Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2016

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 21 jul 2016 20:49

Bauke geeft 1.25 toe op Froome en 52s op Porte. Grote kans dat Porte in goede vorm Bauke voorbij stevent in het klassement. Wordt nog heel spannend voor hem om de derde plaats vast te houden. Imho lijkt het erop dat Bauke iets verminderd ten opzichte van de concurrentie. Hoe schatten jullie de kansen voor Mollema en een podiumplek in?

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 21 jul 2016 21:18

Misschien lag het aan Mollema zijn Trek? ;-)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 21 jul 2016 21:40

BAMCAN schreef: Hoe schatten jullie de kansen voor Mollema en een podiumplek in?
Als de tendens van de laatste Vuelta en Giro waar een NL-er op het laatst nog een podiumplek in rook zag opgaan dan zit er die voor Mollema ook niet in.

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 22 jul 2016 00:08

@gastheerg
.
En wat te denken van de escapades van oa : Coppi, Gaul,Jiminez,Fuentes en Bahamontes,Lorono e.a. Ocania's of Herrera's.
En later ook nog anderen. Deze mannen gingen in de aanval op de eerste col en men zag ze niet meer terug tot aan de meet. :idea:

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 jul 2016 09:02

ottorongo schreef:Deze mannen gingen in de aanval op de eerste col en men zag ze niet meer terug tot aan de meet. :idea:
Idd doodsaai!

Ik ken mijn klassiekers en ben een enorm sentimenteel en romantisch mens maar leef toch echt liever in de wereld van vandaag dan die van gister.

Het informatietijdperk heeft een enorm effect gehad op onze sport.
Effect hoe we als kijker geïnformeerd worden (vroeger fragmeneten radio nu hele etappe live op TV, facebook, twitter etc)
Effect hoe renners geïnformeerd worden (achterstand, parcourskennis)
Effect op trainingschema's.
Grotere toegankeljkheid relevante data voor een grote groep sporters
Hartslagmeters etc etc

Dat heeft de sport enorm doen veranderen. Dat betekend dat je als toeschouwer ook anders naar een sport moet gaan kijken.
Als Coppi, Gaul en die mannen nu zouden leven hoorde ze misschien niet eens bij de top. Sport is breder geworden. Toen ik m'n eerste koersje fietste in 1970 kende ik iedereen met een racefiets bij ons in de gemeente. Nu niet eens in de straat. Het aanbod van sporters is enorm groot geworden en wie vroeger topper was zou nu misschien niet meer opvallen want meer sporters betekend ook een bredere top.

Ik juich het toe dat er heel veel mensen zijn gaan fietsen.
De mondialisering van de wielersport heeft ook voor een bredere top gezorgd. Prachtig!
De informatiemaatschappij maakt het mogelijk dat we bovenop die sport zitten en het stelt ALLE sporters in staat over de beste faciliteiten (schema's, materiaal, verzorging,wedstrijdinfo) te beschikken.

Met veel sentiment kan ik de verhalen van vroeger lezen. Maar ik leef echt liever in de wereld van morgen dan die van gister. Die van gister ken ik namelijk al ;)

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 22 jul 2016 09:43

+1 gg
Maak joe woar

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 22 jul 2016 11:55

Terug naar nu. Wat zijn de voorspellingen? Porte in de aanval voor plek 2?

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 22 jul 2016 12:13

Port gaat Mollema voorbij maar Mollema eindigt in hetzelfde groepje als Yates. Froome breid zijn voorsprong uit omdat Porte weer voor hem knecht.
Maak joe woar

Karl66
Forum-lid

Karl66 22 jul 2016 12:32

Wat is dat toch voor een onzinverhaal dat Porte voor Froome aan het knechten is. Porte rijdt gewoon voor zijn eigen klassement en probeert tijd te winnen op de mannen voor hem. Als hij elke keer zijn benen stil gaat houden omdat Froome als enige nog in zijn wiel zit, dan gaat hij geen enkele plaats meer stijgen. Terwijl het voor hem nou net niet uitmaakt of Froome wel of niet in zijn wiel zit, dat is namelijk de enige die hij toch niet meer verwacht bij te kunnen halen.

Porte is na Froome gewoon de beste in koers, die zonder lekke band gewoon tweede had gestaan. Hij verdient dan ook wel wat meer credits voor zijn goede rijden in de plaats van het weg te zetten als knechten voor Froome.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2016 12:36

Waarom zou froome nog meer voorsprong willen? Die gaat Porte volgen en meer niet.
En verder +1 voor Karl
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

dc
Forum-lid

dc 22 jul 2016 13:22

Gastheerg schreef: Het enige element wat vroeger leuker was dat alle kampioenen alles reden maar de Tour is zelden een heel spannend ding en dat is het al jaren niet.
Amen.

De spannendste TDF's?

- 1983 Fignon-Arroyo-Arroyo
- 1987 Roche-Delgado
- 1989 Lemond-Fignon (vooral omdat Fignon een uilskuiken was, hij was veeeel sterker)
- 2011 Evans-Schleck

2007 was niet spannend totdat Rasmussen eruit werd getrapt en Evans al heeeel dichtbij kwam.
2010 was eigenlijk niet spannend omdat Andy eigenlijk geen moment het idee gaf Contador aan te kunnen. Reden waarom het enigszins spannend werd: Schleck die geluk had bij een crash en meer dan een minuut pakte op AC (die ook nog lek reed). En dan AC die 39 seconden pakt door een aflopende ketting.

Had AC niet gevallen had Schleck waarschijnlijk nooit de Gele trui gedragen in zijn carriere ^^.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 22 jul 2016 13:33

We zullen het zien wat er vandaag gebeurd. Er zit nogal wat regen en onweer in de Alpen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie