Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
rhino7
- Forum-lid
rhino7
06 jun 2014 19:29
Goed voor de teamspirit
Vinokoerov eist resultaat van Nibali
ASTANA -
Wielerploegleider Alexander Vinokoerov van Astana eist betere prestaties van zijn renner Vincenzo Nibali dan de Italiaan dit seizoen tot dusver heeft laten zien. Dat schrijft de Italiaanse sportkrant La Gazetta dello Sport op basis van een brief die de krant heeft ingezien. De brief zou tevens een uiting zijn van dieper liggende onvrede tussen de Italianen en Kazachen bij de ploeg.
Vinokoerov stuurde de brief eind april aan Nibali, tussen Luik-Bastenaken-Luik, waar hij 30e werd en de Ronde van Romandië (5e). "We betalen veel en willen resultaat”, schrijft de Kazach. "Er zijn geen excuses, we hebben nog geen prestaties gezien.”
Nibali verdient bij Astana vier miljoen euro netto en heeft een contact tot 2016. In 2013 won hij de Giro, een jaar eerder werd hij 3e in de Tour.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
-
dc
- Forum-lid
dc
06 jun 2014 20:35
Hou er rekening mee dat dit 1 op 1 was, dus waarschijnlijk niet het hele team zou zijn door gegaan.
En zelfs dan... hij verdiend 4 miljoen en presteert niet, dus is het normaal dat de baas hierover zich gat uitspreken. Als ik een collega heb die veel meer verdiend dan ik en niet presteert zou ik ook verwachten dat mijn baas hem erop aan spreekt. Als hij dat niet doet zou ik mijn baas een eikel vinden.
Het is veel ged en het is onder aan de streep gewoon werk, dus dan moet de baas er gewoon wat van zeggen... anders doe je het team ook geen goed.
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
06 jun 2014 21:01
Tss...Astana en Saxo Bank-Tinkof zijn een soort van Real Madrid in het voetballen. Mega geld erin pompen en dan maar denken dat zoiets tot resultaat moet leiden.
Tja, Real Madrid won weer eens de hoofdprijs dit jaar maar weet je
hoeveel schulden ze hebben?
Zeker Vino moet zijn bakkes houden. Hoeveel heeft hij niet gewonnen op doping dan wel omkoping (Vinokoerov Olympische Spelen 2012)?
Zowel Astana als Saxo Bank-Tinkof vertrouw ik voor geen meter als het gaat om omkoping dan wel om doping. Als Contador echt schoon is dan moet hij zo snel mogelijk bij Saxo Bank-Tinkof weg.
Ik denk dat Nibali de komende tijd wel eens 'gesuggereerd' wordt om maar eens een spuit te zetten met wat voor middel dan ook.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
dc
- Forum-lid
dc
06 jun 2014 23:15
En Sky en Belkin financieren het met kralen en spiegeltjes? Geen doktoren als Leinders etc.? Geen KNWU die weigerd te graven in de achtergrond van Rabo/Belkin?
Ik snap je verdenkingen wel, maar de fraude in de nette Noord Europese/Angelsaxische landen was veel groter (kijk maar eens wie er meer wonnen....). En tot nu toe betaalt straks alleen Lance de prijs.
-
rhino7
- Forum-lid
rhino7
07 jun 2014 06:47
dc schreef:Hou er rekening mee dat dit 1 op 1 was, dus waarschijnlijk niet het hele team zou zijn door gegaan.
En zelfs dan... hij verdiend 4 miljoen en presteert niet, dus is het normaal dat de baas hierover zich gat uitspreken. Als ik een collega heb die veel meer verdiend dan ik en niet presteert zou ik ook verwachten dat mijn baas hem erop aan spreekt. Als hij dat niet doet zou ik mijn baas een eikel vinden.
Het is veel ged en het is onder aan de streep gewoon werk, dus dan moet de baas er gewoon wat van zeggen... anders doe je het team ook geen goed.
Het ging mij even meer om de manier van communiceren. Als je met je personeel over niet goed functioneren praat via een brief, dan geef je wel een brevet van onvermogen af.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
-
dc
- Forum-lid
dc
07 jun 2014 09:38
rhino7 schreef:
Het ging mij even meer om de manier van communiceren. Als je met je personeel over niet goed functioneren praat via een brief, dan geef je wel een brevet van onvermogen af.
We hebben geen idee wat hier aan vooraf ging. Gezien het bedrag en de belangen (ook met geldschieters) is zo'n mail logisch als een stap in het proces. Vino zal zich toch ergens willen verantwoorden.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
07 jun 2014 13:06
dc schreef:rhino7 schreef:
We hebben geen idee wat hier aan vooraf ging. Gezien het bedrag en de belangen (ook met geldschieters) is zo'n mail logisch als een stap in het proces. Vino zal zich toch ergens willen verantwoorden.
Voor 4 miljoen per jaar zou ik geen probleem hebben met deze wijze van communiceren...
Maar even serieus, het is een wielerploeg. Vino zit misschien ergens in Kazachstan terwijl Nibali ergens in de bergen aan het trainen is. We praten hier niet over een kantoorbaantje.
Campagnolo Ultra Dork
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
07 jun 2014 13:25
Ferme tegenslag voor Fabian Cancellara. In volle voorbereiding op de Tour de France is de Zwitserse topper van Trek bij hoge snelheid fors onderuit gegaan tijdens een training op zijn tijdritfiets.
Cancellara, afgelopen dinsdag nog aan het werk in België, liep grote schaafwonden op aan beide benen, die stevig ingepakt zijn. 'Spartacus' deelde de schade met zijn Twitter-volgers. Hij reed naar eigen zeggen 55 km/u op het moment van de zware val.
'Spartacus' zou 'Spartacus' niet zijn als hij het voorval niet zou relativeren. 'Veel vel kwijt, maar het had veel erger gekund.'
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
10 jun 2014 10:13
Kelderman komt met goede vorm uit de Giro zeg. De 2e etappe van de Dauphiné was gelijk vuurwerk. Het spel tussen Froome en Contador was ongelofelijk. Froome ziet er erg sterk uit en deed de bulk van het werk.
Wel gaaf om gelijk alle toppers aan het werk te zien en dat Kelderman maar weinig onder doet.
Even nagenieten?
http://www.steephill.tv/players/youtube ... Dk&yr=2014
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
10 jun 2014 11:21
Dank voor de link. Zat gisteren zelf op de fiets, dus had het nog niet gezien.

-
JPAR
- Forum-lid HC
JPAR
10 jun 2014 11:22
De Belgische wielrenner Nick Nuyens ondergaat dinsdag een kleine ingreep aan zijn hart. De voormalig coureur van Rabobank, nu rijdend voor Garmin-Sharp, kreeg tijdens de Ronde van Beieren last van een plotseling oplopende hartslag.
Volgens de Belgische krant Het Nieuwsblad gaat het om een tamelijk onschuldig probleem, dat met een operatie via een lies moet worden verholpen. Als alles goed verloopt, zit de voormalig winnaar van de Ronde van Vlaanderen eind deze week weer op de fiets.
Eerder dit jaar maakten ook Robert Gesink en de Belgische veldrijder Niels Albert bekend hartproblemen te hebben. Albert moest zelf stoppen.
We kunnen hier ook wel een apart topic voor openen. Hartproblemen bij renners. Wat is dat ineens?
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
10 jun 2014 13:13
Topwielrennen doe je niet voor je gezondheid.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O