Nieuwe (handgespaakte?) wielset
Hoezo oplichter?
I.p.v. een vaste biba moet er een vloeibare in, tel uit je winst.noepzor schreef:Ik rij zelf geen wedstrijden vandaar de keuze voor een wat duurzamere velg. Voordeel van de rr511 is dat deze tubeless te rijden is. Scheelt weer 2x 100 gram aan biba
Met de Kinlins heb ik nu een 20000 km gereden en er is geen spoor van slijtage te zien van de remflanken....wordt allemaal niet zo zout gegeten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Het is heel erg a-typisch, Google maar eens op KinLin XC279 cracked: geen enkele hit, is een onbekend fenomeen bij deze velg.peter1981 schreef:Kan stukje pech zijn maar rij inmiddels toch alweer 9 jaar op een racefiets en nog nooit meegemaakt en ik rij ook niet bepaald weinigKeezx schreef:Zal wel aan de "vakman"gelegen hebben die ze gebouwd heeft.
Nog nooit van gehoord bij deze velg......heb ze zelf al jaren , null problemo.
Wel zelfgebouwd, zoals alles waar ik op rij...
Vandaar dat ik dan denk aan iemand die heeft lopen klungelen.
Herhaal dit niet onnodig
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Probleem van Kinlin velgen, CN MAC spaken en diverse naven uit het oosten is dat het goedkoop materiaal is. De heren wielbouwers kunnen daar nauwelijks marge op pakken, terwijl ze op veel duurdere A-merken wel een aardige marge kunnen pakken. Ze hebben er nogal wat belang bij om de andere opties niet bepaald in het zonnetje te zetten.
Iemand overigens nog een goed adres waar Kinlin XR31 velgen te krijgen zijn? Ik bestelde ze altijd in Taiwan, maar die persoon op Ebay is er mee gestopt en daarnaast was ik met de afhandeling van de laatste bestelling bepaald niet blij. In de UK zijn ze nog wel te krijgen, maar wel aardig aan de prijs.
Iemand overigens nog een goed adres waar Kinlin XR31 velgen te krijgen zijn? Ik bestelde ze altijd in Taiwan, maar die persoon op Ebay is er mee gestopt en daarnaast was ik met de afhandeling van de laatste bestelling bepaald niet blij. In de UK zijn ze nog wel te krijgen, maar wel aardig aan de prijs.
55 UKP te veel?
https://thecycleclinic.co.uk/products/kinlin-xr31t-rim
https://thecycleclinic.co.uk/products/kinlin-xr31t-rim
Herhaal dit niet onnodig
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
@amclassic-fan Je kan CNC-Bike eens contacten.
"Vuistregeltje voor aerowielen is velg 5% breder dan de band, dus perfect is dat niet...."
Hmmm ok. Maar de velgen zijn 24 mm en de banden 23 mm. Alleen als je ze oppompt dan bollen ze naar ruim 24 mm (ongeveer 24,4 mm). Gaat die vuistregel uit van de breedte na het oppompen of de cijfertjes die de fabrikanten erop zetten?
Hmmm ok. Maar de velgen zijn 24 mm en de banden 23 mm. Alleen als je ze oppompt dan bollen ze naar ruim 24 mm (ongeveer 24,4 mm). Gaat die vuistregel uit van de breedte na het oppompen of de cijfertjes die de fabrikanten erop zetten?
"it doesn get easier you just go faster"
"to compete to win that's all i live for"
"to compete to win that's all i live for"
Uiteraard! gaat het om de echte breedte die een band op een velg heeft, de nominale maat heeft geen enkel belang.
Als de band uitsteekt wordt de luchtstroom afgebroken bij de overgang velg-band en dat veroorzaakt meer wervelingen en weerstand.

Als de band uitsteekt wordt de luchtstroom afgebroken bij de overgang velg-band en dat veroorzaakt meer wervelingen en weerstand.

Herhaal dit niet onnodig
€49/stuk bij een stoppende handspaker:amclassic-fan schreef:
https://link.marktplaats.nl/m1154266189