Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 23 apr 2005 22:20

@Diogenes:
-ik snapte de strekking van je post op zich wel, maar dan klopte het alsnog niet helemaal, je hebt het namelijk over een gemiddelde en laat dan een foto zien van je huidige snelheid...
-hm, mijn Mity3 doet al bijna 4 jaar hondstrouw werk zonder ooit maar aanstalten gemaakt te hebben om mijn stuur te willen verlaten! vreemd...

@Schmo: ik heb net ook ca 85km weggetrapt om de bene wat op te warmen voor de wedstrijd van morgen, het aantal insecten wat alle mogelijke openingen in mijn gezicht probeerde binnen te dringen was irritant hoog inderdaad!

Maar ik irriteerde me deze rit aan wel meer dingen; (nog) niet perfect afgestelde schoenplaatjes, nog niet perfect afgesteld zadel, tikjes vanuit het versnellingsapparaat, natuurlijk alle auto's, te snel vollopende blaas, te snel leeglopende maag, te frisse wind op de terugweg, te dikke en slome collega-racers, etc etc.

Morgen me maar even afreageren in het peleton, dan voel me vast een stuk opgewekter.

/edit:
@Clior: ben toch blij dat de kat er op een scheerbeurt na goed vanaf is gekomen... tja, negen levens he...

diogenes
Forum-lid

diogenes 23 apr 2005 22:26

>-ik snapte de strekking van je post op zich wel, maar dan klopte het alsnog niet >helemaal, je hebt het namelijk over een gemiddelde en laat dan een foto zien van >je huidige snelheid...
Klopt niet: ik zei dat ik 48 reed op het moment dat ik de sluiterknop indrukte. Mijn camera heeft een vertraging van 5-10 seconden. Dus terwijl ik mijn benen stil hield, ging mijn snelheid omlaag. maar het was maar een grap, een probeersel, een experiment: kijken of je rijdend een foto kan maken. Ik heb nog NOOIT boven de 33.5 km/h gemiddeld gereden in mijn eentje. Ik pakte gewoon mijn camera en maakte en foto. Het leek mij leuk een keer de knuppel in het hoenderhok te gooien. Tenslotte kan ik nu bewijzen dat ik boven de 30 reed ;-)

Nu we het er toch over hebben: ik heb elk jaar een moment in het najaar, waarop mijn vorm compleet instort. Vorig jaar was dat nadat ik in september uit Frankrijk terugkwam. Ik reed mee met iemand en reed mij totaal over de kop terwijl we maar net over de 30 reden. Ik heb toen een week of wat maar 26 km/h kunnen rijden. Langzaam aan loopt het in de winter dan weer op en in maart kan ik mij weer helemaal afbeulen en rijd nooit meer onder de 31.5 km/h gemiddeld.
Kent iemand hier dit verschijnsel?

>hm, mijn Mity3 doet al bijna 4 jaar hondstrouw werk zonder ooit maar aanstalten >gemaakt te hebben om mijn stuur te willen >verlaten! vreemd...
Ik zag bij H&S een ciclosport met hoogtemeter in de aanbieding voor 70 Euro (bijna 100 bij Salden). Is dat wat?

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 23 apr 2005 22:44

Quote: Origineel geplaatst door Diogenes op 23 April 2005
Tenslotte kan ik nu bewijzen dat ik boven de 30 reed ;-)

Ja maar niet gemiddeld!!

Maar gooi maar raak met je knuppels hoor

diogenes
Forum-lid

diogenes 23 apr 2005 23:12

Morgen hoop ik een rondje "de Dellen" te doen. Als ik er aan denk neem ik mijn camera mee en zal de teller (een andere) op AV zetten en een foto maken.
Mocht ik vallen, dan is het natuurlijk jouw schuld! ;-)

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 23 apr 2005 23:26

Morgen hoop ik een rondje "de Dellen" te doen. Als ik er aan denk neem ik mijn camera mee en zal de teller (een andere) op AV zetten en een foto maken.
Mocht ik vallen, dan is het natuurlijk jouw schuld! ;-)

Gr, Diogenes

Ok, is goed.

Welke Dellen trouwens? Ik ken er twee, in de buurt van Ede (Gld) en bij Amby, Maastricht.

diogenes
Forum-lid

diogenes 23 apr 2005 23:32

De Dellen hier liggen tussen 't Harde en Wezep. Eerst moet je de Knobbel over: een flinke helling, die niet zo zeer erg steil is, maar wel lang. Vooral op de top krijg je soms flinke tegenwind. Dan draai je de Dellen op (militair oefenterrein). Dit is soms afgesloten voor schietoefeningen. Het is een heel mooi stukje klimmen en dalen (nou ja, voor hier dan). Voor mij is het net een rondje van 60-70 km als ik over Hattem langs de Ijssel rijd.

Ik moet wel in vorm komen voor Frankrijk natuurlijk! Dat is al over 3 weken....

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 23 apr 2005 23:56

Quoten: Origineel geplaatst door alstro op 23 April 2005

Vandaag met de polderboys ff lekker 60 km gereden, heerlijk weer en een gem van 31,5. Niet slecht zo vroeg in het seizoen voor deze oude man

Wat noem jij oud ?  Je komt nu op mijn terrein hoor!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

aquarius
Forum-lid

aquarius 23 apr 2005 23:59

Rondje Maastricht-Banneux-Redoute-Luik-Maastricht

125km waarvan 60 in de regen, na de AGR en dit tochtje kan ik me helaas geen mooi-weerrijder meer noemen

schmo
Forum-lid

schmo 24 apr 2005 00:02

Past wel goed bij je naam

aquarius
Forum-lid

aquarius 24 apr 2005 00:07

Quote: Origineel geplaatst door schmo op 23 April 2005
Past wel goed bij je naam

mmm, shiet, je hebt wel gelijk

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 24 apr 2005 02:00

Leuk rondje Aquarius, morgen wordt Banneux aangedaan door de toertocht Klimmen-Banneux-Klimmen. Maar ik denk dat je vandaag beter naar het noorden had kunnen fietsen, daar was het nog zonnig

@Diogenes: dan bedoelde ik jouw Dellen. Epe, Heerde, een pot nat. De Knobbel ken ik ook goed, vaak het rondje Zwolle-Knobbel-Zwolle gedaan, altijd leuk.

gvanloo
Forum-lid

gvanloo 24 apr 2005 12:42

De Dellen hier liggen tussen 't Harde en Wezep. Eerst moet je de Knobbel over: een flinke helling, die niet zo zeer erg steil is, maar wel lang. Vooral op de top krijg je soms flinke tegenwind. Dan draai je de Dellen op (militair oefenterrein). Dit is soms afgesloten voor schietoefeningen. Het is een heel mooi stukje klimmen en dalen (nou ja, voor hier dan). Voor mij is het net een rondje van 60-70 km als ik over Hattem langs de Ijssel rijd.

Ik moet wel in vorm komen voor Frankrijk natuurlijk! Dat is al over 3 weken....

Gr, Diogenes

Ha, Ha Diogenes je kunt het mooi brengen. Veel tegenwind op de top! Je weet natuurlijk net zoals ik dat de knobbel niets voorstelt maar helaas hebben we niets anders hier in de buurt. (ik kom zelf uit 't Harde dus fiets de knobbel erg vaak). De Dellenweg is een leuk stukje, vooral het stukje tussen afslag heerde en knobbel is best wel lastig als je zere benen hebt.
Wat trouwens ook een leuk klimmetje is is bij Hattem de burgemeester Hoecoplaan (o.i.d.) Dat is vanuit hattem richting wapenveld en dan net voorbij Hattem RA. Dit klimmetje vind ik zwaarder dan de knobbel. Echt zo'n klimmetje van wie het eerste boven is.

Plaats reactie