hoeveel mensen al toegegeven hebben gedraagde stukken retour te sturen naar Zalando & co. En gedragen is dan nog het minste. Er zullen ook andere, grovere retours zijn.

Ik snap wel dat Futurum bij de tweede broek op z'n minst even wilde checken bij het Italiaans merk ;) of er niets 'raars' aan de hand was. Klopt wel weer dat na één maand er op z'n minst een update zou mogen volgen naar de klant toe.

Soms durf ik in zo'n geval zelf een voorstel doen. Ander merk broek voorstellen, desnoods nét iets goedkoper. Of extra motivataie (foto's, video,...) bezorgen.

Benieuwd hoe dit afloopt.

Plaats reactie