Nou, zo dus:runcyclerun schreef:@ hans: oh wat balenBekend helaas
In hoeveel tijd had je 4x uit de kom? En was het echt helemaal eruit of een subluxatie? Sterkte!

Dit was de 4e keer in ca. 20 jaar tijd, maar de 2e keer binnen een jaar, dat maakt het wel even een dingetje. De andere 3 keer waren ook op een andere manier geluxeerd, m'n arm hing toen hoger en in de schouder voelde (en zag) ik duidelijk een bobbel zitten die er niet hoort (het opperarmbeen). Nu is hij er juist onder terechtgekomen, waardoor ik zelf in eerste instantie twijfelde en zelfs de arts op de huisartenpost er niet helemaal zeker van was (maar me wel voor de zekerheid heeft doorgestuurd voor de foto's)
Over anderhalve week een CT scan, dan zal meer duidelijk worden over wat er precies binnenin kapot is en wat er aan gedaan kan worden. Het "directe" herstel is voorlopig nog even rust houden en volgende week met fysio beginnen. Ik heb er vertrouwen in dat dat redelijk vlot zal verlopen en dat ik over een paar weken weer kan fietsen.
@Jans Het is even de vraag wat er nu precies gebeurd is. Als hij uit de kom is geschoten zonder dat er verder externe factoren bij betrokken zijn is dat natuurlijk een heel slecht ding. Wat waarschijnlijker is is dat ik met die arm het net of het paaltje naast het net heb geprobeerd af te weren, dan zou het kunnen zijn dat ik met die beweging te ver in een extreme stand ben terechtgekomen (en het door de 3 eerdere keren toch al een wat zwakkere plek is).
@53x11 6 jaar geleden is het ook al eens gebeurd, toen is er geopereerd (stukje van het labrum moest vastgezet worden, kijkoperatie) en dat was een herstel van 6-8 weken met veel fysio. Volgens de arts zou er in een extreem geval een stukje bot bijgeplaatst moeten worden en dat betekent een ingrijpendere procedure en langer herstel