Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 02 nov 2010 23:08

Ik heb een jas "sportief" van Halfords. gekocht in de kleinste maat die er is en die is nog groot zat. maar ik ben er op zich best tevreden over, het ventileert aardig (zie post hier een stukje boven) maar droog blijf je denk ik in geen enkel regenpak. Het is of nattigheid die van buiten naar binnen komt of je eigen condens.. Voordeel van die laatste is wel dat, je het daar tijdens het fietsen niet zo koud van krijgt.

bij plutosport verkopen ze deze: klik volgesn de advertentie admend, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

ik heb dit: http://www.halfords.nl/shop/fietsaccess ... ing/604145
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 02 nov 2010 23:16

Een regenjack is eigenlijk altijd een drama. Maar soms regent het zo hard dat het nog net even beter is dan géén regenjack. Mijn remedie in zo'n geval is snelheid omlaag, dus minder inspanning leveren.
Ikzelf fiets, als het regent, met regenjack, een normale collant/lange broek (geen regenbroek dus) en schoenen met waterdichte overschoenen. Als het de hele rit (16 km) regent dan zijn mijn schoenen alsnog nat door het regenwater dat langs mijn benen mijn overschoenen inloopt. Maar goed, ook ik ben gezegend met douche-gelegenheid, omkleedruimte, kastje en droog-gelegenheid op het werk :)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

denstoeperd
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 15 dec 2005 15:07

denstoeperd 02 nov 2010 23:22

Ik fiets ook iedere dag naar mijn werk met de
mtb met snelle bandjes. Op het werk gaan ze nu ook een douche maken.
Met de verlichting heb ik alleen een probleem, bij kouder weer gaat ie sneller op en schijnt na een tijdje niet zo fel meer.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 02 nov 2010 23:26

Da's weer een kwestie van een goede lamp kopen lijkt me. Voor niet teveel geld heb je hele redelijke lampen. En die verlichting zou toch zeker een aantal weken op een paar batterijen moeten kunnen branden. Wil je écht veel licht, dan wordt het wat duurder (>40€ ). Over verlichting is overigens best veel te vinden op dit forum.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 04 nov 2010 00:29

zo er stond een behoorlijk briesje vandaag en uiteindelijk nog een bak regen.

lekker!

het valt me op zo'n dag wel op dat m'n conti contact winterbanden flink veel meer water afvoeren en ook veel gecontroleerder dan de zomerse conti sportcontact. en gezien het vele water wat er op het fietspad langs de a12 blijft staan(waarom gebruiken ze daar geen Zoab?) geen overbodige luxe.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 04 nov 2010 12:01

Gisteren een briesje, vandaag zuidwesterstorm!
Het was flink ploeteren vanochtend, vooral om niet van de weg afgeblazen te worden.
Hopelijk gaat de wind niet liggen en draait ie ook niet want ik wil vanavond wel graag relaxed naar huis waaien :)
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 04 nov 2010 14:25

Ik hoop juist wel dat de wind gaat liggen en/of draait....Hoewel het natuurlijk wel een goede training is.
nulla tenaci invia est via

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 04 nov 2010 15:07

Haha, ja vast, dan had jij 'm vanochtend zeker mee ;)
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 04 nov 2010 20:08

Zo, dat was ploeteren vanochtend.
ZW 7 tegen. Toch maar even een route opgezocht met wat struikgewas. Niet geheel uit de wind, maar het scheelde toch. Alleen, 2 cm modder daar wordt je ook niet vrolijk van.
Vanavond naar huis was feest. Stukje 55 km/u gehaald, en gemiddeld kwam ik toch uit op 34,6 km/u. dat voelde echt lekker.
Zou dit ook wel tegenwind willen kunnen. Maar ja, daarvoor ben ik wat te oud denk ik.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

denstoeperd
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 15 dec 2005 15:07

denstoeperd 04 nov 2010 22:46

Dat was tegenwind en regen terug naar huis door de weilanden.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 05 nov 2010 00:05

[quote="Den Stoeperd"]Dat was tegenwind en regen terug naar huis door de weilanden.[/quote]

Maar eh....dan heb je je naam toch eer aangedaan ;)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 05 nov 2010 23:16

Vanochtend tegenwind vanmiddag dus niet.

Ik vind het altijd wel leuk als de omstandigheden anders zijn. geeft wat variatie aan de route.

Ik kreeg trouwens vandaag een paar keer naar mijn hoofd dat mijn verlichting (niets bijzonders, combinatie van ledlenslampje van de Hema en 9 ledslampje van de karwei) te fel is. Opvallend genoeg ook van iemand die zonder noemenswaardige verlichting fietste.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie