Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 04 feb 2013 19:39

hoe lang zijn die cranks eigenlijk? Lijkt mij minstens 175!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 04 feb 2013 20:49

Vertekent het niet omdat de kettingbladen niet zo groot zijn?
Crankset: Shimano Dura-Ace FC-7900, 172.5mm, with Rotor 46/36 chainrings
http://www.bikeradar.com/road/gear/arti ... =BRGENHOME" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 04 feb 2013 21:16

R1Phrankey schreef:Leuk om te zien dat ze met XT pedalen rijd, in plaats van die fragiele XTR pedalen. Beter een paar gram zwaarder dan kans op pedaalasbreuk. :-)
Dat moet ook wel als je de rest van de fiets ziet, niet bepaald in nieuwstaat. Dat siert haar wel, niet de neiging hebben om duur materiaal te verspillen.
Ik denk dat er in het profpeloton genoeg (vooral mannen?) rondrijden die zich hier mee niet aan de start durven te vertonen.
Campagnolo Ultra Dork

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 feb 2013 22:38

Volgens mij rijdt ze met de XT pedalen omdat die de modder beter lossen dan de nieuwste XTR pedalen.

95% van de koerensde vrouwen interesseert zich totaal niet voor 't materiaal, als 't er een beetje leuk uit ziet is 't prima. De dames vinden de kleding bijv veel belangrijker.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

elefantino
Forum-lid

elefantino 05 feb 2013 09:28

amclassic-fan schreef:De dames vinden de kleding bijv veel belangrijker.
Herkenbaar. :lol:

Overigens krijg ik sowieso de indruk dat wielertoeristen/toerfietsers zich veel meer voor materiaal interesseren dan profs. Ook bij de mannen. Een type als Gesink lijkt me geen materiaalfreak, zolang het een beetje prima rijdt. Of zouden die mannen zich heel druk kunnen maken om details die hier op het forum soms tot enorme issues worden gemaakt? ;)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 05 feb 2013 10:08

elefantino schreef:

Overigens krijg ik sowieso de indruk dat wielertoeristen/toerfietsers zich veel meer voor materiaal interesseren dan profs. Ook bij de mannen. Een type als Gesink lijkt me geen materiaalfreak, zolang het een beetje prima rijdt. Of zouden die mannen zich heel druk kunnen maken om details die hier op het forum soms tot enorme issues worden gemaakt? ;)
De meeste profs zorgen voor een keurig gesoigneerd karretje rijden maar rijden gewoon met het materiaal dat ze krijgen. Maar niet alle profs zijn zo: als je de fietsen van Tankink en Ten Dam een keer hebt gezien weet je genoeg. :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Twiks
Forum-lid

Gebruikersavatar Twiks 05 feb 2013 10:19

Volgens mij is het ook wel een beetje crossers eigen om niet perse altijd alles bling bling te moeten hebben. De fiets van Nys is ook niet helemaal state of the art, weegt ook 7.7kg
http://www.bikeradar.com/gear/article/p ... ige-36339/" onclick="window.open(this.href);return false;

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 feb 2013 10:22

elefantino schreef:

Verschilt gewoon van renner tot renner, net zoals dat 't veel toerfietsers ook geen bal interesseert (althans daar ga ik vanuit als ik zie waarop sommige rond rijden). Ten Dam en Tankink staan er bekend om dat ze hun trainingsfiets niet echt met veel liefde behandelen, maar andere renners zijn behoorlijke materiaal freaks (al is 't met gebonden handen vanwege sponsoring).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wmc
Forum-lid

wmc 05 feb 2013 12:52

Over het materiaal; ik heb wel eens het verhaal gehoord over de kleurkeuze bij de fiets van Gesink. Hij wilde persé een zwarte fiets, omdat deze lichter zou zijn dan de witte.

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 05 feb 2013 12:58

wmc schreef:Over het materiaal; ik heb wel eens het verhaal gehoord over de kleurkeuze bij de fiets van Gesink. Hij wilde persé een zwarte fiets, omdat deze lichter zou zijn dan de witte.

en dat terwijl iedereen toch weet dat wit toch echt lichter is dan zwart..

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 feb 2013 13:14

Ik hoop dat je dat als grapje bedoelt....(wit = dikkere laklaag)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 05 feb 2013 13:17

daniel1975 schreef:Ik hoop dat je dat als grapje bedoelt....(wit = dikkere laklaag)
Wit = licht
Zwart = donker ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie