Sulla schreef: ↑26 okt 2020 09:44
1: keelpijn, snot en besmetting binnen het hockey team van dochter
2: snot, vage hoofd/keelpijn. en besmetting binnen de klas van dochter (en voor werk moest ik bij heel kwetsbaar oud vrouwtje langs).
3: Keelpijn, longen uit de lijf hoesten etc.
Maar (gelukkig) 3x negatief.
Heel flauw zou ik kunnen zeggen dat jij je jouw omgeving zich dus niet aan de maatregelen houden, Maar ik denk dat we met zijn allen iets over het hoofd zien.
Onderhand krijg ik namelijk het vermoeden dat we (en dan met name RIVM) ergens een enorme blinde vlek hebben. En die blinde vlek zou wel eens de supermarkt kunnen zijn.
Dat is namelijk de enige plek waar we met zijn allen vrijwel dagelijks samenkomen.
Supermarkten worden slecht geventileerd, besmette lucht blijft dus gewoon hangen. Airco's en heaters zijn allemaal van het type recirculeren.
Volgens mij is de bouwbesluit gedachte dat de deuren steeds open en dicht gaan en voor voldoende verversing zorgen.
Daarnaast is het idee even even handen ontsmetten en een maskertje op leuk maar het is natuurlijk amateuristisch gedoe. Het virus zit inmiddels overal en dus smeer je het gewoon uit over alle oppervlakten in een supermarkt.
Zo houd je dus geen virus tegen.
De enige manier om besmetting te voorkomen is mensen boodschappenlijstjes in te laten leveren en dat vervolgens een groep vrijwilligers de boodschappen voor ze doet en die weer bij de buitendeur aflevert. Of natuurlijk gewoon online bestellen en afhalen cq laten bezorgen,
Lijkt mij de moeite van een klein experiment waard om te kijken of dat in een dorp het aantal besmetting af doet nemen.