Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Advies deelname Drenthe200

Gei-Kek01
Forum-lid

Gei-Kek01 24 dec 2016 20:37

RVV schreef:Gezien! Leuk.

Oja wie pakt de KOM, segment heb ik aangemaakt :-)?

https://www.strava.com/segments/13850995

Ik serieus geen poging wagen :D
Zal kijken hoe ver ik onder kan zakken
What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als een feesie gemist

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 26 dec 2016 11:17

Ik ook niet hoor maar ik vond het wel geinig om een segment aan te maken op basis van het gpx bestand

faxe
Forum-lid

faxe 28 dec 2016 18:03

10:41:17 prima MTB marathon debuut! Ben benieuwd naar de verhalen.

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 28 dec 2016 18:25

Ik zie nog geen scores op de KOM van RVV.
o'7o

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 28 dec 2016 19:07

Je weet niet of de informatie die je upload naar Strava real-time verwerkt kan worden. Er zit een heel best stukje rekenwerk aan vast om alle data die er op zo'n dag naar Strava verstuurd wordt door te ploegen en dat keurig in volgorde aan segmenten te koppelen en zo te ordenen. Ik zou het mijn systemen lekker 's nachts laten doen. Overdag data oogsten en dan 's nachts ordenen.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 28 dec 2016 19:14

Nou, dat hebben we ook weer overleefd. Ik vond vooral het begin in het donker machtig mooi. En dat ding ook goed.

Helaas ging na 80 km m'n achterband kapot,dikke scheur er in. Een noodreparatie lukte niet echt. Ben toen naar een fietsenmaker gefietst (8km verderop). En heb daar een nieuw bandje gehaald. Nadat die gemonteerd was weer terug gefietst naar het parcours om verder te gaan. Kostte me denk ik zo'n 1:15 tot 1:30 uur. Kwam daarna ook niet echt meer in m'n ritme en moest op veel singletracks noodgedwongen filerijden. Toen maar rustigjes uitgereden. Ik denk dat ik zonder die pech zo tussen plek 100 en 120 was gefinist.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 28 dec 2016 20:21

2,5 maand geleden was ik aan het fietsen op mijn Fitnessbike op weg naar het werk en reed een stukje door het bos van Bakkenveen. Toen kreeg ik ineens in de kop om aan de Drenthe200 mee te doen. Maar vanwege de sleutelbeenbreuk 2 maanden geleden werd trainen op de Fitnessbike niks. 5 weken geleden stapte ik sinds 20 jaar op een MTB. Toch wel het "betere gereedschap" dacht ik. Paar keer crossen en sjezen door ons natuurgebied en ik dacht dat de Drenthe200 wel een beetje overeen kwam. Naïef :-) 2 wekenlang geleden dan maar een echte MTB route.. mmm zwaar maar dan moet de Drenthe200 ook wel lukken. Pats boem roet in het eten vanwege nekklachten :-( niet meer kunnen trainen. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Dus stond ik vanochtend tussen 1100 andere MTB'ers aan de start. Had ik toch niet wat te licht gedacht over zo'n 200 km race door de blubber en over smalle bospaden met de nodige klimmetjes? Mmmm achteraf wel :-) want MTB'en is een dicipline opzich. Techniek, fietsbeheersing en totale kracht die je lichaam moet gebruiken is onvergelijkbaar met het fietsen op de weg. On mijn beleving een factor 5 zwaarder maar dat komt ook omdat ik de ballen verstand van MTB'en heb :-) Desondanks met goede moed van start. Hard fietsen kan ik wel dus daar zou mijn kracht liggen. Daar werd de hele race ook dankbaar gebruik van gemaakt want ook elk stuk verhard mocht ik kopman spelen met een sliert MTB'ers achter mij aan :-) Ach ik vond het prima. Maar toen we het veld ingingen en de technische singletracks aan de beurt waren.. pphfff dit was MTB'en.. nooit geweten. Pittige klimmetjes met nog engere afdalingen (voor mij dan) want een ervaren MTB'er draait zijn hand er niet voor om. En in mijn beleving toch ook heel veel diepe modder geulen. Die eng genoeg waren.. technische delen gingen ook langzaam.. soms zelfs even een tiental meter lopen. Maar ik kwam er wel maar makkelijk was het niet en werd het ook niet. Waar was ik aan begonnen. Nooit serieus "ge MTB'ed" en gelijk de meest debiele afstand pakken die mogelijk is. Maargoed trappen, rammen en doorgaan. Het was een race dus zo min mogelijk tijd verprutsen aan lanterfanten bij de zeer uitgebreide verzorgingsposts. Elke keer bidons bijvullen en pannenkoeken op de fiets achter over slaan. Ging prima. Bovendien had ik zelf genoeg eterij bij me. Maar In Appelscha lette ik niet op en fiets zomaar een paar MTB'ers achter na. Na 1,5 km ofzo vroeg ik "hebben we een bordje gemist" eh nee ze deden helemaal niet mee aan de Drenthe200. Arhhhg. Kon ik weer terug fietsen domdom. Vanaf 150 km ging het echt zwaar worden de blubber begon echt te zuigen.. letterlijk. Op een geven moment viel ik om. Snel voet aan de grond.. grond? Eh sloot was het dus bam lag ik daar in gelukkig een droge sloot met een fiets boven op mij.. niet bezeerd geen schade maar wat moet dat grappig er uit hebben gezien. :-) na 175 km was ik wel een beetje klaar met de smalle modderpaden en slingerweggetjes door het bos. Gelukkig bleven mijn benen het wel doen. Maar mijn bovenlichaam was alles behalve happy van al dat geklap en gebeuk..en toen kon ik bordjes aftellen.. 10 km, 5 km.. tussendoor nog wat ergenis in de vorm van een lastige heuvel met dito afdaling. Maar mijn doel om voor het donker binnen te komen kwam in zicht.. en de laatste 500 meter gingen in.. alleen kwam ik op dat moment de finish over..By far de zwaarste sportprestatie tot op heden, zwaarder dan de marathons die ik heb gelopen en de halve triathlon .. gelukkig ben ik vrij gebleven van materiaalpech! Bij iedere stop alle draaiende delen met een borstel schoongemaakt en flink met het kettingvet in de weer geweest.. al met al dik tevreden met nagenoeg geen MTB ervaring. 403e geworden van de ca. 1100 deelnemers ..mooi en heroïsch avontuur met perfecte weersomstandigheden. Iedereen dank voor de support :-)

Afbeelding

brutus
Forum-lid

brutus 28 dec 2016 20:35

Geweldig ! Mooi verhaal en een knappe prestatie.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 28 dec 2016 20:36

Respect Rico! Knap van je, helemaal gezien de voorbereiding!

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 28 dec 2016 20:41

Dank mannen! En Tom jammer van de kapotte band!

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 28 dec 2016 20:42

:winkthumb:
o'7o

jappiex
Forum-lid

jappiex 29 dec 2016 08:30

Superzware dag. Het lag er schitterend bij, veel beter dan vorig jaar. Maar gek genoeg werd het daardoor niet minder zwaar. Want het tempo lag echt veel hoger. Uiteindelijk een plekje in de top 100.

Plaats reactie