Alles over vakanties op én met de fiets

Waalse Pijl 2014

KNJ
Forum-lid

KNJ 27 mei 2014 21:58

Is de maquisard gewoon toegankelijk met de wegenwerken? Ik zou rond de 150 km willen uitkomen, dus op het einde of in het begin nog lusje maquisard tot la Reid dan rechts terug naar Spa zou de klus klaren ..
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 27 mei 2014 22:18

De Maquisard kun je vanuit Spa gewoon oprijden. De wegwerkzaamheden beginnen net nadat je rechts de klim opdraaid. Vanaf La Reid weer richting de Rosier is geen goed plan. In het dorpje Winamplanche ligt de boel helemaal open. En dan bedoel ik ook echt open. Het kan wel maar vrolijk ga je er niet van worden. Dus Rosier oprijden via Creppe is niet echt aan te raden. Beter kan je dan vanaf de Maquisard doorrijden naar Remouchamps en daar richting Stoumont rijden om daar de route weer op te pikken net voor Cote de Lorce.

Maar mijn inziens is dat niet echt 'n mooie aanvulling op de bestaande route. Waarom kies je niet gewoon voor de 178. Is eigenlijk de mooiste route en maar 28km. meer als de 150 die je wilde? :-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

KNJ
Forum-lid

KNJ 27 mei 2014 22:54

Tijdsgebrek ;-), moet ten laatste om15h thuis zijn om naar een trouwfeest te gaan

Dan zou ik al tegen 7h op de fiets zitten voor de 178 km en dat is me net een uurtje te vroeg ;-)

Ik dacht eigenlijk in la Reid niet rechtsomkeer te maken maar op top naar rechts (rue hestroumont) en dan na enkele km terug naar rechts op de N62 richting Spa en daar het parcours gewoon aanvatten, leek me een goede opwarming om de benen wat wakker te schudden ;-)
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

mensma
Forum-lid

mensma 28 mei 2014 22:08

Is het een beetje goed parkeren bij de start (Ecole d’Hôtellerie, Avenue de la Reine Astrid, 4900 Spa)? Ik ga voor de 220 km en vind het wel prettig om vroeg te vertrekken en niet eerst tijden om een parkeerplaats te moeten zoeken. Wijst zich dat een beetje vanzelf?

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 28 mei 2014 22:28

Langs de weg is ruimte zat om te parkeren. Zeker 's morgens vroeg. Wijst zich vanzelf, geen enkel probleem.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 31 mei 2014 20:02

Zojuist teruggekomen van de Waalse Pijl. Ter voorbereiding van de Marmotte. Even weer een lesje nederigheid gekregen. Ik reed de 176km versie. Ik kan wel zeggen dat ik nu wel erug moeie benen heb. Tsjonge de Marmotte gaat een tijdje langer duren dan vorig jaar heb ik het vermoeden.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 mei 2014 20:11

Ook ik ben net thuis. Was een topdagje met schitterend weer. Gereden met forumleden DaPoker, Csteenbe, Magoo, ArthurV en Roger68, aangevuld met onze kopman Bastian. Een mooi clubje heren moet ik zeggen!!

Wij reden de oude route (dus met Redoute, Maquisard en Chambralles) en kwamen daarbij uit op 172 km met 3100 hm. Ik heb zelf lekker gereden, handrem erop tot de Stockeu en vanaf daar volle peut. Die strategie werkte eigenlijk zeer goed, want ik kon ook op de Rosier nog mooie hartslagen rijden zonder te sterven.

De organisatie was weer uitstekend al moet het aantal deelnemers niet groter worden...
Laatst gewijzigd door havana op 31 mei 2014 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 31 mei 2014 20:21

@Havana, volgens mij was jij gisteren bij Epbike?
What makes the boat go faster?

pwaverijn
Forum-lid

pwaverijn 31 mei 2014 20:22

Ik ben ook weer terug, wat een top toertocht was dit!
ik heb de 217km gedaan en dus vroeg begonnen, zo rond 7 uur. Toen was het nog wel steenkoud, maar gelukkig werd het steeds warmer. Al die bevoorradingsposten waren ook prima, meer dan teveel van alles.

Mijn tactiek was misschien niet de meest briljante, maar de 1e 140km het gas erop en de pakkumbeet 23km voor de Stockeu sparen. Dan denk je dat dat de enige echt taaie beklimming is, komen er nog een stuk of 5 achteraan die nauwelijks onder de 10% komen.... daar had ik dus niet helemaal op gerekend, hehe

Ik las dat dit met ruim 4700 mensen een record editie was, ik begrijp niet waarom er nog zo weinig mensen op af zijn gekomen, veel goedkoper en veel beter geregeld dan menig andere tocht. Maargoed, laat dat maar zo, dan blijft het tenminste goed te doen in de toekomst :P
accepteren kun je leren!

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 31 mei 2014 21:09

Inmiddels ben ik ook weer thuis en heb eveneens een super mooie en fijne tocht gereden. Ik heb de 217 km gedaan. Kon ik ook mooi zien hoe het gesteld is met de voorbereiding op de Otztaler.
Waarom het parcours gewijzigd is in vergelijking met andere jaren weet ik niet maar het was goed zo.
Ja, om 07:00 uur toen ik van start ging was het wel koud maar kom op, het was droog en dat is het belangrijkste.
Wat ik mij wel afvraag is of de opgegeven hoogtemeters van de 217 km wel kloppen. Ik heb nog steeds maar een simpel catey'tje dus ik weet het niet. Mijn gevoel zegt dat 4000 hm wat de organisatie opgeeft wat overdreven is, volgens mijn gevoel zijn dat er minder. Als iemand dat gemeten heeft hoor ik graag.
In ieder geval een top dag gehad.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 mei 2014 21:17

De reden dat de route gewijzigd is is dat er wegwerkzaamheden waren vlak voor de Chambralles. Wij konden er makkelijk overheen, maar daar kun je geen compleet deelnemersveld overheen sturen...

De hm's berekent de organisatie meestal obv Gpsies. Trek er 15-20% af en je komt aardig in de buurt...

mensma
Forum-lid

mensma 31 mei 2014 21:25

Was inderdaad een topdag, heel erg goed uitgepijld, mooi weer, goed parkeren als je vroeg begon en prima bevoorrading. Heb ook nergens hoeven wachten. Om 6:30u was het inderdaad nog wel erg koud, maar zodra de het zonnetje erbij kwam was het prima vertoeven. Wel een keer fout gereden, er waren daar pijlen verdwenen... Enige puntje was dat de muur van Huy toch wel de kers op de taart was geweest, maar die heb ik daarom vrijdag 3 keer opgereden.

Daarnaast was het inderdaad een leuk rijtje heuveltjes met de Stockeu, Wanneranval en Le Thier De Coo. Bij het oprijden van de laatste zei de renner naast me die dacht alles gehad te hebben; " godverdomme, wat is dit nu weer?!"

Uiteindelijk 221 km, met 27,7 gemiddeld en 3885hm, komt dus toch dicht bij de 4000.

Plaats reactie