Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kuiper Trading

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 05 jun 2011 01:01

blij te horen. Ik heb de FCT50 besteld. Hoop ze sneller dan 3 weken te hebben :)
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 05 jun 2011 10:36

pdegenaar schreef:Het ventiel hoordje op de niet-geasfalteerde wegen licht tikken tegen je velg. Echt storend vond ik het niet.


Bedankt voor je review. Zijn volgens mij perfecte wielen. Overigens ga je de wind nog wel merken hoor. Hier in NH waait het vaak stevig en dan merk ik het verschil tussen hoog en laag wel degelijk.
En over dat ventiel: Ik heb een stukje tape om het ventiel gewikkeld. Het ventiel sluit nu exact aan in het ventielgat van de velg. Geen getikker meer.
Leef! Fiets!

pdegenaar
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 sep 2010 23:44
Locatie: Zoetermeer

pdegenaar 05 jun 2011 10:51

@perrush ik had de wielen heel snel al binnen, maar ik heb ze zelf ruim 2,5 week thuis in de doos moeten laten staan, omdat ik er niet aan toe kwam om ze eerder te gebruiken.
3 dagen nadat ik ze besteld had, waren de wielen al binnen.

@tinn bedankt voor de tip
Wanneer genoeg te weinig is, is niets genoeg

arnojanssen
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jan 2007 20:04

arnojanssen 10 jun 2011 18:08

Wie kan me vertellen hoe ik speling uit de achternaaf (FCC50's) kan halen? Wiel eruit gehaald, snelspanner verwijderd. Het lijkt erop alsof je die eindkap er niet af hoort te krijgen, en je met twee inbussleutels moet werken; vanaf allebei de kanten een in de as steken? Als dat zo is, waar moet ik op letten qua afstelling? Ik kan nu mijn velg ongeveer 5 à 7 mm zijdelings bewegen. Merkte met de laatste rit al 'iets': beetje vaag gevoel in bochten en aanlopen tegen de remblokken bij aanzetten.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 10 jun 2011 18:34

arnojanssen schreef:Het lijkt erop alsof je die eindkap er niet af hoort te krijgen, en je met twee inbussleutels moet werken; vanaf allebei de kanten een in de as steken? Als dat zo is, waar moet ik op letten qua afstelling?
Beste Arno,

Meegeleverd heb je een spaaksleutel, deze is ook voorzien van inbus sleutels.

De zijkap aan de niet aandrijfzijde is over de as heen geschoven, deze kan je er eenvoudig vanaf trekken.
Met twee inbus 5 sleutels kan je de onderdelen van de naaf demonteren en weer in elkaar zetten.
De kant aan de aandrijfzijde komt als eerst los, zet hem vervolgens weer vast op maximaal 40nm.

Probleem zou dan opgelost moeten zijn,
mocht het niet zo zijn neem dan telefonisch contact op met 06 195 46 296 dan lopen we het even stap voor stap door.

arnojanssen
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jan 2007 20:04

arnojanssen 10 jun 2011 19:19

Gelukt Chris, dank voor je snelle reactie!

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 27 jun 2011 16:34

Bij mijn achterwielwiel zat ook speling, is nu gelukkig opgelost, was niet goed aangedraaid. Zit nu goed vast.
Het zijn TOP wielen, rijden er lekker!
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

timken
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jun 2009 19:23

timken 25 jul 2011 09:19

Vorige week voor de eerste maal met mijn Kuiper wielen een zware bui gehad tijdens een wedstrijd, gevolg geen remmen meer. Bestaan er geen remblokken voor carbon waar je wel grip mee hebt in de regen? Want dit is gewoonweg extreem gevaarlijk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38147
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jul 2011 11:41

Dat had je toch vooraf kunnen weten??
Less is bore

Gebruikersavatar
grootve
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:59
Locatie: Waalre

Gebruikersavatar grootve 26 jul 2011 14:56

Gisteren voor het eerst met de FCC 50 mm gereden. Wielen rijden op zich heerlijk, alhoewel mijn Eurussetje mij ook altijd heeft bekoord..
Wat opvalt aan de Kuipers is dat de wielen meteen naar beneden draaien (ventielgat) wanneer ze vrijhangen.
In eerste instantie ging ik ervan uit dat dit door het extra gewicht van de 60 mm ventielen werd veroorzaakt. Als ik echter de binnen- en buitenband eraf haal draaien beide wielen meteen met het vantielgat naar beneden. Als ik dan een flinke hengst aan de trappers geef en ik hou het frame in mijn handen voel ik de fiets als het ware 'dansen'. (Voorwiel idem....) Overigens merk ik er bij het fietsen zelf niet zo veel van; alleen op superstrak asfalt bij snelheden vanaf ongeveer 35 km/h meen ik iets van deze onbalans te voelen.
Heeft iemand op dit forum hier ook ervaring mee? Is dit een normaal verschijnsel bij deze Kuipers? Is het zinvol om een loodstripje aan de overzijde van het ventielgat te bevestigen?
Ter vergelijking: de Eurussen stoppen met draaien op elk willekeurig punt.

@Chris, ik heb je tevens een mailtje hierover gestuurd.

Michael.
Merci de votre visite.....

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 26 jul 2011 18:09

grootve schreef:Gisteren voor het eerst met de FCC 50 mm gereden. Wielen rijden op zich heerlijk, alhoewel mijn Eurussetje mij ook altijd heeft bekoord..
Wat opvalt aan de Kuipers is dat de wielen meteen naar beneden draaien (ventielgat) wanneer ze vrijhangen.
In eerste instantie ging ik ervan uit dat dit door het extra gewicht van de 60 mm ventielen werd veroorzaakt. Als ik echter de binnen- en buitenband eraf haal draaien beide wielen meteen met het vantielgat naar beneden. Als ik dan een flinke hengst aan de trappers geef en ik hou het frame in mijn handen voel ik de fiets als het ware 'dansen'. (Voorwiel idem....) Overigens merk ik er bij het fietsen zelf niet zo veel van; alleen op superstrak asfalt bij snelheden vanaf ongeveer 35 km/h meen ik iets van deze onbalans te voelen.
Heeft iemand op dit forum hier ook ervaring mee? Is dit een normaal verschijnsel bij deze Kuipers? Is het zinvol om een loodstripje aan de overzijde van het ventielgat te bevestigen?
Ter vergelijking: de Eurussen stoppen met draaien op elk willekeurig punt.

@Chris, ik heb je tevens een mailtje hierover gestuurd.

Michael.
Ja dit is normaal. Komt door het ventiel.

Wat ik zelf zou willen weten of jullie ook een kleine mate van speling hebben in het wiel? Mijn Zonda wielen zitten strakker in de vork dan die van Kuiper. Ik heb overigens de wielen wel strakker aangedraaid via de as.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38147
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2011 18:31

Als jouw Eurussen niet op elk willekeurig moment stoppen heb je andere dan ik. Mijn Eurussen en Shamals draaien ook door tot het ventiel beneden is.

En wat betreft die onbalans: dat zal eerder in je bandjes zitten dan in de wielen. En die onbalans als je een zwieper aan de crankset geeft voel je echt altijd.
Less is bore

Plaats reactie