Oortjes; en waarom ze stom zijn..
-
Deleted_User
- Forum-lid
Ze hadden domoortjes in...
- LongTallErne
- Forum-lid
Dat is wel een beetje mijn punt, jaErnie C. schreef:Grijp de ploegleiding niet in, is het ook niet goed.
(Of is deze komedie juist het voorbeeld dat koersen zonder oortjes leuker is?)
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel 
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
-
kilometervreter
- Forum-lid
Ik vind het leuk om te fietsen en ook om naar fietsen te kijken. Dan betaal ik toch de wielrenners? Door te kijken naar die reclame teksten op hun shirtjes. Laat ze de kijkers eens vragen wat er met de oortjes (of overige electronische hulpmiddelen) moet gebeuren.
Misschien een Tour de France voor E-bikes? Eens zien waar de meeste mensen naar kijken.
Misschien een Tour de France voor E-bikes? Eens zien waar de meeste mensen naar kijken.
-
Deleted_User
- Forum-lid
En een jaar later kunnen we om de 10 kilometer sms'en wie er af moet afvallen in de kopgroep.. laat de kijkers bepalen....kilometervreter schreef:Laat ze de kijkers eens vragen wat er met de oortjes (of overige electronische hulpmiddelen) moet gebeuren.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160331_02213529 Volgens Sagan worden onervaren renners op gevaarlijke momenten naar de kop van de groep (peloton) gestuurd. Hij heeft een punt. Zonder oortjes is het onmogelijk volledige ploegen bij elke wegversmalling naar voren te jagen..
De achterliggende oorzaak is vrijwel atijd dat het peloton simpelweg veel te groot is.
Valpartijen horen bij fietsen maar met een peloton van 100 man zullen er veel minder zijn.
Valpartijen horen bij fietsen maar met een peloton van 100 man zullen er veel minder zijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
campasuper
- Forum-lid
Volgens mij is één van de oorzaken dat op bepaalde punten iedereen vooraan wil rijden en dat gaat nu eenmaal niet.
Doet me een beetje denken aan een Belgische bus van 2 mtr lang en 10 mtr breed want alle passagiers willen naast de chauffeur zitten.

En dat op een geitenpad van 1,5mtr breed.
Doet me een beetje denken aan een Belgische bus van 2 mtr lang en 10 mtr breed want alle passagiers willen naast de chauffeur zitten.
En dat op een geitenpad van 1,5mtr breed.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- daniel1975
- Forum-lid HC
Om de drempels, rontondes, versmallingen, etc maar niet te noemen.
Gisteren ook die beslissende bocht op cruciaal moment in finale.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Deleted_User
- Forum-lid
Of die tramrails na een bocht....daniel1975 schreef:Om de drempels, rontondes, versmallingen, etc maar niet te noemen.
Niet als die allemaal op dezelfde plek vooraan willen rijden. Overigens, in de rondes van Oman en Dubai op wegen zo breed als een startbaan van Schiphol zien ze nog kans om met z'n allen te vallen.Keezx schreef:De achterliggende oorzaak is vrijwel atijd dat het peloton simpelweg veel te groot is.
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Het enige verschil is dat er minder mensen vallen als de valpartij vooraan is. Iedereen wil van voren zitten en met de oortjes schreeuwen de ploegleiders dit, hierdoor word een peloton nerveus en ontstaan valpartijen. De grootte van een peloton heeft hier zelf weinig te maken aangezien de hoeveelheid renners die vallen minder word en de valpartijen niet. Sagan heeft hier gewoon een punt en ik denk dat we het beste naar de renners zelf kunnen luisteren.Keezx schreef:De achterliggende oorzaak is vrijwel altijd dat het peloton simpelweg veel te groot is.
Maak joe woar