Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat ik niet kan laten als ik op de fiets zit...

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 21 mei 2010 17:02

Geen winkelruit ga ik voorbij zonder mijn spiegelbeeld waar te nemen.
Een renner in het vizier werkt als een rode lap op een stier voor mij: Knallen
Gedurende steile stukken niet verder kijken dan 2 meter tot ik merk dat de snelheid weer oploopt.
Heb overal snelheidsijkpunten.
Pijpjes fietsbroek hoog optrekken opdat ik niet van die halve bruine benen krijg.
Koersbroek: benen lichtjes in de olie
Sleutels en telefoon in rechter achterzak + € 1,00 voor een espresso (krijg ik nog 0,10 terug)
Wind of regenjack in midden achterzak
Eten in linker achterzak
Praten tegen dieren idd ook zoiets.
Fietsers lijken op elkaar zo te lezen
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

dario
Forum-lid

dario 21 mei 2010 17:36

Spiegelbeeld bekijken: graag, als er tenminste winkelruiten voorhanden zijn. Veel vaker bekijk ik mijn schaduw naast me, als de zon mooi van opzij komt (en vaak voert het aanschouwen van die schaduw me tot metafysische overpeinzingen)

Renner voor me is altijd mikpunt, maar ik knal er nooit naartoe; ik zie liever of ik er al dan niet bij geraak op mijn normale gangetje (indien niet ga ik me niet doodrijden, want dat staat zo lullig als je dan bij hem komt met je tong op je stuur)

Fiets van andere rijders monsteren is wellicht een algemeen verschijnsel. Ook controleer ik steevast of de rijder voor me een hogere, lagere of gelijke kadans trapt.

Spuug mikken: ja, en wel met een boogje op de achteruitkijkspiegel van hinderlijk verkeerd geparkeerde auto's.

Versnellen op kasseistroken.

Bij lastige klim een deuntje door mijn hoofd laten malen dat een goed ritme aangeeft èn meteen ook de aandacht afleidt van de pijn & vermoeidheid (momenteel doorgaans het liedje 'Hoja en blanco' van Amparo Sanchez, maar dat wisselt)

Luid rochelen als er een insect in mijn keel is binnengevlogen.

Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 21 mei 2010 17:52

[quote="havana"]Tegen fietsers die geen helm dragen zeg ik altijd (net iets te hard) "Helm op!".

Verder mag ik graag hardop José de Cauwer nadoen door 3x een woord achter elkaar te zeggen.

"Wachten wachten wachten"
"Wind wind wind"
"Trappers trappers trappers"[/quote]
Haha! :D Doe ik ook geregeld, alleen ben ik dan meestal in gezelschap van wielerliefhebbende vrienden.

Wat ik ook af en toe per ongeluk doe is tegemoetkomende wielrenners groeten als ik op m'n stadsfiets zit..

sibon
Forum-lid

sibon 21 mei 2010 17:57

[quote="Dario"]
Spuug mikken: ja, en wel met een boogje op de achteruitkijkspiegel van hinderlijk verkeerd geparkeerde auto's.

[/quote]

Hoe doe je dat? Veel cabrio's bij jou in de buurt? ;)

Veel herkenbare dingen. Alleen dieren groeten doe ik nooit. Maar ik zie dat ik een uitzondering ben. Zouden geiten/ koeien ook heftig discussiëren over het belang van de groetende wielerenner?

dario
Forum-lid

dario 21 mei 2010 18:11

Buitenspiegel, dat is.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

visvanpim
Forum-lid

visvanpim 21 mei 2010 18:32

Aan sex denken. Het grootste deel van mijn fietstijd gaat op aan voornoemde zaken als rekensommen, inschatten van inhaalmomenten e.d. maar een niet mis te verstaan deel van mijn tijd besteed ik aan gedachten over het andere geslacht.

tja.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 21 mei 2010 18:46

Zo herkenbaar bepaalde zaken, en een enkele in het bijzonder. Ik scheld namelijk ook voluit tegen de wind of regen (of allebei) indien ik alleen fiets en ze mij tegenwerken. Wat ik verder ook bijna altijd doe is het richten van mijn cranks bij objecten. Bij tegenliggers of bomen of ander soortige objecten moet ik altijd de crank aan de kant van het object/ tegenligger boven hebben.

laulau
Forum-lid

laulau 21 mei 2010 18:55

[quote="scottwilko"]Zo herkenbaar bepaalde zaken, en een enkele in het bijzonder. Ik scheld namelijk ook voluit tegen de wind of regen (of allebei) indien ik alleen fiets en ze mij tegenwerken. Wat ik verder ook bijna altijd doe is het richten van mijn cranks bij objecten. Bij tegenliggers of bomen of ander soortige objecten moet ik altijd de crank aan de kant van het object/ tegenligger boven hebben. [/quote]

Oops! Dwang neurose? Zo kende ik ooit eens een dame die altijd 4x onder haar TV op het meubilair moest kloppen eer zij de deur uit mocht. Ze is overigens wel "genezen"...met de aanschaf v/e breedbeeld :-D

Goed, on-topic: schelden tegen de wind, vervloeken van automobilisten (gewoon omwille van de herrie van die vierwielers), mezelf blijven vertellen hoe goed ik wel niet bezig ben.
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

rembem
Forum-lid

rembem 21 mei 2010 19:05

Tellen hoeveel verschillende vogels ik onderweg zie.

Het bijzondere vind ik zelf is dat ik blijkbaar kan onthouden welke vogels ik al heb gezien en al binnen die dagtelling zitten. Als ik als eerste een spreeuw heb gezien, onthoud ik tot het eind dat ik die al heb gezien en dus niet nog een keer mag meetellen. Thuis heb ik vervolgens wel eens geprobeerd terug te halen welke 25 vogels ik dan heb gezien, maar dat lukt dan weer van geen kanten.
Enfin, dit soort tellingen en gedachtes dus...

Onderweg zit ik ook vaak kaart te lezen. Zo weet ik hoe ik verder wil rijden, maar kan ik ook kijken welk weggetje ik passeer, waar ik op de kaart zou uitkomen als ik het weggetje zou volgen etc. Sja, ik ben geodeet.

nagtie
Forum-lid

nagtie 21 mei 2010 19:05

[quote="Laulau"][quote="scottwilko"]Zo herkenbaar bepaalde zaken, en een enkele in het bijzonder. Ik scheld namelijk ook voluit tegen de wind of regen (of allebei) indien ik alleen fiets en ze mij tegenwerken. Wat ik verder ook bijna altijd doe is het richten van mijn cranks bij objecten. Bij tegenliggers of bomen of ander soortige objecten moet ik altijd de crank aan de kant van het object/ tegenligger boven hebben. [/quote]

Oops! Dwang neurose? Zo kende ik ooit eens een dame die altijd 4x onder haar TV op het meubilair moest kloppen eer zij de deur uit mocht. Ze is overigens wel "genezen"...met de aanschaf v/e breedbeeld :-D
[/quote]

Je gaat het bijna denken.
Maar die valt nog wel mee hoor.
wat dacht je van alle pluisje van een handdoek de zelfde kant op?
Of je polsen koelen totdat je niet meer kan.
eerst 18 keer de koelkast open doen voordat je er iets mag pakken.
5 keer vragen of je iets mag vragen, voordat je het vraagt.
Allemaal bij 1 client mee gemaakt.

Dus ik zou uitkijken, want het kan alleen maar erger worden haha.

ontopic: pijn lijden.. ik doe niet anders.
En op de km kijken of ik hard genoeg rijdt.
Iemand mij niet in laten halen, zorgen dat ik daarvoor blijf rijden. Helaas heb ik een conditie om dat 10 minuten te doen.

dario
Forum-lid

dario 21 mei 2010 20:30

Nog eentje: als ik iemand inhaal, vooraf proberen in te schatten of 1° hij zal proberen aan te pikken, en 2° of ik hem wel wìl laten aanpikken (afhankelijk van de inschatting of hij een dood gewicht zal zijn, dan wel een welkome aflosser). Indien antwoord op vraag 2° negatief: tandje bij en voorbijvlammen maar! (indien positief: eerst een tijdje in het wiel hangen alvorens erlangs te gaan) ;)

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 21 mei 2010 23:44

[quote="LVGH"]
Wat ik ook af en toe per ongeluk doe is tegemoetkomende wielrenners groeten als ik op m'n stadsfiets zit..[/quote]

+1

Word ik overigens wel vaker teruggegroet. Ik vermoed wel dat de ander dan steeds zit te denken wie was die gast? Dat word een verhaal in mijn hoofd, daarbij ga ik dan ook denken wanneer mij dat overkwam en vervolgens denk ik dan dat de ander dat ook heeft en dat blijf ik dan zelf weer denken totdat ik weer thuis ben...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie