kees0251 schreef:Bellen of roepen doe ik al jaren niet meer, ik ros er gewoon langs desnoods door de berm, in communicatie ie ik geen heil meer.
Zo dacht ik er eergisteren ook over. Laat de wandelaar maar lopen op het fietspad, ik knal wel door de middenberm en zoef er voorbij voordat ze doorheeft dat ik er ben. Toen ik bijna bij haar was, een dame op leeftijd, hoorde ze me komen en besloot zonder te kijken ook de middenberm te kiezen. De zijberm was een betere keus geweest want ik knal er vol bovenop. Vrouwtje valt, ik val.. Vrouwtje begint te schelden, ik help haar overeind en vraag haar waarom ze de middenberm koos i.p.v. de zijberm. Zegt ze: Omdat ik op het fietspad liep.
Lullig, want op het moment dat ik haar raakte liep ze dus op de middenberm die feitelijk bedoeld is voor wandelaars..
Ik had haar nog uit willen leggen dat het verstandig is, als je dan toch op het fietspad wilt lopen, om dan aan de andere kant van de middenberm te lopen zodat de fietsers je tegemoet komen in plaats van achterop, maar dat wilde ze niet horen. Ik moet maar niet zo hard fietsen op zondag. Dan zijn er wandelaars op het fietspad en daar moet ik maar rekening mee houden.
Enfin. Dame komt met de schrik vrij, de fiets een paar schrammen erbij en ik heb nu een rijtje gekneusde ribben.
Dat wordt weinig fietsen de komende weken. Zelfs slapen doet zeer..