Sivakov is blijkbaar ziek.
Tour de France 2025
Ik denk niet dat Jorgensen van het niveau is om Pogi te bedreigen. Zijn versnellingen werden losjes met de handen op het stuur en vanuit het zadel teniet gedaan. Ik vrees dat Jorgensen Pogi nog minder pijn kan doen dan Remco, en dat is al niet serieus te nemen. Mooi hoe Pogi Remco liet rijden, benieuwd hoe lang Visma dat spelletje zou meespelen.daniel1975 schreef: ↑15 jul 2025 06:46 ..........
Hopen op een topdag van Jorgensen ergens, dan kan het leuk schaakspel worden (waarbij Pogi denk ik alsnog wint).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als hij Pogi uit kan dagen deze Tour is hij mijn vriend. Anders wordt het heel saai voor het geel.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Vingesaai is het perfecte robotmodel die geprogrammeerd is om instructie's
uit te voeren.....steeds ijskoud berekend en op safe....zonder enig spoor van op eigen
initiatief met lef en grinta te koersen, durven verliezen en een legertje aan bodyguards
constant rond zich nodig heeft. Nu, hopelijk zakt zijn dreamteam niet door het ijs
omdat ze teveel energie verspild hebben in het 'slopen van Pogacar'.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dat is het tactische spel niet. Volgen kan iedereen tot het op is.KogaCyclist schreef: ↑15 jul 2025 12:46 Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom het slecht voor pogi is om geïsoleerd te zitten zoals dat gisteren gebeurde.
In zijn geval is er toch maar 1 om in de gaten te houden, en dat is Vingegaard. Waarom zou je er als pogacar achteraan gaan als Jorgensen in de aanval gaat?
Hij staat ruim voor in het klassement dus hij kan toch gewoon in het wiel van Vingegaard gaan hangen en gebruik maken van het Visma treintje als deze beter blijkt te zijn als zijn eigen UAE treintje?
Volgen van ploegmaats die precies weten tot hoever ze moeten gaan is een tactisch ploegenspel.
Nu bepaalt Visma de regels; wattages, snelheid, aflossingen om dat allemaal hoog te houden etc.
Als die wattages niet passen in het plan wat is uitgetekend voor Pogačar, dus net wat te hoog is kan hij wellicht in de laatste kilometers op een counter lopen in een lange bergrit.
En dan verlies je snel een minuut als je er doorheen zit.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Hou nou toch eens op met die lelijke naampjes voor super professionele wielrenners die er alles voor doen om een goed Tourklassement te rijden.CALPE schreef: ↑15 jul 2025 22:37 […]
Vingesaai is het perfecte robotmodel die geprogrammeerd is om instructie's
uit te voeren.....steeds ijskoud berekend en op safe....zonder enig spoor van op eigen
initiatief met lef en grinta te koersen, durven verliezen en een legertje aan bodyguards
constant rond zich nodig heeft. Nu, hopelijk zakt zijn dreamteam niet door het ijs
omdat ze teveel energie verspild hebben in het 'slopen van Pogacar'.
Als je het zelf zoveel beter weet of meent te kunnen dan kom daar dan eens mee.
Zoals je dit nu doet is het gewoon zielig, triest en heel klein.
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
Los daarvan: wat had hij anders moeten doen deze week? Zijn terrein komt nog en daarmee ook zijn enige beperkte kans om de tour te winnen. Dan moet je clinisch rijden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Vingegaard is de enige die Pogacar het vuur nog enigszins aan de schenen kan leggen. Iedereen die roept dat de koerswijze van Vingegaard saai is, begrijpt niet dat hoe hij t nu doet zn enige kans is. Gaat Vingegaard koersen als Pogacar dan is hij bij voorbaat kansloos. Dan kijk je naar n Tour waar Pogacar met 10min voorsprong wint (en dat 10 dagen al duidelijk is). Benieuwd hoe lang een dergelijke dominantie leuk zou worden gevonden.