Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wie kreeg op 9 juni jouw stem?

eelcoz

eelcoz 08 jun 2010 23:02

[quote="bontempi56"]Op geen enkele partij,heeft geen enkele zin denken toch allemaal eerst aan zichzelf,zo lang er geen partij is die het klaarspeelt de voedselbank weg te krijgen niente stemmen hier en al zeker niet op de vvd de achterlijkste partij die er is bah rijke juppenbende is het.[/quote]

Ik begrijp dat je aanhanger bent van het Noord-Koreaanse model?:D

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 jun 2010 23:04

Precies zoals je zegt, het belastingsysteem is namelijk al progressief. De sterkste schouders dragen al de de grootste lasten. Dat is overigens niet meer dan terecht. Maar moeten de mensen met een hoger inkomen dan nog meer gaan betalen? Iemand met een hoog inkomen staat 52% van iedere meer verdiende euro af aan de overheid.

52%

bontempi56
Forum-lid

bontempi56 08 jun 2010 23:05

Een aanhanger;wha die hang ik achter mijn auto :-)
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

bontempi56
Forum-lid

bontempi56 08 jun 2010 23:10

[quote="havana"]Precies zoals je zegt, het belastingsysteem is namelijk al progressief. De sterkste schouders dragen al de de grootste lasten. Dat is overigens niet meer dan terecht. Maar moeten de mensen met een hoger inkomen dan nog meer gaan betalen? Iemand met een hoog inkomen staat 52% van iedere meer verdiende euro af aan de overheid.

52%

[/quote]

Man laat me niet lachen die verrijken zich steeds meer ten koste van de minst bedeelden in dit land en ja ze mogen rustig meer betalen in plaats van zich te verijken over de rug van jan met de pet
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

eelcoz

eelcoz 08 jun 2010 23:12

[quote="bontempi56"][quote="havana"]Precies zoals je zegt, het belastingsysteem is namelijk al progressief. De sterkste schouders dragen al de de grootste lasten. Dat is overigens niet meer dan terecht. Maar moeten de mensen met een hoger inkomen dan nog meer gaan betalen? Iemand met een hoog inkomen staat 52% van iedere meer verdiende euro af aan de overheid.

52%

[/quote]

Man laat me niet lachen die verrijken zich steeds meer ten koste van de minst bedeelden in dit land en ja ze mogen rustig meer betalen in plaats van zich te verijken over de rug van jan met de pet[/quote]

Indrukwekkende argumentatie!

roro27
Forum-lid

roro27 08 jun 2010 23:22

Het is toch wel grappig dat iemand die niet wenst te stemmen toch zoveel in wil brengen.
M.I. als je geen gebruik maakt van je stemrecht heb je ook geen reden om je te mengen in de politiek. Juist door het gebruik maken van je stemrecht kan je (al dan niet indirect) invloed uitoefenen op het gevoerde beleid.

Maar ik zal wederom VVD stemmen vanwege investeringen in het onderwijs (kennis moet je niet laten verwateren), HRA en niet de sterkste schouders alles te laten dragen.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

bibske
Forum-lid

bibske 08 jun 2010 23:46

Ik mag jammer genoeg niet stemmen, niet in NL en niet in B. Als Belg die in NL woont zijn ze zo vriendelijk geweest om enkel in Belgische kranten en media te vertellen dat je je voor 17 mei zelf moest aanmelden om mee te kunnen doen aan de verkiezingen. Laat ik nu zo ingeburgerd zijn dat ik vooral nu.nl lees en het NOS journaal op heb bij het ontbijt... Ik had zo graag mezelf ingeschreven in het kiesdistrict BHV :)

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 08 jun 2010 23:47

Ik weet het nog niet, ik ga wel stemmen, daar hebben onze voorouders hard voor geknokt, dus uit principe ga ik stemmen. Nog even goed nadenken waarop. Ik ben een anarcho-fascist: ik ben tegen gezag, maar voor orde :)

Eenvoud kenmerkt het ware.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 09 jun 2010 00:28

ik ga d66 stemmen, overigens dat handhaven van die HRA begrijp ik trouwens echt niet..

Wie kan mij uitleggen waarom twee huizen die naast elkaar staan die beiden evenveel kosten, zeg 500 en deze uiteindelijk voor degene die 100 verdiend goedkoper is dan voor diegene die 80 verdiend. Want dat is het gevolg van de HRA.. diegene die meer verdient krijgt meer terug met als gevolg dat het huis dat in beginsel dezelfde prijs heeft goedkoper wordt voor diegene die meer verdient...

Piet en Jan gaan naar de kroeg, Piet verdient 100 per week en Jan 75, ze kopen alletwee tien bier kosten honderd, Jan krijgt van de overheid 10 terug en Piet krijgt 15 terug. Bier is voor Piet goedkoper, terwijl hij meer verdient..

Begrijp ik het niet?? Waar zit de legitimatie van dit systeem...
:winkthumb:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 jun 2010 00:35

[quote="eelcoz"][quote="bontempi56"][quote="havana"]Precies zoals je zegt, het belastingsysteem is namelijk al progressief. De sterkste schouders dragen al de de grootste lasten. Dat is overigens niet meer dan terecht. Maar moeten de mensen met een hoger inkomen dan nog meer gaan betalen? Iemand met een hoog inkomen staat 52% van iedere meer verdiende euro af aan de overheid.

52%

[/quote]

Man laat me niet lachen die verrijken zich steeds meer ten koste van de minst bedeelden in dit land en ja ze mogen rustig meer betalen in plaats van zich te verijken over de rug van jan met de pet[/quote]

Indrukwekkende argumentatie!
[/quote]

Trieste argumentatie.
Mag ik als iets meer dan modaal verdienende vent ook nog een beetje voor mijzelf houden?
Ik heb er hard genoeg voor geleerd, doe er genoeg voor en zie niet in waarom ik voor de lanterfantende medelanders moet betalen.
De minst bedeelden laten zich helaas te vaak ook gewoon zo in de hoek zetten en nemen niet de moeite om te bewijzen dat ze echt wel meer kunnen dan alleen hun handje ophouden. Mensen die een serieus probleem hebben help ik graag, maar met de 52% belasting die ik over een deel van mijn salaris betaal vind ik dat ik mijn steentje echt wel bijdraag.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 09 jun 2010 00:49

Ik heb nog een Thomson stem. Die krijgt morgen iedereen die er 45 euro voor geeft. Zilveren uitvoering, 11cm lang.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 09 jun 2010 00:51

[quote="hendrikjan"]ik ga d66 stemmen, overigens dat handhaven van die HRA begrijp ik trouwens echt niet..

Wie kan mij uitleggen waarom twee huizen die naast elkaar staan die beiden evenveel kosten, zeg 500 en deze uiteindelijk voor degene die 100 verdiend goedkoper is dan voor diegene die 80 verdiend. Want dat is het gevolg van de HRA.. diegene die meer verdient krijgt meer terug met als gevolg dat het huis dat in beginsel dezelfde prijs heeft goedkoper wordt voor diegene die meer verdient...

Piet en Jan gaan naar de kroeg, Piet verdient 100 per week en Jan 75, ze kopen alletwee tien bier kosten honderd, Jan krijgt van de overheid 10 terug en Piet krijgt 15 terug. Bier is voor Piet goedkoper, terwijl hij meer verdient..

Begrijp ik het niet??[/quote]
Nee, je begrijpt het niet,

Je bier voorbeeld slaat alleen ergens op als Piet en Jan geld lenen om hun biertje te kunnen kopen en over dat geleende bedrag fors rente betalen. Piet kan dan meer van zijn betaalde rente terugkrijgen. Maar Piet zal naar alle waarschijnlijkheid netto alsnog meer belasting afdragen aan de staat. Dikke kans dat Piet ook harder moet werken/meer verantwoordelijkheden heeft/langer heeft moeten leren/etc. Zo oneerlijk is het dus niet.
Afbetaling van het biertje (of je huis) is echt niet aftrekbaar.

Het feit dat de meer verdienende meer van zijn betaalde rente terug kan vragen is een logisch gevolg van een progressief belastingstelsel. Let wel: HRA is GEEN subsidie, aangezien je het geld dat je terug krijgt eerst zelf hebt moeten verdienen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie