Carbon clinchers uit China vragen
Op dit moment heb ik problemen met een Bitex achternaaf in een setje van Farsports..
Kan ik hier elke Campagnolo 11 speed hub opzetten? Bijvoorbeeld een hub van Campagnolo zelf? Of een ander merk die geschikt is voor Campagnolo 11 speed?
Dat zou een hoop gedoe schelen, anders moet het wiel terug naar China en kost me dat teveel tijd.
Kan ik hier elke Campagnolo 11 speed hub opzetten? Bijvoorbeeld een hub van Campagnolo zelf? Of een ander merk die geschikt is voor Campagnolo 11 speed?
Dat zou een hoop gedoe schelen, anders moet het wiel terug naar China en kost me dat teveel tijd.
Je zou contact kunnen opnemen met een dealer van Bitex. Het uitwisselen van de body zelf is een fluitje van een cent.wielracer schreef:Op dit moment heb ik problemen met een Bitex achternaaf in een setje van Farsports..
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
weet iemand dit: is http://www.wheelsfar.com/ dezelfde shop als http://www.farsports.cn/ ?
edit: facebook link van beide websites verwijst naar https://www.facebook.com/Farsports, dus: ja
edit: facebook link van beide websites verwijst naar https://www.facebook.com/Farsports, dus: ja
Volgens Farsport meer hittebestendig en beter remvermogen. Bij Mavic en Edco hebben ze oa keramisch remvlak met hetzelfde affect. Ik weet niet of het dezelfde kwaliteit heeft maar ik heb wel een test gedaan met Farsport en gepubliceerd op BellaBici.nl en het remvermogen is prima te noemen, zelfs bij nat weer
Volgens Farsport meer hittebestendig en beter remvermogen. Bij Mavic en Edco hebben ze oa keramisch remvlak met hetzelfde effect. Ik weet niet of het dezelfde kwaliteit heeft maar ik heb wel eentest van chinese carbon wielsets gedaan met Farsport en gepubliceerd op BellaBici.nl en het remvermogen is prima te noemen, zelfs bij nat weer
Laatst gewijzigd door bepe op 07 aug 2014 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook ik ben door dit topic geinteresseerd geraakt in China-wielen.
Ik neig (heb je dat woord weer) naar carbon wielen met een alu-velgrand vanuit veiligheid overweging, maar ook omdat ik niet bang hoef te zijn dat ze beschadigen en minder goed remmen tijdens nat weer.
Alleen vind ik het nog lastig om in te schatten wat het financiële totaalplaatje gaat worden. Dat wil ik weten omdat de centen ook meewegen in m'n beslissing.
Wat wil ik weten:
- alu-velgrand: doen of niet over zeuren?
- inklaringskosten: rond de 100€, maar het kan zijn dat je geluk hebt?
- naven: Novatec of Edhub of maakt t allemaal niet zoveel uit?
- velgen: wat koop je als normale sterveling: 23mm brede velgen?
- waar kopen: Farsports (http://www.wheelsfar.com) is een aanrader of bijvoorbeeld Helin Liu op Aliexpress?
Ik neig (heb je dat woord weer) naar carbon wielen met een alu-velgrand vanuit veiligheid overweging, maar ook omdat ik niet bang hoef te zijn dat ze beschadigen en minder goed remmen tijdens nat weer.
Alleen vind ik het nog lastig om in te schatten wat het financiële totaalplaatje gaat worden. Dat wil ik weten omdat de centen ook meewegen in m'n beslissing.
Wat wil ik weten:
- waar kopen: Farsports (http://www.wheelsfar.com) is een aanrader of bijvoorbeeld Helin Liu op Aliexpress?
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl
- zelf kiezen, bij twijfel doen (dus wel alu remrand)
- je kan geluk hebben of het als gift laten versturen of lage waarde erop laten zetten of niet helemaal eerlijk zijn tegenover de douane/post over de waarde
- novatec naven zijn prima
- 23mm velg is wel de trend en heeft wat aero en comfort voordelen, dus ja
- farsports heeft mijn voorkeur, goede ervaringen mee.
- je kan geluk hebben of het als gift laten versturen of lage waarde erop laten zetten of niet helemaal eerlijk zijn tegenover de douane/post over de waarde
- novatec naven zijn prima
- 23mm velg is wel de trend en heeft wat aero en comfort voordelen, dus ja
- farsports heeft mijn voorkeur, goede ervaringen mee.
Alu remranden nergens meer voor nodig. Onnodig zwaar en erg lelijk. Alleen doen als je 100 kg weegt en ermee wil dalen.
Gewicht is 80kg.
Onder dalen valt ook een afdaling in de Ardennen denk ik. Dan zou ik m'n Fulcrum 5's kunnen gebruiken toch.
Onder dalen valt ook een afdaling in de Ardennen denk ik. Dan zou ik m'n Fulcrum 5's kunnen gebruiken toch.
- gewoon carbon velgen met carbon remblokken;bnijssen schreef:Ook ik ben door dit topic geinteresseerd geraakt in China-wielen.
Wat wil ik weten:
- niet zeuren dat hoort er gewoon bij bij importeren;
- novatec is zeer goed en de onderdelen zijn wat makkelijker te krijgen;
- tja, de trend is 23mm maar dan wel voor 25mm banden, anders 20,5mm voor standaard 23mm banden - bij tubeless is mijn advies 23mm ivm ruimte ventiel;
- Helin Liu levert goede kwaliteit - eigen ervaring - carbon wielen en handgespaakt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
@Orlok en co hierboven, bedankt voor jullie reacties. Inmiddels ook een groot deel van dit topic nagelezen en zie veel positieve verhalen.
Een ding wil ik nog even opgehelderd hebben; hoe zit het nu met de breedte van de velg. Hierboven schrijf je dat voor standaard bandjes je een 20.5mm velg moet hebben. In het topic zie ik echter dat de meesten mensen een 23mm versie bestellen, houdt dat dan in dat ze niet compatibel zijn met een standaard 23mm bandje? Of krijgen de meeste mensen ze daarom 'er zo moeilijk op'?
Een ding wil ik nog even opgehelderd hebben; hoe zit het nu met de breedte van de velg. Hierboven schrijf je dat voor standaard bandjes je een 20.5mm velg moet hebben. In het topic zie ik echter dat de meesten mensen een 23mm versie bestellen, houdt dat dan in dat ze niet compatibel zijn met een standaard 23mm bandje? Of krijgen de meeste mensen ze daarom 'er zo moeilijk op'?