Alles over vakanties op én met de fiets

Beklimming Mont Ventoux

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 mei 2016 11:33

Keezx schreef:rij gewoon met de auto die kant op.
+1

Als het belangrijk is iets wat moeite kosten.

In juli zit ik ergens op een camping in zuid Europa en rij ik 180km om aan een toertocht mee te doen. Niks geks want thuis rij ik ook 180 km naar Oudenaarde (om een willekeurig oord te noemen)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 25 mei 2016 11:51

@Wolfhound ik heb geen idee wanneer je wilt gaan en met hoeveel personen, maar als ik bij de ANWB kijk, in het geval je niet zelf verder wilt zoeken, dan denk ik dat er echt nog wel iets te vinden is.
Ik ben geen kampeerder, dus verder geen ervaring, maar ik denk dat er ook veel campings zijn die je zelf kunt benaderen. Het moet wel gezegd worden, de Fransen hebben moeite om hun beschikbaarheid online te krijgen.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 25 mei 2016 19:04

Misschien verkeer ik in een wel heel bijzondere situatie, maar ik ga met mijn gezin op vakantie en het klinkt inderdaad niet zo stoer, maar het leven draait daarin niet alleen om mij en de fiets. De jongens 14 en 17 hebben ook nog wel wensen. Een boerencamping of camping municipal is geen optie. Die tijd komt wel weer zodra zij de deur uit zijn.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 mei 2016 19:17

Maar bijvoorbeeld l'Ayguette in Faucon is prima geschikt voor jongens van 14 en 17. En daar is vast nog wel plek. Trois Rivières in Entrechaux is ook een goede optie. En aan de voet van de Col de Fontaube zit ook een leuke camping, Le Moulin de Cost uit m'n hoofd.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 25 mei 2016 19:29

L'Aygette was vol en les 3 Rivières heeft geen zwembad en voetbalveld. Geloof me, we hebben de hele dag naar campings gezocht die eventueel geschikt zouden kunnen zijn. Maar goed, de Mont Ventoux ligt er (hoop ik) volgend jaar ook nog wel.
Rond Aubenas kan ik in elk geval klimmen. Helaas niet die mytische berg, maar toch...

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 25 mei 2016 19:30

@Wolfhound, Het is toch heel leuk als de kinderen nog mee gaan en dat je daar rekening mee houdt is heel logisch.
http://www.le-sagittaire.com/index.html Geen idee of ze hier nog plek hebben, maar lijkt me voor de jeugd niet verkeerd.
Voor mij zelf zou het te grootschalig zijn, maar geen idee of jullie het iets zouden vinden.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 25 mei 2016 19:36

Deze "pretparken" zitten altijd als eerste vol. Is ook niet helemaal ons kopje thee.
Maar goed, we hebben inmiddels geboekt bij Aubenas, dus voor dit jaar geen MV.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 25 mei 2016 19:39

Heb ooit prima gestaan in village sur auzon (oid), onderaan de gorges de la nesque. Met fraai zwembad, 4*, en ietsje verder dan Bedoin, dus misschien nog plek?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 25 mei 2016 22:17

Wolfhound32 schreef:Misschien verkeer ik in een wel heel bijzondere situatie, maar ik ga met mijn gezin op vakantie en het klinkt inderdaad niet zo stoer, maar het leven draait daarin niet alleen om mij en de fiets. De jongens 14 en 17 hebben ook nog wel wensen. Een boerencamping of camping municipal is geen optie. Die tijd komt wel weer zodra zij de deur uit zijn.
Je kan er toch wel 1 dag tussenuit en anders heb je supporters mee....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

JoostG
Forum-lid

JoostG 25 mei 2016 22:37

havana schreef:Maar bijvoorbeeld l'Ayguette in Faucon is prima geschikt voor jongens van 14 en 17. En daar is vast nog wel plek. Trois Rivières in Entrechaux is ook een goede optie. En aan de voet van de Col de Fontaube zit ook een leuke camping, Le Moulin de Cost uit m'n hoofd.
l'Ayguette, tja.... Afgelopen juli anderhalve week bij het zwembad met weemoed gekeken naar het 'bals' gedrag van de 15/16 jarige..... Erg komisch allemaal. Faucon naar de voet van de Ventoux is wel een mooie afstand: relatief vlak via Vaison, of al wat geaccidenteerd via de D205 en route de Faucon. Daadwerkelijk iedere 30 plusser op die camping heeft zijn fiets mee.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 25 mei 2016 22:43

@Wolfhound, de Ventoux blijft er echt wel liggen hoor. En als je zoals je eerder schreef helemaal nog niet zo heel veel geklommen hebt, kun je in Aubenas en omgeving ook je hart ophalen.
En als je later een keer naar de Ventoux kom, neem dan de tijd en kom niet voor één dag. Het is hier in de omgeving te mooi om alleen de Ventoux te fietsen.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 26 mei 2016 09:10

Je hebt natuurlijk gelijk Jans, maar persoonlijk zou het me toch wel erg steken om wél in de buurt te zijn, maar niet die berg op te fietsen. Het voordeel van de streek is dat je, ook al zit je wat verder weg, niet eerst nog een andere bergpas over moet. M.a.w., het ding is goed aan te rijden met de auto. M.a.w.: ik zou er, zoals Kees ook suggereert, mooi een uitje van maken! :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie