Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Stevens

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 14 feb 2012 19:24

eelcoz schreef:@joers: Mooie fiets. Ik heb dezelfde :D :D , alleen met een minder mooi zadel. Heb je deze er apart bijgekocht of zat het er standaard op?
Ik heb de fiets zelf opgebouwd.....
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

eelcoz

eelcoz 14 feb 2012 20:11

nicovandijk schreef:
eelcoz schreef:@joers: Mooie fiets. Ik heb dezelfde :D :D , alleen met een minder mooi zadel. Heb je deze er apart bijgekocht of zat het er standaard op?
Ik vind jouw fiets ook mooi hoor, maar m'n vraag was eigenlijk aan joers gericht. ;)

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 14 feb 2012 20:19

eelcoz schreef:
nicovandijk schreef:
Ik vind jouw fiets ook mooi hoor, maar m'n vraag was eigenlijk aan joers gericht. ;)
Lol, niet goed gelezen.....
-aka Morpheus-

Afbeelding

My gear:

joers
Forum-lid

joers 15 feb 2012 09:32

Ik heb dit zadel er zelf op gekocht. Het standaard-zadel vond ik niet zo prettig. Heb goede ervaringen met Selle San Marco, vandaar.
Wil ook nog eens Fizik proberen...
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

eelcoz

eelcoz 19 feb 2012 14:30

Die San Marco vind ik er prachtig bij staan, door die zwart-wit combinatie. Bij mij zit het standaard zadel er nog op, maar die kun je nauwelijks nog wit noemen (niet meer goed schoon te krijgen). Ik vraag me alleen af hoe ik er achter ga komen of een ander zadel me gaat bevallen (qua zitten, niet qua uiterlijk).

joers
Forum-lid

joers 21 feb 2012 07:58

Mij bevalt het zadel prima...maar dat deed het standaard-zadel ook;).
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

joers
Forum-lid

joers 04 mar 2012 13:39

Vanmorgen eerste seizoensrit gehad met onze TWC, de traditionele Vlaairit :)
70 km. door het Belgische land, op mijn nieuwe Stevens. Ik heb wat clubgenoten die ook op Stevens rijden ...(Stelvio-rijders) en die waren zeer onder de indruk :)
Ik heb in elk geval heerlijk getrapt. En jeetje....WAT EEN VERSCHILT: SORA OF ULTEGRA :)

nicovandijk
Forum-lid

nicovandijk 04 mar 2012 17:27

eelcoz schreef:Die San Marco vind ik er prachtig bij staan, door die zwart-wit combinatie. Bij mij zit het standaard zadel er nog op, maar die kun je nauwelijks nog wit noemen (niet meer goed schoon te krijgen). Ik vraag me alleen af hoe ik er achter ga komen of een ander zadel me gaat bevallen (qua zitten, niet qua uiterlijk).
Heb je wel eens geprobeerd hem te poetsen met een beetje JIF?
-aka Morpheus-

Afbeelding

My gear:

stevensaspin2010
Forum-lid

stevensaspin2010 22 mei 2012 10:45

@Joers: ik heb exact dezelfde :) Gisteren kon ik de foto's nog zien...nu niet meer trouwens

ruudbosch
Forum-lid

ruudbosch 16 aug 2012 23:18

Vandaag naar een opvolger van mijn cannondale caad8 die total loss is weeste kijken. Liep bij mijn fietsenmaker tegen een Stevens aspin 3x10 in mat zwart aan. Wat een strakke fiets zeg. Volledig ultegra afgemonteerd.
Hebben mensen ervaring met deze fiets? Hoe zijn bijvoorbeeld de easton wielen die erbij geleverd worden en het standaard zadel?

KrissCross
Forum-lid

KrissCross 17 aug 2012 00:28

ruudbosch schreef:Vandaag naar een opvolger van mijn cannondale caad8 die total loss is weeste kijken. Liep bij mijn fietsenmaker tegen een Stevens aspin 3x10 in mat zwart aan. Wat een strakke fiets zeg. Volledig ultegra afgemonteerd.
Hebben mensen ervaring met deze fiets? Hoe zijn bijvoorbeeld de easton wielen die erbij geleverd worden en het standaard zadel?
Heb de 2011 uitvoering van de Aspin. Zadel is waardeloos als je het mij vraagt. Keihard en binnen notime een doof zaakie. Eerste wat ik heb vervangen. Over de Easton Vista SL velgen was ik tevreden, alhoewel ik tijdens mijn laatste rit afgelopen woensdag een spaakbreuk in het achterwiel heb opgelopen. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon pech zijn. Wielen waren tot de breuk keurig recht en redelijk stijf.

ruudbosch
Forum-lid

ruudbosch 17 aug 2012 10:28

KrissCross schreef:
Heb de 2011 uitvoering van de Aspin. Zadel is waardeloos als je het mij vraagt. Keihard en binnen notime een doof zaakie. Eerste wat ik heb vervangen. Over de Easton Vista SL velgen was ik tevreden, alhoewel ik tijdens mijn laatste rit afgelopen woensdag een spaakbreuk in het achterwiel heb opgelopen. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon pech zijn. Wielen waren tot de breuk keurig recht en redelijk stijf.
Ok bedankt voor je reactie! Bevalt de fiets verder je wel goed? Hoe is het frame? Verder nog minpunten of juist pluspunten?

Plaats reactie