Thomas Dekker
-
sjefjanssen
- Forum-lid
Iemand die zoiets doet noemt men geen arme jongen!!!
Met zo-iemand moet men ook geen medelijden hebben hebben.
Dit is op een corrupte manier zijn zakken proberen te vullen,terwijl zij die schoon fietsen de dupe er van worden.Met doping gebruik je kopman helpen is in het nadeel van hen,die helpers hebben die geen doping gebruiken.
Met zo-iemand moet men ook geen medelijden hebben hebben.
Dit is op een corrupte manier zijn zakken proberen te vullen,terwijl zij die schoon fietsen de dupe er van worden.Met doping gebruik je kopman helpen is in het nadeel van hen,die helpers hebben die geen doping gebruiken.
superrose schreef:ja, Composite, arme jongen want geloof me dat het vreselijk veel pijn doet om voor je eigen stomme keuzes te moeten boeten, daar hoeft half nederland geen steentje aan bij te dragen, geloof me dat doet hij vast zelf wel. Heb je ooit spijt gehad van een enorm stomme keus? Dat is zo'n rotgevoel.
Je moet je betoog eens even opnieuw lezen. Ik ken tal van sportmensen, veel beroepssporters, maar zo'n jongen als Thomas Dekker verkeerde van al dezen in een nogal bevoorrechte situatie: zelfs als zijn prestatieniveau zou stagneren of licht achteruitgaan, dan nog moest hij niet vrezen voor een profcontract, hooguit wat inkomstenverlies. Bovendien heeft Dekker bij mijn weten geen gezin groot te brengen. Er is in het leven geen hogere druk dan die van werk- en bestaanszekerheid als je verantwoordelijk bent voor een gezin; alle andere druk gaat om centen meer of minder, prestaties meer of minder... een Cadel Evans die al jaren een grote zege nastreeft legt zichzelf die immense druk op, en krijgt die druk van zijn sponsors, maar Evans is héél héél ver van de druk van werkonzekerheid. Ik sprak ooit met een Amerikaan die net prof af was (had z'n contract niet weten te verlengen: die jongen had gewoon niet de klasse van een wereldtopper), hij was getrouwd en had een lening af te lossen; toen zei hij me "misschien had ik beter geslikt zoals alle anderen, dan had ik nu nog een inkomen"... wel, dat is de eerste keer dat het in me is opgekomen om voor sommige dopingzondaars een zekere vorm van begrip of inlevingsvermogen te hebben. Maar helemaal niet voor de luxeheren als Thomas Dekker, Basso, Vinokourov, ed... Hoe kom je erop om Dekker een "arme jongen" te noemen?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Nu ga je inhoudelijk blijven kijken of doping okay is ja of nee, ik vind doping niet okay, daarbij vind ik het enorm verdrietig dat iemand met potentie deze kant op gaat, dat vind ik echt zonde en ja ik kan medelijden met hem hebben omdat ik me kan voorstellen wat een kut positie het is.
Als je blijft steken op 1 zin van me is dat relatief beperkt daar ik meer heb gezegd.
Dus heb jij nooit in je hele leven een oneerlijke keus gemaakt? Heb jij nooit onder druk gekozen voor iets schadelijks in plaats van iets constructiefs?
Als je blijft steken op 1 zin van me is dat relatief beperkt daar ik meer heb gezegd.
Dus heb jij nooit in je hele leven een oneerlijke keus gemaakt? Heb jij nooit onder druk gekozen voor iets schadelijks in plaats van iets constructiefs?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
superrose schreef:Nu ga je inhoudelijk blijven kijken of doping okay is ja of nee, ik vind doping niet okay, daarbij vind ik het enorm verdrietig dat iemand met potentie deze kant op gaat, dat vind ik echt zonde en ja ik kan medelijden met hem hebben omdat ik me kan voorstellen wat een kut positie het is.
Natuurlijk zit hij in een "kut positie" nu, maar hij heeft het er zelf naar gemaakt. Me dunkt dat je van bij het begin van je sportcarrière goed begrepen hebt dat doping een totale "no go" is, en dat je je ergert aan alle dopingheisa die rond je geliefde sport hangt... dus waarom begin je er dan mee? Dit soort zaken zijn altijd met voorbedachte rade, dus weloverwogen beslissingen. Sja, daar kan ik weinig medelijden voor hebben. Ik heb meer medelijden met sporters die in een opwelling iets dom doen (bv. Theo Bos die zich in een spurt in alle emotie onsportief gedraagt), en dadelijk erna spijt hebben van wat ze uitspookten; da's jammer en ze komen zo in een "kut positie" terecht. Maar iemand als een Dekker die welbewust doping neemt en dit helemaal niet nodig heeft, daar heb ik weinig medelijden mee. De publieke veroordeling en afkeuring (zoals ook in dit topic) moet dan maar iets zijn dat hij mee in overweging nam als een mogelijk gevolg, en dat moet hij dan nu maar ondergaan, de sukkel...
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ja en ik geloof dus dat er een soort gekte in die keus zit, dat je wel zo obsessief moet zijn en bang om het niet te kunnen dat je denken daar door gekleurd wordt.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
vivo schreef:Forza Thomas!
Ik hoop je snel weer in het peloton te zien!
Schijt aan al die haters/hypocrieten.
Wat is er hypocriet aan tegen doping en competitievervalsers te zijn? Kan je dat ook argumenteren, of roep je alleen maar graag?
Sommige meningen hier over doping zal ik nooit begrijpen...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar is opzich niks hypocriets aan. Ik schaar jou dan maar alleen onder de groep haters, ervan uitgaande dat jij een voorbeeldig leven leidt.C a s r a n schreef:Wat is er hypocriet aan tegen doping en competitievervalsers te zijn? Kan je dat ook argumenteren, of roep je alleen maar graag?
Wat hypocrieten zijn hoef ik je toch niet uit te leggen?, dat heeft te maken met wat mensen naast het met de vinger wijzen naar anderen zelf in hun leven doen.
vivo schreef:Daar is opzich niks hypocriets aan. Ik schaar jou dan maar alleen onder de groep haters, ervan uitgaande dat jij een voorbeeldig leven leidt.C a s r a n schreef:Wat is er hypocriet aan tegen doping en competitievervalsers te zijn? Kan je dat ook argumenteren, of roep je alleen maar graag?
Wat hypocrieten zijn hoef ik je toch niet uit te leggen?, dat heeft te maken met wat mensen naast het met de vinger wijzen naar anderen zelf in hun leven doen.
Dus je gelooft dat er hier mensen zijn die Dekker veroordelen maar zelf aan de doping zitten?
Tja, normvervaging zeker?
trek x 500 2008
C a s r a n schreef:Dus je gelooft dat er hier mensen zijn die Dekker veroordelen maar zelf aan de doping zitten?
Niet specifiek doping. Er zijn ook in het leven van Jan Modaal tal van voorbeelden te bedenken van overtredingen die in mijn opinie ongeveer gelijk staan aan een dopingovertreding.
In eerdere berichten van mensen in dit topic mis ik de nuance van de gradaties van de overtredingen die zijn begaan. Zo maak jij in mijn opinie ook die fout toen je schreef:
@timper, haha ik was net zoals jij tot ongeveer een jaar geleden net zo recht in de leer! Toen kwam bij mij voortschijdend inzicht, niet van normvervaging maar van normrelativering/gradatie!C a s r a n schreef:"In een discussie waarbij iemand kinderverkrachters en moordenaars veroordeeld, ga je ook zeggen "wie vrij is van zonden werpe de steen?"