Fondriest
Alle onderdelen zijn door mij uitgekozen en ingekocht waardoor het binnen budget viel.
Ik heb hem wel door de fondriest dealer op laten bouwen omdat dat di2 mij niet echt makkelijk leek.
Wielen zijn idd rs 80
Ik heb hem wel door de fondriest dealer op laten bouwen omdat dat di2 mij niet echt makkelijk leek.
Wielen zijn idd rs 80
Specialized Diverge Axs
De TF3 heb ik geen ervaring mee, neem aan dat je daar meer over wil weten?G_Heylen schreef:kan iemand een keertje laten weten wat zijn bevindingen zijn over de Fiets?
ons team wordt gesponserd door torpado (mtb) het mtb merk van Fondriest
ben van zin om zo'n TF3 1.2 aan teschaffen
grtz
Wellicht een keer zelf kijken bij een dealer en daar eens informeren?
het hoeft niet spiecifiek de tf3 tezijn maar gewoon fondriest opzichbuddo schreef:De TF3 heb ik geen ervaring mee, neem aan dat je daar meer over wil weten?G_Heylen schreef:kan iemand een keertje laten weten wat zijn bevindingen zijn over de Fiets?
ons team wordt gesponserd door torpado (mtb) het mtb merk van Fondriest
ben van zin om zo'n TF3 1.2 aan teschaffen
grtz
Wellicht een keer zelf kijken bij een dealer en daar eens informeren?
qua stijfheid,rijgedrag,..
grtz
ik ben erg blij met mijn fondriest tf2, heb hem net mee gehad naar het gardameer en ik kan zeggen dat hij gemakkelijker klimt dan de scott cr1 die ik hiervoor had.
en dat is toch ook geen rommel!!
en omdat hij een wat langere wielbasis heeft is hij ook stabieler in de afdalingen, waardoor je dus sneller durft en kan.
daabij voelt hij ook rustiger en stabieler op de soms erg slechte wegen.
het vreemde is daarbij dat het frame wel superstijf is (zijdelings) en dus supersnel accelereert.
kortom ik ben erg tevreden.
maar ja, dat is volgensmij iedereen die net een nieuwe fiets heeft en er een recensie over schrijft.
Ik ben hier op het hele forum in ieder geval nog geen negatieve recensie tegengekomen van iemand die net een nieuwe fiets heeft;-)
en dat is toch ook geen rommel!!
en omdat hij een wat langere wielbasis heeft is hij ook stabieler in de afdalingen, waardoor je dus sneller durft en kan.
daabij voelt hij ook rustiger en stabieler op de soms erg slechte wegen.
het vreemde is daarbij dat het frame wel superstijf is (zijdelings) en dus supersnel accelereert.
kortom ik ben erg tevreden.
maar ja, dat is volgensmij iedereen die net een nieuwe fiets heeft en er een recensie over schrijft.
Ik ben hier op het hele forum in ieder geval nog geen negatieve recensie tegengekomen van iemand die net een nieuwe fiets heeft;-)
Hier nieuwe foto's van mijn Fondriest. Nieuw wielsetje en nieuwe crank.
@G_Heylen, ik kan alleen maar bevestigen wat bertus zei. Ik ben super tevreden over de Fondriest en het mooie ervan is dat je zelden of nooit (ik eigenlijk nog nooit) een andere Fondriest tegenkomt. Lekker uniek!
Ik ben trouwens zelf nu ook aan het kijken om een nieuw frameset te kopen. Misschien de TF1 of de TF2 1.0...

@G_Heylen, ik kan alleen maar bevestigen wat bertus zei. Ik ben super tevreden over de Fondriest en het mooie ervan is dat je zelden of nooit (ik eigenlijk nog nooit) een andere Fondriest tegenkomt. Lekker uniek!
Ik ben trouwens zelf nu ook aan het kijken om een nieuw frameset te kopen. Misschien de TF1 of de TF2 1.0...

Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
Mijn complimenten voor deze mooie fietsen.
Nu wil ik zelf ook graag een tf2 bestellen maar zit met het probleem dat ik twijfel tussen 2 maten, de xl (54cm) of de xxl (57cm) ik heb geen dealer in de nabijheid en zal hem dus via internet willen bestellen,
Ik rijd nu op een wilier izoard xl (58cm) maar bij de tf2 is een xl maar 54 cm.
Ik ben niet zo thuis met geometry en hoop dat iemand een goede tip heeft.
B.v.d.
Nu wil ik zelf ook graag een tf2 bestellen maar zit met het probleem dat ik twijfel tussen 2 maten, de xl (54cm) of de xxl (57cm) ik heb geen dealer in de nabijheid en zal hem dus via internet willen bestellen,
Ik rijd nu op een wilier izoard xl (58cm) maar bij de tf2 is een xl maar 54 cm.
Ik ben niet zo thuis met geometry en hoop dat iemand een goede tip heeft.
B.v.d.
Hoi Kl@@z,
op de site van fondriest staat een geometrietabel onder tech data (pdf) hier kun je zien dat 54 overeen komt met 58. ik heb zelf een maat m (50) maar traditioneel gemeten is dat een 54.
dit komt omdat de de staande buis niet doorloopt boven de liggende buis meer een soort van geintegreerde zadelpenklem heeft. beetje zoals de Foil van scott dat ook heeft.
veel plezier met de TF2 , is een super fijne fiets. welke afmontage kies je?
op de site van fondriest staat een geometrietabel onder tech data (pdf) hier kun je zien dat 54 overeen komt met 58. ik heb zelf een maat m (50) maar traditioneel gemeten is dat een 54.
dit komt omdat de de staande buis niet doorloopt boven de liggende buis meer een soort van geintegreerde zadelpenklem heeft. beetje zoals de Foil van scott dat ook heeft.
veel plezier met de TF2 , is een super fijne fiets. welke afmontage kies je?
Dank voor je uitleg het wordt mij nu duidelijk doordat de zadelbuis niet doorloopt en je dat stukje eigenlijk wel mee moet rekenen zou ik de 54 moeten hebben.
Ik heb reeds een nieuwe sram red black edition groep liggen die kon ik bij mijn lfb voor een leuke prijs kopen, ook heb ik daar nog een setje reynolds attack gekocht die in de aanbieding waren.
Ik zal kijken of mijn lfb de TF2 frameset ook voor mij kan bestellen.
Ik heb reeds een nieuwe sram red black edition groep liggen die kon ik bij mijn lfb voor een leuke prijs kopen, ook heb ik daar nog een setje reynolds attack gekocht die in de aanbieding waren.
Ik zal kijken of mijn lfb de TF2 frameset ook voor mij kan bestellen.
Ik ben zeer benieuwd naar het opgebouwde eindresultaat! Nog even wachten voor de foto's...kl@@z schreef:Ik heb inmiddels een TF2 1.0 besteld in de kleur bronze, na verwachting 1e week augustus ze moeten het frame opsturen vanuit italie.
[/img]
Ben wel benieuwd welke maat je hebt besteld... Een Wilier Izoard in maat XL heeft een horizontale buis van 57 cm. Een Fondriest TF2 in maat L een horizontale buis van 56,5 cm en een maat XL een horizontale buis van 57,5 cm. De staande buis vind ik qua maat niet zo interessant, de zadelhoogte pas je makkelijk aan met de zadelpen. De horizontale buislengte pas je na aanschaf niet meer aan... hooguit een andere stuurpen, maar dat brengt gelijk kosten met zich mee en de mogelijkheden in maatvoeringen zijn beperkt.kl@@z schreef: Nu wil ik zelf ook graag een tf2 bestellen maar zit met het probleem dat ik twijfel tussen 2 maten, de xl (54cm) of de xxl (57cm) ik heb geen dealer in de nabijheid en zal hem dus via internet willen bestellen, Ik rijd nu op een wilier izoard xl (58cm) maar bij de tf2 is een xl maar 54 cm.
Ik heb een 54 besteld, die bovenbuis is een halve cm langer dan mijn wilier, maar ik rijd op mijn wilier met een 13cm pen dus zou ik theoretisch nu terug kunnen naar een 12cm.
Een L was misschien een optie maar dan is de balhoofd gelijk 2cm lager dan de xl en ik wou eigenlijk niet zo heel diep zitten vandaar ook de keuze voor de xl.
Een L was misschien een optie maar dan is de balhoofd gelijk 2cm lager dan de xl en ik wou eigenlijk niet zo heel diep zitten vandaar ook de keuze voor de xl.