Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

klaas-kippegaas
Forum-lid

klaas-kippegaas 19 jul 2010 19:31

Master B schreef:Dat ze niet wachten OK, maar om dat ook echt aan te vallen. Eigenlijk vind ik dat not done. Ik denk ook dat als Contador zich super had gevoelt, dat hij het niet gedaan had. Dit is voor mij een teken dat Contador idd niet zo goed is als voorheen. Vorige week twijfelde ik nog, hij kan namelijk ook goed toneelspelen.

+1

de groten der aarde wachten in zo'n geval, winnen wil je omdat je de beste/sterkste bent, niet omdat je gebruik maakt van een pechgeval van een ander!

ach ja, over 5 jaar weet niemand dit meer als contador de tour 2010 wint....
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

frank8610
Forum-lid

frank8610 19 jul 2010 19:33

Ik vind dat het gewacht op elkaar geen gewoonte moet worden.... Als Robben een Spaanse verdediger er uit sprint net als hij over zijn eigen schoenveter struikelt, wacht hij toch ook niet bij de achterlijn tot de verdediger bij is?

Dadelijk mag er alleen nog gedemarreerd worden als de weg recht is en iedereen op adem is. Mechanische problemen horen er nu eenmaal bij, nu is het alleen even extra zuur.

Het doel heiligt nu eenmaal de middelen, zeker als de marges klein zijn en de mogelijkheden schaars.

karretje
Forum-lid

karretje 19 jul 2010 19:34

Gezien het feit dat Schleck Contador wel redelijk makkelijk uit het wiel reed (vlak voor de 'chainsuck') geeft wel aan dat hij berg op de betere is. Hopelijk heeft hij vandaag niet een te groot jasje uitgedaan, want dan worden de komende dagen en vooral donderdag spektakel!

trannel
Forum-lid

trannel 19 jul 2010 19:42

Alsof je nog zo super helder bent na zo'n berg. Gesink zegt bijvoorbeeld dat hij zoveel moet afzien, dat hij nauwelijks kan nadenken wat er met Schleck aan de hand is. Dan zal Contador ook wel niet okselfris op zijn fietsje zitten.

Daarnaast heeft Contador niet het charisma om Mensjov en Sanchez stil te zetten. Als Ullrich of Armstrong stopte, dan ging niemand ervandoor. Na gisteren heeft Mensjov zoiets van: 'je kan me wat met je vriendje Schleck en jullie toneelstukjes, ik peer hem'. Misschien had Contador niet moeten demarreren, maar zeker wel gewoon doorrijden.

Als laatste was het ook nog zo de koers net open was gegooid door Schleck. Feitelijk heeft Contador gepareerd en een tegenaanval ingezet.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 19 jul 2010 19:50

Contador gelost? 't is niet omdat je met een verrassingsaanval 50 m neemt dat je ook automatisch de betere bent en iemand gelost hebt.
En wachten voor die kettingpech? Dus beetje systeem van bij ons, de wielertoeristen dus: heeft er iemand lekke band of pech wachten we toch met zijn allen !
Kun je eigenlijk nog verkeerd schakelen met de huidige schakelsystemen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 19 jul 2010 20:05

@Fiedoo.

Ja je hebt wel gedeeltelijk gelijk als het gaat om het lossen van Contador. Wellicht was hij terug gekomen.

Het gaat me echter WEL om het feit dat Contador het Schleck moment doelbewust gebruikte.

We zullen vanavond wellicht horen wat er met Andy gebeurde op dat moment.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rezne
Forum-lid

rezne 19 jul 2010 20:31

Op de laatste beelden die ik zag kwam Vino aansluiten en vlak daarachter kwam Contador. Hij was verrast, maar niet gelost. Vervolgens rijdt hij door.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

eelcoz

eelcoz 19 jul 2010 20:42

Ik vind dat Contador het volste recht had om gas te geven toen Schleck in de problemen kwam. Net zoals dat moet kunnen bij lekrijden. Dit hoort gewoon bij de koers wat mij betreft. Ben benieuwd of Schleck morgen terug kan vechten. Helaas ligt de finish wel ruim 40 km na de laatste col. Tja, schiet lekker op. Anders woensdag maar.

klaas-kippegaas
Forum-lid

klaas-kippegaas 19 jul 2010 20:54

volste recht heeft contador absoluut!

is alleen weinig sympathiek, renners zelf geven dit ook geen schoonheidsprijs.

nieuwe trend m.b.t. wachten hoeft voor mij ook weer niet maar is wel een verschil tussen wachten en bewust vol wegdemarreren.....
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

bosna
Forum-lid

bosna 19 jul 2010 21:00

hij had zeker verder moeten rijden, maar niet demarreren .
zo was het wel heel makkelijk om tijd goed te maken.

eelcoz

eelcoz 19 jul 2010 21:01

http://www.trouw.nl/nieuws/sport/articl ... ezien.html

Hier geloof ik dus helemaal niets van, beetje schijnheilig van Alberto.

ukkie
Forum-lid

ukkie 19 jul 2010 21:02

klaas-kippegaas schreef:volste recht heeft contador absoluut!

is alleen weinig sympathiek, renners zelf geven dit ook geen schoonheidsprijs.

nieuwe trend m.b.t. wachten hoeft voor mij ook weer niet maar is wel een verschil tussen wachten en bewust vol wegdemarreren.....

Dit ging volgens mij toch heel bewust hoor. ;) :)

Plaats reactie