Ha!haaldoor schreef:Heeft fietsen in Spanje toch nog z'n nadelen
Canyon
Gisteravond mijn doos uitgepakt

Ik heb 1cm spacer verplaatst naar boven. Even een proefrit maken en dan later de vork inkorten of is het verstandig de spacer boven op de stuurpen te laten zitten.
Ik vind het gat in de vorkbuis nog steeds een vreemd gezicht, moet ik nog wel aan wennen.
Op de foto lijkt de zadelstand niet horizontaal te zijn, maar na controle blijkt deze wel "waterpas" te staan.
Voorlopig tevreden.

Ik heb 1cm spacer verplaatst naar boven. Even een proefrit maken en dan later de vork inkorten of is het verstandig de spacer boven op de stuurpen te laten zitten.
Ik vind het gat in de vorkbuis nog steeds een vreemd gezicht, moet ik nog wel aan wennen.
Op de foto lijkt de zadelstand niet horizontaal te zijn, maar na controle blijkt deze wel "waterpas" te staan.
Voorlopig tevreden.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
mooie bike! Je kan een dopje bestellen bij canyon om dat gat af te dichten. heb ik wel altijd gedaan. Ik heb altijd het gevoel dat er vanalles in gaat komen als het zo open is. Als ik alleen maar kijk hoe ik eet op de fiets 
Do or Do not.. There is no try
Ik zou het lekker laten zitten zo. Zo kan je ook over een aantal jaar nog wat rechterop gaan zitten door het stuur ophoog te plaatsen bijv. En die ene cm die erboven uitsteekt vindt ik mooier dan een pen op het uiteinde.vincent75 schreef:Gisteravond mijn doos uitgepakt![]()
Even een proefrit maken en dan later de vork inkorten of is het verstandig de spacer boven op de stuurpen te laten zitten.
Tevens is het beter voor de restwaarde, omdat de volgende eigenaar dan ook alle instelvrijheid heeft.
Veel rijdt plezier.
Ik stop er mijn zonnebril in als het warm is tijdens het klimmenyoda schreef:mooie bike! Je kan een dopje bestellen bij canyon om dat gat af te dichten. heb ik wel altijd gedaan. Ik heb altijd het gevoel dat er vanalles in gaat komen als het zo open is. Als ik alleen maar kijk hoe ik eet op de fiets

Want zo'n zonnebril is natuurlijk erg warm om op te hebben
! Dat open dopje vind ik juist wel een aardige feature; geeft in elk geval veel gespreksstof en verwarring bij mederenners. Het staat volgens mij model voor het streven van Canyon naar lichte onderdelen (en dat is het balhoofd zeker).
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
janthemaster
- Forum-lid
Als je een mooiweer fietser bent dan kan het wel
Strakke fiets zo in zwart wit. Open dopje is wel erg handig om zonnebril en zo in te steken 
Spacers boven de pen kan je gewoon laten zitten. Door het i-lock systeem van Canyon stel je het balhoofd direct af en zit de stuurpen zonder functie voor het balhood op de fiets dus ook alles spacers daarboven. En heb je ook geen contra klemming voor de stuurpen nodig van een 'expander'.
Spacers boven de pen kan je gewoon laten zitten. Door het i-lock systeem van Canyon stel je het balhoofd direct af en zit de stuurpen zonder functie voor het balhood op de fiets dus ook alles spacers daarboven. En heb je ook geen contra klemming voor de stuurpen nodig van een 'expander'.
En de 18 weken wachten worden 19 weken. De verhuizing schijnt de oorzaak van de vertragingen te zijn. Zou Valverde ook wat langer op zijn fiets moeten wachtencanyon81 schreef:Ik krijg net een mail van Canyon dat de levering van mijn nieuwe fiets is vertraagd. Zou deze week zijn, dat wordt waarschijnlijk volgende week. Jammerrrrr... Nou ja, na 17 weken wachten kan dat ene weekje er ook nog wel bij...
Eenvoud kenmerkt het ware.