Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Replica Abus Gamechanger?

hayes

hayes 18 aug 2023 21:14

Ernie C. schreef: 18 aug 2023 18:38 Met zo'n Dacia win je echt wel een frontale botsing met een wielrenner met de duurste, best geteste helm die er is op zijn hoofd. Wat dat betreft hoeven we hier geen NCAP discussies te voeren.

Een helm is al niet het elegantste kledingstuk. Dan wil ik best 100€ meer uit geven voor een goed geteste. Dan weet je tenminste zeker dat je hem niet voor niks opzet. En stel: je crasht en zit de rest van je leven in een rolstoel vloeibaar voedsel te slurpen en je familie mag steeds uitleggen dat je bent gevallen met de racefiets met een Ali helmpje op je kop, dan kun je jezelf ook wel voor je kop slaan.
En wat zegt dan dat het met een duurdere helm anders zou afgelopen zijn?

Ik merk dat hier nooit consensus over zal bestaan. Dus laat ons dit gewoon 'begraven'.
En als je zekerheid wil, gewoon nooit gaan fietsen, want dat is een gevaarlijke sport/hobby.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4594
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 18 aug 2023 22:24

Met een autogordel kun je ook nog steeds dodelijk verongelukken. Er zijn mensen die om die reden de gordel niet gebruiken…

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 aug 2023 13:40

Ik draag een helm om het risico op letsel te verkleinen, niet om er als een deugneus uit te zien of omdat het moet van mijn vrouw. Dan ga ik geen extra risico nemen voor dat beetje geld. Als je ziet wat voor bedragen we hier neertellen aan materiaal om theoretisch gezien een beetje snelheid te winnen, lijkt mij dat ook niet zo vreemd.

Aan de andere kant is iedere helm een stukje piepschuim met plastic schaaltje erom. Zoveel verschil zal er niet inzitten en de grootste winst zit wellicht in de pasvorm. Dan kan het ook zomaar zijn dat de goed passende neppert veiliger is dan een duur A-merk dat slecht past. (Maar dan zou ik nog voor de echte gaan)
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie