De geciteerde tekst van FFWD in dit topic suggereert toch echt iets anders...Zorro schreef:Nee, in Nederland geassembleerde wielen. Niet dat me de rest van de discussie boeit maar een nuance is wel op zijn plaats.NicoNB schreef:Ik ben het nog steeds met Daniel eens, de teksten op de site van FFWD zijn duidelijk, FFWD is een product dat in zijn geheel bestaat uit in Nederland gefabriceerde onderdelen.
Misselijk na kopen FFWD
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Er staat handgebouwde wielen uit Nederland en dat klopt toch? De wielen worden in Nederland gebouwd met onderdelen die uit de rest van de wereld komen. Ze zouden pas liegen als ze het over handgebouwde velgen, spaken of naven uit Nederland hebben.
En dan kunnen we een mooi verhaal gaan houden over banen die verloren gaan, het probleem is alleen dat niemand in Nederland dat werk wil doen of alleen maar voor een loon, waardoor de wielen onbetaalbaar zouden worden.
En dan kunnen we een mooi verhaal gaan houden over banen die verloren gaan, het probleem is alleen dat niemand in Nederland dat werk wil doen of alleen maar voor een loon, waardoor de wielen onbetaalbaar zouden worden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Er staat:
En direct daarna:The strength, durability and performance of FFWD wheels is achieved through a combination of several unique factors including design, materials, molding, components, aerodynamics and proprietary hand building process.
Hieruit zou je toch echt opmaken dat ALLES in Nederland gebeurd. Ik vind dat behoorlijk misleidend eigenlijk. TS heeft gewoon een punt.
FFWD Wheels is 100% Dutch. The brand, employees, and production facilities are located in the heart of Europe’s cycling culture, The Netherlands. Rain, wind, mud and cobbles are all part of daily life and provide the world’s most rigorous testing grounds for our wheels.
Our artisan wheel building techniques are market-leading and unique. However, Hand Built in Holland is not just a term used to describe this single process. Hand Built in Holland is an all encompassing approach to FFWD’s sole focus on producing the highest-quality performance wheels available on the market.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dus de naven b.v. zijn ook in Nederland gemaakt? Spaken?53x11 schreef:De geciteerde tekst van FFWD in dit topic suggereert toch echt iets anders...Zorro schreef:Nee, in Nederland geassembleerde wielen. Niet dat me de rest van de discussie boeit maar een nuance is wel op zijn plaats.NicoNB schreef:Ik ben het nog steeds met Daniel eens, de teksten op de site van FFWD zijn duidelijk, FFWD is een product dat in zijn geheel bestaat uit in Nederland gefabriceerde onderdelen.
Wheels built in Holland is toch iets anders dan 'all parts manufactured and assembled in Holland'
Geassembleerd in Nederland dus.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ja, dat staat er toch, Wheels? Ze hebben het over de productie van wielen en die gebeurt 100% in Nederland, alleen niet met nederlandse componenten. En dan kosten die wielen nog twee tot drie keer zoveel als een compleet chinees wiel, dus daar moet al behoorlijk wat toegevoegde waarde voor geleverd worden. Moet je nagaan wat het gaat kosten als de onderdelen ook in Nederland geproduceerd moeten worden, dan is er geen niet genoeg toegevoegde waarde om de daarbij behorende prijzen te verantwoorden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Jij wist dat je een collega rijder en oud medewerker van ffwd kon raadplegen over je aankoop van een paar wielen toch?daniel schreef:Via de officiele webshop van FFWD vorige maand voor 1650 euro een setje F6R gekocht, grote logo erop met HANDBUILT IN HOLLAND tekst en Nederlands vlagje. Hoor ik vorige week van collega rijder en oud FFWD medewerker dat zij enkel de componenten hier met de hand samenstellen tot wielset.
Meeste onderdelen komen uit Xiamen City China daar staat ook de officiele en erkende FFWD wielen fabriek.
Na het zien van mij getoonde bewijs dokumenten werd ik spontaan beetje ziek.
Niet om het feit dat het uit China komt, Pinarello , Cosmics en vele anderen zitten er ook echter zij komen er voor uit..
Onze nationale trots, adverteert ermee en pronkt ermee dat ze Handbuilt in Holland zijn , maar Made in China.!
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Je moet wel aangeven op wie of wat je reageert aangezien dat onder mijn post komt en het lijkt of je daarop reageert terwijl je in feite op 53X11 zijn post reageert.Karl66 schreef:Ja, dat staat er toch, Wheels? Ze hebben het over de productie van wielen en die gebeurt 100% in Nederland, alleen niet met nederlandse componenten. En dan kosten die wielen nog twee tot drie keer zoveel als een compleet chinees wiel, dus daar moet al behoorlijk wat toegevoegde waarde voor geleverd worden. Moet je nagaan wat het gaat kosten als de onderdelen ook in Nederland geproduceerd moeten worden, dan is er geen niet genoeg toegevoegde waarde om de daarbij behorende prijzen te verantwoorden.
@53X11. Ja, je zou het kunnen opmaken dat......kom op. Als je dus FFWD wielen koopt met DT Swiss naven en DT Swiss spaken dan ga je ervan uit dat die ook in Nederland gefabriceerd zijn?53x11 schreef:Er staat:
En direct daarna:The strength, durability and performance of FFWD wheels is achieved through a combination of several unique factors including design, materials, molding, components, aerodynamics and proprietary hand building process.
Hieruit zou je toch echt opmaken dat ALLES in Nederland gebeurd. Ik vind dat behoorlijk misleidend eigenlijk. TS heeft gewoon een punt.
FFWD Wheels is 100% Dutch. The brand, employees, and production facilities are located in the heart of Europe’s cycling culture, The Netherlands. Rain, wind, mud and cobbles are all part of daily life and provide the world’s most rigorous testing grounds for our wheels.
Our artisan wheel building techniques are market-leading and unique. However, Hand Built in Holland is not just a term used to describe this single process. Hand Built in Holland is an all encompassing approach to FFWD’s sole focus on producing the highest-quality performance wheels available on the market.
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ik was al een eind op weg naar de popcorn, maar ik vind:53x11 schreef:Er staat:
-100% Dutch niet helemaal op zijn plaats (als de velgen bijv. echt in een oosterse fabriek zijn gemaakt). De volgende zin is ook niet echt voor velerlei uitleg vatbaar: "The brand, employees (alle)?, and production facilities are located in the heart of Europe’s cycling culture, The Netherlands (figuurlijk of letterlijk?)"
-dat de 'production facilities' in Nederland zijn ook een ingewikkelde: zijn álle faciliteiten in Nederland (dus van het vervaardigen van het carbon tot het spaken), of enkel een paar?
Tekst in het Engels dan ook de uitleg van het begrip 'built' in het Engels uitleggen. Volgens de Oxford dictionary ( zeg maar de Dikke van Dale van het VK) is één van de betekenissen van built :
Definition of build in English:
verb (past and past participle built /bɪlt/)
[WITH OBJECT]
Construct (something) by putting parts or material together:
the ironworks were built in 1736
MORE EXAMPLE SENTENCES
A swarm of bees cooperates to construct a hive.
Humans group together to build towns, cities, and nations.
They were fun, but what I remember was that Papa got down on the floor with me and we built things together.
A small fort was built out of the material of the stranded vessel and a crew left in charge of it to start a small settlement on the island.
Dus, uit verschillende materialen of onderdelen iets samenstellen.
Let wel FFWD is niet mijn merk, echter er is geen woord gelogen.
Definition of build in English:
verb (past and past participle built /bɪlt/)
[WITH OBJECT]
Construct (something) by putting parts or material together:
the ironworks were built in 1736
MORE EXAMPLE SENTENCES
A swarm of bees cooperates to construct a hive.
Humans group together to build towns, cities, and nations.
They were fun, but what I remember was that Papa got down on the floor with me and we built things together.
A small fort was built out of the material of the stranded vessel and a crew left in charge of it to start a small settlement on the island.
Dus, uit verschillende materialen of onderdelen iets samenstellen.
Let wel FFWD is niet mijn merk, echter er is geen woord gelogen.
Laatst gewijzigd door JensNL op 26 okt 2015 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Er staat FFWD wheels is 110% Dutch, dat slaat op het bedrijf FFWD Wheels.
Als er zou staan FFWD Wheels are 100% Dutch zou je mogen opmaken dat het om hun wielen gaat en de wielen hier gemaakt wordt met nederlandse werknemers, met in nederland gefabriceerde onderdelen.
erg duidelijk is het misschien niet, maar das nou net de slimmigheid van FFWD.
om het net wat anders te laten lijken....
Als er zou staan FFWD Wheels are 100% Dutch zou je mogen opmaken dat het om hun wielen gaat en de wielen hier gemaakt wordt met nederlandse werknemers, met in nederland gefabriceerde onderdelen.
erg duidelijk is het misschien niet, maar das nou net de slimmigheid van FFWD.
om het net wat anders te laten lijken....
- de zwarten
- Forum-lid HC
ivm production facilties:
het gaat m.i. over de productie van de wielen. Niet van de onderdelen.
Zo ligt de Volvo fabriek (productie faciliteit) in Gent. Maar een hoop onderdelen komen uit Zweden.
Maar om terug te keren op waar het topic mee begonnen is: als je nu écht had gedacht dat bvb. de naven en velgen in NL gemaakt zouden geworden zijn, had het wel énorm groot en opzichtig op de site gestaan, in de trant van "rims and hubs are made in the Netherlands".
het gaat m.i. over de productie van de wielen. Niet van de onderdelen.
Zo ligt de Volvo fabriek (productie faciliteit) in Gent. Maar een hoop onderdelen komen uit Zweden.
Maar om terug te keren op waar het topic mee begonnen is: als je nu écht had gedacht dat bvb. de naven en velgen in NL gemaakt zouden geworden zijn, had het wel énorm groot en opzichtig op de site gestaan, in de trant van "rims and hubs are made in the Netherlands".
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®