Het grote ergernissen toppic.

Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
- Tracing_NL
- Forum-lid
Erger je jezelf ergens aan Herman?
Dan zit je in ieder geval op het goede topic!

Dan zit je in ieder geval op het goede topic!

Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Dame (met kind op de achterbank die niet stopt bij rotonde terwijl ik voorrang heb (is een enge rotonde voor fietsers dus de vaart had ik er al uit en ik kon nog net stoppen(piepende remmen en achterwiel in de lucht). Ik zeg "schrok me een hoedje" (was een nette mevrouw) zegt ze "ik stop anders altijd" 
Gelukkig maar! Of zo iets.

Gelukkig maar! Of zo iets.
Mijn grote ergernis voor de komende weken.
In het noorden van de provincie moeten automobilisten deze dagen rekening houden met slipgevaar. Niet omdat het gaat vriezen, maar omdat er mogelijk een laag modder op het wegdek ligt.
Die modder is in veel gevallen afkomstig van tractoren die kort daarvoor op de akker hebben gereden. Boeren hebben de plicht de wielen van hun voertuigen te reinigen voordat ze de openbare weg oprijden, maar de ervaring leert dat ze daar niet altijd netjes aan houden.
Lees bij niet altijd: nooit
Wie modder op de weg aantreft, wordt gevraagd dit bij Regio Control te melden. Als de gemeente of Regio Control modder vindt, wordt de veroorzaker opgespoord en gesommeerd de weg schoon te maken. Gebeurt dit niet, dan worden de kosten verhaald op de betreffende boer.
Mijns inziens wordt hier al helemaal niet op gehandhaafd
In het noorden van de provincie moeten automobilisten deze dagen rekening houden met slipgevaar. Niet omdat het gaat vriezen, maar omdat er mogelijk een laag modder op het wegdek ligt.
Die modder is in veel gevallen afkomstig van tractoren die kort daarvoor op de akker hebben gereden. Boeren hebben de plicht de wielen van hun voertuigen te reinigen voordat ze de openbare weg oprijden, maar de ervaring leert dat ze daar niet altijd netjes aan houden.
Wie modder op de weg aantreft, wordt gevraagd dit bij Regio Control te melden. Als de gemeente of Regio Control modder vindt, wordt de veroorzaker opgespoord en gesommeerd de weg schoon te maken. Gebeurt dit niet, dan worden de kosten verhaald op de betreffende boer.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
-
- Forum-lid
Wat is je ergernis: modder op de weg? Geen handhaving? Dat automobilisten er rekening mee moeten houden?
Dat de kosten op de boer worden verhaald? Dat het alleen 'in het noorden van de provincie' een probleem is?
Vragen, vragen, vragen....
Dat de kosten op de boer worden verhaald? Dat het alleen 'in het noorden van de provincie' een probleem is?
Vragen, vragen, vragen....
0251 (woonplaat Rhino7) is:rhino7 schreef:Mijn grote ergernis voor de komende weken.
Akersloot
Beverwijk
Heemskerk
Uitgeest
Velsen-noord
Wijk aan zee
Castricum
Dus gaat al op voorhand klagenrhino7 schreef:Mijn grote ergernis voor de komende weken.

Hier in de Flevopolder heb je ook die modder op de weg van tractoren. Laat het zo zijn.
Die mensen werken een jaar hard om een oogst binnen te halen en dan komt zo'n zeikerd racertje om dat aan te melden bij Regio Control.

Wil je nu echt dat die boeren met een tandenborstel hun banden schoonmaken omdat jij als onbenullig racertje daarover loopt te zeuren en zeiken?
Ga je schamen en gun hardwerkende boeren hun tijd van het jaar.
Dan rijdt je toch over andere wegen. Ik weet hier in de polder notoire wegen met tot voor kort opgedroogde modder die nu door de regen weer zacht is en mijd die of zeik niet.
p.s. Ga NOOIT op de kasseien van Roubaix rijden want dat overleef je niet.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- robbebopper
- Forum-lid HC
Nou, de dagen zijn weer zo kort dat ik 's morgens mijn fietsverlichting weer aan moet hebben.
Helaas denken sommigen dat zij geen verlichting nodig hebben. Vanmorgen rijd ik bijna (ik kan nog net op tijd wegsturen) frontaal in op een fietser zonder verlichting. En dat op een landweg, in het donker, en met regenachtige omstandigheden.
Daar snap ik dus helemaal niets van. Wat voor een mafketel ben je dan?
Ik was flink pissig. Niet geërgerd, eerder woest.

Helaas denken sommigen dat zij geen verlichting nodig hebben. Vanmorgen rijd ik bijna (ik kan nog net op tijd wegsturen) frontaal in op een fietser zonder verlichting. En dat op een landweg, in het donker, en met regenachtige omstandigheden.

Daar snap ik dus helemaal niets van. Wat voor een mafketel ben je dan?
Ik was flink pissig. Niet geërgerd, eerder woest.

- daniel1975
- Forum-lid HC
@rhino: serieuze vraag, hoe zie je dat reinigen precies voor je?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!